Wiek: 30 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 14 Skąd: Nysa
Wysłany: 6 Wrzesień 2012, 20:14 Eco Diesel vs. Verva ON
Witam , chciałem się podzielić spostrzeżeniami odnośnie tankowania na Orlenie.
Otóż , przepaliłem autko kilkoma razami tankowania Verva ON do pełna i zauważyłem że autko ma troche większego kopa niż w przypadku ECO diesla z Orlenu.
Kilka dni temu zatankowalem 10 litrów eco.
Autko trochę muli , ale za to eco jest wydajniejszy. spadek mocy to jakieś 5-7%
ale przyrost wydajnosci wynosi prawie tyle samo.
Więc mamy do wyboru : Moc vs. Wydajność
Moje pytanie brzmi:
Co w przypadku Ultimate Diesel ze stacji BP ? i V-Power Diesel z Shell-a ?
Wiek: 30 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 14 Skąd: Nysa
Wysłany: 7 Wrzesień 2012, 21:12
:zlydzial:
Stwierdziłem to po teście diagnostycznym , a także własnymi sposobami.
Eco jest wydajniejszy od vervy , wiecej kilometrów się na tym zrobi ale bardziej muli auto.
Ostatnio zmieniony przez georgeby 7 Wrzesień 2012, 22:45, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 7 Wrzesień 2012, 21:30
Moje auto: ASTRA G
Po pierwsze - 4 pkt. regulaminu - popraw jak najszybciej
Po drugie wytłumacz jak to wyliczyłeś te 5-7 % bo takie rzeczy to tylko na hamowni. Bo na obecną chwilę to tylko jest subiektywna ocena, która nic nie wyjaśnia.
PO trzecie - wytłumacz mi proszę jak paliwo o gorszych parametrach i mniejszej liczbie oktanowej może być wydajniejsza od paliwa o lepszych parametrach ???????? Bo Twoje wpisy przeczą prawom fizyki i na dzień dzisiejszy to mam odmienne zdanie :uuu:
Wiek: 30 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 14 Skąd: Nysa
Wysłany: 7 Wrzesień 2012, 22:50
No napisałem przecież że po teście diagnostycznym ( chyba mówi samo za siebie , tak w tym hamownia )
Nie wiem jak to się dzieje , może chodzi o to że jak paliwo ma więcej oktanów to bierze go bardziej.
A Eco mniej i jest oszczędniejszy ? Nie mam jak tego wyjaśnić ale tak jest :nocom2: Dziwne wiem.
Wybacz za niedopatrzenie w poście wyżej , wina niemieckiej klawiatury ; )
No napisałem przecież że po teście diagnostycznym ( chyba mówi samo za siebie , tak w tym hamownia )
Wybacz za niedopatrzenie w poście wyżej , wina niemieckiej klawiatury ; )
niemiecka klawiatura zamiast ó ma "O umlaut", nie ma żźć
co do oceny sprawności wydajności - komentarz pozostawię dla siebie.
lecz jak to udowodnisz prawdopodobnie NIK będzie karał miliardowymi kwotami koncerny, które oszukują na paliwie wykresy, tabele badania profesorów
Tomek co do praw fizyki cuda się zdarzają. :gutpost:
LPG: Nie
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 27 Skąd: śląsk
Wysłany: 30 Październik 2012, 21:20
Kiedyś zarejestrował sie mój kolega na forum pracowników Orlenu.
Co on tam wyczytał to normalnie włosy się jeżą na głowie.
Cała ta Verva to oczywiście chwyt marketingowy, bo na zwykłym paliwie koncerny mało co zarabiają, bo za duża konkurencja, różnica kilka groszy jest zauważalna. Za to nawijanie makaronu na uszy przy kupnie Vervy to chleb powszedni. Wymyślili bajeczke jakie to dobre dla naszych aut, dają premie od wiekszej sprzedaży verwy dla włascicieli stacji itp.
- Co tankujemy ? Do takiego auta ? To tylko Verva ! itp
Albo teksty typu - będzie panu mniej palił i będzie mocniejszy...
A wiecie jak powstaje VERVA ? Pan Henio podchodzi do zbiornika paliwa, wrzuca łopate dodatku i już jest Verva za 6zł.
W dodatku sami na ich forum przeznali - nawet to na szkoleniach mówią, że paliwa są teraz bardzo "suche" warto do ON dolać troche Mixolu, tak 100ml na zbiornik 60L.
Ja od dłuższego czasu wole tankować zwykłą ON - a dodatki dolewać sobie samemu. PRzynajmniej mam go tyle ile potrzeba a nie 200ml na pół cysterny.
Pozatym zawsze sobie spisuje ile wlałem litrów i ile przejechałem od 5 lat i wiem że na Vervie zrobie mniej kilometrów. Więc po co przepłacać ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum