LPG: Nie
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 3 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 21:48 Corsa B 98 1.0 12V
Witam, dosyć długo szukałem informacji o problemach z corsą ale nie znalazłem nic pomocnego.
Corsa B 98 1.0 12V
Zakupiony 2 lata temu, podczas trwania ubiegłych wakacji pojawił się problem z check engin oraz coraz dłuższym uruchamianiem silnika a co za tym idzie większego spalania.
Silnik wydaje się sprawny, nie faluje, na zimnym na 3 biegu lekko poszarpuje.
Długie uruchamianie silnika występuje w większości przypadków i postępuje od ubiegłej zimy, poniżej 90'C check się nie zapala lub robi to bardzo rzadko, w sytuacji kiedy silnik już osiągnie 90'C loteryjnie zapala się check, czasem wyłączenie i pononowne uruchomienie pomaga na świecącą kontrolkę.
Wymieniony został filtr paliwa, pasek klinowy oraz rolka prowadząca pasek alternatora (w poprzednim posypały się kulki i w tym też czasie po raz pierwszy zapalił się check).
Mechanik odwiedzony na szybko, kodów nie można było odczytać. Na tygodniu prawdopodobnie będę umówiony z innym mechanikiem w salonie skody, telefonicznie obstawił sondę lambda.
Auto używane sporadycznie 2 do 3 razy w tygodniu.
Nie posiadam wiedzy w tej dziedzinie więc proszę o jakiekolwiek naprowadzenie. W większości przypadków o których czytałem podejrzenie pada na sondę, termostat i całą serię części których wymiana nie przyniosła żadnego efektu. Niestety ale pracy nie posiadam to sobie nie pojeżdżę od mechanika do mechanika.
Gdybym pisał niezrozumiale lub brakowało info - będę śledził odp.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 21:52
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Bez odczytania błędnych kodów można wymieniać części w nieskończoność nie usuwając przy tym usterki, skorzystaj z usług kogoś kto będzie potrafił odczytać błędy a my pomożemy je zinterpretować .
Pozdr.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 09:26
Moje auto: Corsa B 1.0
Dokładnie, podstawą odczyt kodów błędów, bo w innym przypadku można wymienić pół osprzętu- jeden powie sonda, inny EGR, a jeszcze inny przepływomierz A może to być jakas pierdoła. No i też odczyt błędów, to nie wszystko- trzeba odczytać parametry pracy poszczególnych podzespołów, bo może wyjść cała litania czzęści do wymiany przez błędne wskazania jednej z nich.
LPG: Nie
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 3 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 20:18
Napisałem ale post znikł..
Więc sprawdziłem na komputerze ten błąd - p1405 czyli egr, program nie miał w bazie tego błędu ale google wie o co chodzi...
Są różne metody w tym dosyć ciekawe i tanie jak emulator, interesuje mnie tez programowe wyłączenie egr ale nie wiem jak i gdzie takie coś można przeprowadzić.
Jak ktoś ma jakieś tanie rozwiązanie to może się podzielić;)
Panie moderatorze.. trzeba było tak od razu;)
Ostatnio zmieniony przez bunnyhoney 21 Grudzień 2012, 07:31, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 23:34
Moje auto: AG Z14XEP
też miałem P1405. Podłączyłem tester i przeprowadziłem jazdę testową obserwując parametry podczas pracy: zawór EGR (aktywny/nieaktywny) i napięcie zaworu EGR (sygnał z egr do kompa mówiący o stopniu otwarcia/zamknięcia EGR). Z obserwacji wynikło że zawór po prostu się zaciął i jest niedomknięty - napięcie ok 2V zamiast blisko 0V. Przeczyszczenie rozwiązało problem (na razie ) i póki co nie zaślepiałem zaworu. Porządnie wyczyść i rozruszaj 'grzybek' zaworu, powinno być ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum