Przesunięty przez: Kaszubski
28 Marzec 2016, 16:16
Corsa B 98 1.0 12V
Autor Wiadomość
 bunnyhoney


Informacje
podkarpackie

LPG: Nie
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 3
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 21:48   Corsa B 98 1.0 12V

Witam, dosyć długo szukałem informacji o problemach z corsą ale nie znalazłem nic pomocnego.

Corsa B 98 1.0 12V

Zakupiony 2 lata temu, podczas trwania ubiegłych wakacji pojawił się problem z check engin oraz coraz dłuższym uruchamianiem silnika a co za tym idzie większego spalania.

Silnik wydaje się sprawny, nie faluje, na zimnym na 3 biegu lekko poszarpuje.

Długie uruchamianie silnika występuje w większości przypadków i postępuje od ubiegłej zimy, poniżej 90'C check się nie zapala lub robi to bardzo rzadko, w sytuacji kiedy silnik już osiągnie 90'C loteryjnie zapala się check, czasem wyłączenie i pononowne uruchomienie pomaga na świecącą kontrolkę.

Wymieniony został filtr paliwa, pasek klinowy oraz rolka prowadząca pasek alternatora (w poprzednim posypały się kulki i w tym też czasie po raz pierwszy zapalił się check).

Mechanik odwiedzony na szybko, kodów nie można było odczytać. Na tygodniu prawdopodobnie będę umówiony z innym mechanikiem w salonie skody, telefonicznie obstawił sondę lambda.

Auto używane sporadycznie 2 do 3 razy w tygodniu.


Nie posiadam wiedzy w tej dziedzinie więc proszę o jakiekolwiek naprowadzenie. W większości przypadków o których czytałem podejrzenie pada na sondę, termostat i całą serię części których wymiana nie przyniosła żadnego efektu. Niestety ale pracy nie posiadam to sobie nie pojeżdżę od mechanika do mechanika.

Gdybym pisał niezrozumiale lub brakowało info - będę śledził odp.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 21:52   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Bez odczytania błędnych kodów można wymieniać części w nieskończoność nie usuwając przy tym usterki, skorzystaj z usług kogoś kto będzie potrafił odczytać błędy a my pomożemy je zinterpretować .
Pozdr.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 09:26   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Dokładnie, podstawą odczyt kodów błędów, bo w innym przypadku można wymienić pół osprzętu- jeden powie sonda, inny EGR, a jeszcze inny przepływomierz ;) A może to być jakas pierdoła. No i też odczyt błędów, to nie wszystko- trzeba odczytać parametry pracy poszczególnych podzespołów, bo może wyjść cała litania czzęści do wymiany przez błędne wskazania jednej z nich.
 
 
     
 bunnyhoney


Informacje
podkarpackie

LPG: Nie
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 3
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 20:18   

Napisałem ale post znikł..

Więc sprawdziłem na komputerze ten błąd - p1405 czyli egr, program nie miał w bazie tego błędu ale google wie o co chodzi...

Są różne metody w tym dosyć ciekawe i tanie jak emulator, interesuje mnie tez programowe wyłączenie egr ale nie wiem jak i gdzie takie coś można przeprowadzić.

Jak ktoś ma jakieś tanie rozwiązanie to może się podzielić;)


Panie moderatorze.. trzeba było tak od razu;)
Ostatnio zmieniony przez bunnyhoney 21 Grudzień 2012, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 21:18   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Najlepiej, gdyby był do wyczyszczenia i zaślepienia, bo kupić nowy zawsze zdążysz;)
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 23:34   
   Moje auto: AG Z14XEP


też miałem P1405. Podłączyłem tester i przeprowadziłem jazdę testową obserwując parametry podczas pracy: zawór EGR (aktywny/nieaktywny) i napięcie zaworu EGR (sygnał z egr do kompa mówiący o stopniu otwarcia/zamknięcia EGR). Z obserwacji wynikło że zawór po prostu się zaciął i jest niedomknięty - napięcie ok 2V zamiast blisko 0V. Przeczyszczenie rozwiązało problem (na razie :) ) i póki co nie zaślepiałem zaworu. Porządnie wyczyść i rozruszaj 'grzybek' zaworu, powinno być ok.
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 20 Grudzień 2012, 17:39   
   Moje auto: ASTRA G


bunnyhoney post znikła bo był ku temu powód. Dalej nie stosujesz się do regulaminu - pkt.4
Popraw swoje posty.
 
 
     
 bunnyhoney


Informacje
podkarpackie

LPG: Nie
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 3
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 20:53   

Ok, dziś wyczyszczono mi EGR (a było z czego), nagaru było tyle że grzybek w ogóle był nieruchomy ale zamknięty..

I... jak ręką odjął... Ale samemu bym tego i tak nie zrobił, począwszy od udziwnionego potrzebnego klucza;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Inne » Corsa B 98 1.0 12V
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.