Witam
Dziś przy temp. zewn.0st. wskaźnik zaczął wskazywać 65st.;). Parokrotne odpinanie i zapinanie złączki przy czujniku nic nie poprawiło. Ciekawostką jest, że po całkowitym odpięciu czujnika dalej wskazuje 65st., nie ma żadnych poziomych kresek. Co może być przyczyną takiego stanu? Czy jednoznacznie takie efekt wskazuje na uszkodzony czujnik czy też należy szukać przyczyn w przewodach, kostkach, itd.?
Dzięki z góry za wszelkie wskazówki.
pjasio253, a czujnik czasem przypadkiem nie zleciał i nie "przykleił" się do chłodnicy? Nie wiem jak w C ale w B czujnik jest na przednim pasie zaraz przed chłodnicą ..
Nie, czujnik siedzi pewnie na swoim miejscu - obok chłodnicy, przyczepiony do "plastikowego" grilla.
Zaryzykowałem i zamówiłem juz czujnik (25zł z przesyłką), zobaczymy co będzie po prostej podmianie. Z elektrycznego punktu widzenia czujnik to nic innego, jak rezystor o zmiennej oporności w zależności od temperatury, nie ma tam żadnej skomplikowanej elektroniki wg mnie. Co mogłoby go więc uszkodzić? Raczej tylko coś mechanicznego (złamanie, uderzenie), a niczego takiego nie zarejestrowałem. Żadne uszkodzenie elektryczne wg mnie nie wchodzi w grę, bo przez niego nie płyną żadne znaczniejsze prądy w trakcie pracy. Z kolei brak reakcji na odpięcie samego czujnika wskazywałby, że dla układu mierzącego temp. oporność jest bardzo duża, co równa się przerwie w obwodzie czujnika, czyli albo przerwa w samym czujniku, albo czujnik jest dobry, tylko jest gdzieś na obwodzie inna, duża oporność, np.totalnie brudny styk.
Ślicznie dziękuję za ten materiał - podziałam dzisiaj. Mam co prawda troszkę inny TID (węższy, ale dwupiętrowy ), ale myślę, że wszystko co zawarte w tym pdf bedzie aktualne.
Dam znać, jeszcze raz dziękuję za Twoje wskazówki i dotychczasową pomoc.
Włączyłem tryb serwisowy TID-a - wygląda na to, że nie sypie kodami błędu. Jak pisałem, mój TID jest 2 wierszowy - po wejściu w serwisówkę godzina i temperatura w górnym wierszu dalej się świecą, natomiast dolny wiersz z datą gaśnie, a w jej miejsce wskakuje "012" (pewnie odpowiednik F12 z instrukcji) z lewej strony i "1" z prawej strony. Po chwili TID sam wraca do normalnego stanu.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 17:26
Moje auto: AG Z14XEP
jeżeli odłączenie czujnika nic nie zmienia (nadal pokazuje 65'C) to zamiast czujnika wepnij rezystor 15kOhm i zobacz czy wtedy pokaże coś ok 0'C. Jeśli nadal będzie 65'C to może być przerwana wiązka czujnika lub uszkodzony sam TID.
Demontaż TIDa i multimetr w garść...
Pomysł z rezystorem oczywiście ok, ale mam nadzieję, że czujnik lada chwila przyjdzie i coś się wyjaśni, bo dzisiaj rano na TIDzie zagościły kreski zamiast jakiejkolwiek temperatury. Po wejściu w tryb serwisowy - stan, taki sam jak już opisałem wyżej, czyli bez żadnych kodów błędu ;(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum