Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 11:27
Klepanie zaworów Corsa D 1.4 90KM
Autor Wiadomość
 michalm320


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: ETM
Wysłany: 28 Październik 2012, 12:56   Klepanie zaworów Corsa D 1.4 90KM

Jak w temacie. Po odpaleniu na zimnym silniku strasznie klepią zawory (chyba). Dźwięk słychać przez następne 500m jazdy. Auto jest z 2007r., ma 75tyś km przebiegu, wlany jest Motul 5W30 Xclean 8100, silnik benzynowy 1.4 90KM. Chciałem Was spytać czy w tym silniku są regulowane zawory na płytki czy luz zaworowy jest kasowany hydraulicznie. A może za dobry olej wlałem i to jego wina? Z góry dzięki za odpowiedź. Pzdr.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Październik 2012, 18:22   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


W twoim silniku luz zaworowy jest kasowany hydraulicznie , czy wymieniałeś niedawno olej ?
 
 
     
 michalm320


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: ETM
Wysłany: 28 Październik 2012, 20:25   

yosh napisał/a:
W twoim silniku luz zaworowy jest kasowany hydraulicznie , czy wymieniałeś niedawno olej ?


Olej wymieniłem 2000km temu
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Październik 2012, 21:53   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Przy takim oleju problem właściwie nie powinien występować, zazwyczaj winowajcą jest niski stan oleju (co prowadzi do zapowietrzania hydro popychaczy) lub olej mineralny, w niskich temperaturach na minerale problem się wzmaga.
U ciebie jest dosyć rzadki półsyntetyk więc nawet w niskich temperaturach powinien zdawać egzamin.
Przyczyną może być też niskie ciśnienie oleju (problem z pompą olejową) ale ponieważ mamy tu odczynienie z stosunkowo nowym autem to raczej wątpię by pompa oleju szwankowała.
Jedyne co mogę doradzić to sprawdzenie ciśnienia oleju w warsztacie. Może ktoś jeszcze w padnie na jakiś kreatywny pomysł ;)
Pozdrawiam.
 
 
     
 michalm320


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: ETM
Wysłany: 29 Październik 2012, 09:41   

yosh napisał/a:
Przy takim oleju problem właściwie nie powinien występować, zazwyczaj winowajcą jest niski stan oleju (co prowadzi do zapowietrzania hydro popychaczy) lub olej mineralny, w niskich temperaturach na minerale problem się wzmaga.
U ciebie jest dosyć rzadki półsyntetyk więc nawet w niskich temperaturach powinien zdawać egzamin.
Przyczyną może być też niskie ciśnienie oleju (problem z pompą olejową) ale ponieważ mamy tu odczynienie z stosunkowo nowym autem to raczej wątpię by pompa oleju szwankowała.
Jedyne co mogę doradzić to sprawdzenie ciśnienia oleju w warsztacie. Może ktoś jeszcze w padnie na jakiś kreatywny pomysł ;)
Pozdrawiam.


Dzięki za odpowiedzi. Olej który wlałem to full syntetyk, rzadki prawie jak woda. Gdy nie było odpowiedniego ciśnienia to kontrolka od oleju nie gasła by tak szybko.
 
 
     
 kierowca


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 2 Listopad 2012, 10:07   

U mnie kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po ok 2 sekundach po odpaleniu silnia. Czy to jest w normie? Wydaje mi się, że kiedyś gasła szybciej.
 
 
     
 Rudi1988


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 35
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 8
Skąd: Tychy
Wysłany: 23 Listopad 2012, 21:48   

kierowca napisał/a:
Czy to jest w normie? Wydaje mi się, że kiedyś gasła szybciej.



Ja tam bym się niczym nie przejmował, sygnał z czujnika do sterownika też musi przebyć jakąś drogę, ewentualnie popatrz w DTR-ce, gdzie jest ten czujnik i sprawdź czy z nim wszystko ok.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 24 Listopad 2012, 00:27   
   Moje auto: AG Z14XEP


mi się wydaje że czas zgaszenia kontrolki również zależy od stanu zużycia oleju, pory roku. Zaraz po wymianie oleju kontrolka szybko mi gasła, a już po 8kkm też tak z 1.5 - 2 s po odpaleniu. Moim zdaniem nie ma co panikowac.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Klepanie zaworów Corsa D 1.4 90KM
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.