LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 13:02
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Wiesz przypuszczam ze Zasyfione wtryski bedą dawać błędne Sygnały to Też Mogą Pchać Benzyny więcej ... To się ma Jedno ku drugiemu jak najbardziej... A w Każdym razie tak mi się wydaje
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 09:51
Moje auto: ASTRA G
No widzę że temat się rozkręcił na dobre, to i ja dołożę swoje 3 grosze .
Yogi97037 chcesz jeździć taniej – to jedyną sensowną radą jest montaż lpg. Wymiana wtryskiwaczy nie wpłynie znacząco na spadek spalania.
Temat zmiany wtryskiwaczy przerobiłem rok temu w astrze z silnikiem Z16XE. Zatarł się jeden wtryskiwacz, pod ręką miałem całą listwę od starszej generacji silnika X16XE. Pytałem, szukałem informacji i kilku speców od opli czy tak można zrobić. Usłyszałem że jeśli numery są podobne to nie ma co się martwić - Heh dobre, tak wygląda oryginalny wtryskiwacz do Z16XE
a tak wtrysk od X16XE
Z wyglądu się różnią całkowicie: budową, ilością otworów wylotowych i odległością dyszy od tłoka (po zamontowaniu) też się różnią, a jednak po zmianie silnik pracuje bez zastrzeżeń, regularnie diagnozuję silnik – zero błędów, parametry w normie.
Odczucia subiektywne – jakby lepsza dynamika i mniejsze spalanie – jednak podejrzewam, że przyczyną takiego odczucia jest fakt, że mam porównanie do jazdy już z niesprawnymi poprzednimi wtryskami.
Poruszyliście temat czasu otwarcia wtrysków, ciśnienia itp. – nie będę tu wysnuwał hipotez na które nie mam poparcia. Jednak po wymianie wtryskiwaczy auto kulało na lpg. Szybka kalibracja czasu otwarcia wtryskiwaczy gazu pomogła. Przyczyna – nowe wtryski były wolniejsze od oryginałów, różnica rzędu milisekund. Jak na razie auto jeździ.
O wymianie wtryskiwaczy często słyszy się przy tuningu podnoszącym moc, tylko że tam wkładają wydajniejsze wtryski. Liczy się moc a nie koszty, dlatego powtarzam tylko lpg tu pomoże ciąć koszta.
Co do czyszczenia wtryskiwaczy, to śmiało rekomenduję środek STP doczyszczenia wtryskiwaczy dla aut z lpg – koszt w granicach 23 zł a poprawę zobaczysz już po kilku kilometrach. Słyszałem że jest firma, która wtryskiwacze czyści się w myjkach ultradźwiękowych ale to nie potwierdzona informacja.
Manual od Miliona spokojnie można zrobić żeby mieć pewność, ale tak jak tam zostało zaznaczone- uważaj na gumowe ringi – strasznie trudno dostać nowe i są cholernie drogie.
No wiem że najlepiej założyć lpg ale czy nie można podyskutować? przecież jeśli dałoby radę to byłby to dość tani zabieg. Tak jak napisałem wyżej już stwierdziliśmy z chłopakami że nie bardzo ma to sens ;/
No tak tylko tu miałeś wymianę z 1.6 do 1.6 no i daje radę cały czas ale tak jak mówisz może masz takie wrażenie bo wcześniej już jeździłeś bez 1 wtrysku.
Znowu kolejna osoba która pisze o czyszczeniu wtrysków
ALE JAK JE SPRAWDZIĆ ? ? ? PANOWIE CO DA CZYSZCZENIE JAK NIE BĘDĄ POPRAWNIE DZIAŁAŁY TO JEST TAKIE ROBIENIE NA CZUJA....AA WYCZYSZCZĘ MOŻE BD LEPIEJ.
Co do sprawdzenia wtryskiwaczy czy poprawnie działają moim zdaniem dobra diagnostyka komputerowa podkreślam naprawdę dobra, nie jakieś fejsy i programy po 200 zł, oczywiście do tego jakiś poradnik do tego silnika, żebyś wiedział jaki jest czas otwarcia wtrysku, ilość wtryskiwanego paliwa na daną jednostkę czasu. Innego sposobu na sprawdzenie poprawnego działania wtryskiwaczy chyba nie znajdziesz przynajmniej ja tak myślę, jeśli ktoś ma większą wiedzę na ten temat niech mnie poprawi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum