Przesunięty przez: Kaszubski
13 Marzec 2016, 14:22
Akumulator
Autor Wiadomość
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 07:14   Akumulator

Witajcie
Prąd ładowania alternatora gdy silnik włączony,światła,radio,dmuchawa na full wynosi 13,9 czy to za mało?A akumulator ładowałem całą noc i na kolejną noc ledwo co zapalił...Myślę o nowym ale jakim???Co sądzicie o aku WARTA?Mam teraz 65ah czy to nie za duzy?Silnik 1.5TD
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 13:16   
   Moje auto: Porshe 911


Warta jest dobrą firmą, sprawdzoną na rynku. Co do amperogodzin TD zawsze musi mieć więcej na rozruchu niż benzyniaki :czytam:
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 16:44   Re: Akumulator
   Moje auto: AG Z14XEP


wojtas_7 napisał/a:
Prąd ładowania [...] wynosi 13,9 czy to za mało?


Prąd 13.9A czy może jednak chodzi Ci o NAPIĘCIE 13.9V ??
zakładam że o napięcie, a to jest jak najbardziej w porządku. W corsach były 2 rodzaje alktów: bosh i ... (chyba LUCAS) jeden miał 14.1V a drugi 13.9V

Aku sprawdź pod obciążeniem, może nie trzyma ładunku. Może gdzieś gdzie wymieniają aku Ci sprawdzą.
 
 
     
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 18:07   

Tak Tak o napięcie.Ja miałem alternator Hitachi ale padł i zamieniłem go na jakiś zamiennik chyba hiszpańskiej firmy...A napięcie było sprawdzane pod obciążeniem
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 10:18   
   Moje auto: AG Z14XEP


Racja, te drugie altki w corsach to hitachi a nie lukasy.

Pod obciążeniem sprawdzane napięcie ładowania, czy napięcie samego aku? bo mi chodzi o sam aku teraz. Altek sprawny to masz 2 opcje - aku nie trzyma i jest do wymiany albo gdzieś Ci prąd ucieka (np zwarcie na rozruszniku itp).
 
 
     
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 12:07   

Milion napisał/a:
Racja, te drugie altki w corsach to hitachi a nie lukasy.

Pod obciążeniem sprawdzane napięcie ładowania, czy napięcie samego aku? bo mi chodzi o sam aku teraz. Altek sprawny to masz 2 opcje - aku nie trzyma i jest do wymiany albo gdzieś Ci prąd ucieka (np zwarcie na rozruszniku itp).

Napięcie sprawdzane poo obciążeniem ładowania
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 20:45   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


więc alternator 100% sprawny.
Chcę nadmienić, że mamy zime i to normalne, że aku gorzej trzymają.
W dodatku masz diesla, a na niego potrzebny jest spory zastrzyk prądu.
Zmierz napięcie n aku po godzinie i po dwóch godzinach po zgaszeniu silnika i napisz ile wynoszą.
 
 
     
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 10:38   

Alternator raczej na pewno sprawny bo ma rok (kupiłem nowy).
Rano po całej nocy na polku akumulator miał 12.4V wiec super ale ledwo co kręcił i nie odpalił!
2 razy kręciłem i nic,a potem spadło na 12.0V
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 12:44   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


No cóż, akumulator w niższych temperaturach ma prawo tak się zachowywać.
Sprawność aku sprada w niskich temperaturach i mimo, że napięcie jest odpowiednie, to po chwilowym uderzeniu prądu jego pojemność spada.
A ile razy grzejesz świece?
Możesz spróbować je podrzeć więcej razy, oraz skrócić czas kręcenia rozrusznikiem do kilku sekund. Lepiej kilka razy pokręcić krócej, niż raz dość długo.
Jeśli takie "myki" nie pomogą, to albo zostało ci codzienne ładowanie, albo wymiana akumulatora.
Podstawowa sprawa - na aku oprócz pojemności, jest też taki parametr jak prąd rozruchowy - przy wymianie aku albo kup taki sam, albo większy.

Na podparcie mojej tezy:
Cytat:
Niskie temperatury nie srzyjają parametrą akumulamtorów. W pełni sprawny akumulator, który w temperaturze 25°C ma 100 % pojemności, w temperaturze 0°C będzie miał 80 % pojemności, a przy - 25°C tylko 60 %. Jeżeli akumulator jest już częściowo rozładowany, to przy niskich temperaturach jego pojemność będzie jeszcze mniejsza.

Podobnie jest z prądem rozruchowym, którego wartość obniża sie również ze spadkiem temperatury. Podaje się, że przy -18°C zdolność rozruchowa akumulatora wynosi 50 % wartości, jaka wystepuje przy 20°C. Jednocześnie zapotrzebowanie silnika na tę moc rośnie właśnie podczas niskich temperatur.
 
 
     
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 16:24   

Kupiłem nowy aku Centra Futura 60ah 600a.Poprzedni miałem 65ah ale z prądem rozruchowym 540a.Obuy teraz było wszystko wporządku...A świece grzeję 3, a czasami nawet 4 razy.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Akumulator
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.