Wysłany: 16 Październik 2012, 16:52 po wymianie przepływomierza nie odpala, Ecu nie łączy z opel Moje auto: Corsa B X10XE
Pomóżcie mi proszę bo już brak mi totalnie sił.
Wszystkie objawy z silnikiem wskazywały na przepływomierz więc kupiłem Bosha.
I teraz się zrobiło tak że w ogóle nie chce silnik odpalić, z gazem czy bez, zimny czy ciepły ani drgnie samodzielnie. Pomierzyłem dwa najważniejsze napięcia, z czujnika przepływu i termometru.
Jeśli chodzi o pomiar temperatury to na moim i kupionym wartości rezystancji są takie same ok 3,7k oma, natomiast napięcie na pinie 5 przepływomierza w moim starym niby uszkodzonym bez pracy silnika wynosi 1,01V a na biegu jałowym 1,58V, natomiast nowy bez pracującego silnika ma wartość 0,6-0,7V. Na jałowym nie mam danych bop nie startuje.
Dalej.. Kupiłem sobie coś takiego
http://allegro.pl/interfe...2699150586.html
I nie wiem dlaczego nie chce łączyć się z ECU silnika. Łączu się tylko z immobilizerem. Program to Opel-Tech2. Niby sam przełącza piny i nie ma nawet przełącznika do ręcznego.
Powiedzcie co jest grane. Czy jak odłączę przepływkę uruchomię silnik? Sprzedawca przepływki twierdzi ze przepływomierz nie ma nic wspólnego z uruchomieniem, ale jak podłącze stary przepływomierz to odpala.
Co mam zrobić z tym, proszę o rady i pomoc.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Październik 2012, 19:30
Moje auto: AG Z14XEP
prawdopodobnie musisz podłączyć kompa do ECU i zrobić adaptację nastaw podstawowych.
Z odłączoną wtyczką od przepływki auto wchodzi w tryb awaryjny, obroty śrirują, zapisuje się błąd przepływki w ECU, ale nie powinien zgasnąć, nie wiem czy dasz radę odpalić bez przepływki.
jeśli chodzi o ten kabel, to coś mi się nie podoba ten multiplekser - być może program którego używasz nie ma funkcji przełączania pinu, a domyślnie linia K jest przełączona na pin 3 i dlatego immo łączy, a silnik nie. Da się rozkręcić wtyczkę z multiplekserem, czy jest plomba gwarancyjna?
Wysłany: 16 Październik 2012, 20:21
Moje auto: Corsa B X10XE
Ten interfejs (właśnie się bawiłem) ma po prostu zwarte wszystkie piny (3, 7, 12, 8). Darowałem sobie gwarancję i przełączyłem na pin 7. Rano zobaczę czy da się uruchomić interfejs. Nie wiem tylko co z tym przepływomierzem, martwi mnie to porządnie,
Co być mi radził? Bo zastanawiam się czy wkładać ten nowy? I kiedy robić reset adaptacji, przed uruchomieniem silnika? A jak jeszcze bardziej coś zepsuje to już w ogóle go nie ruszę.
Nie wiem czy mogę mieć prośbę, ale czy byłby Ty lub ktoś z dobrym sercem w stanie rozbić pomiary woltomierzem napięć na pinach 1 i 5 przepływki? np w trzech przypadkach, silnik stoi zapłon włączony, silnik na obrotach jałowych i np na 2tyś i podać te napięcia.
Jeszcze jedno, czy to normalne że po wymianie przepływki nie można uruchomić silnika?
Boje się jeszcze że będę musiał regulować obroty biegu jałowego komputerem, a tego nigdy nie robiłem i jak znam szczęście moje to coś będzie nie tak. I ostania sprawa, czy aby na pewno przepływka jest winna temu że na zimnym silnik dławi się i po naciśnięciu gazu strzał do kolektora i jeszcze większe dławienie? Nic mi tu nie pasuje? Może należny tylko tą moją poddać adaptacji?
Tak sobie rano jeszcze posprawdzałem i coś mi tu nie pasuje. czy faktycznie przepływomierz może być przyczyną że zimny silnik pracuje jakby na nie wszystkich cylindrach? bo takie mam efekty
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 17 Październik 2012, 17:21
Moje auto: ASTRA G
Jeśli chodzi o ten kabel diagnostyczny to nigdy nie będzie działał ponieważ Tech 2 potrzebuje portu fizycznego w kompie a nie USB (wirtualnego).
Jeśli faktycznie trzeba zrobić reset i adaptację to albo oryginalny tech albo OP com.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Październik 2012, 18:04
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
slawek7 napisał/a:
A w takim razie co zrobić jak w laptopie nie ma portu COM?
Na allegro znajdziesz przejściówkę za 10 zeta, lub instaluj w lapku kartę PCMCIA z portem rs232.
Przejściówki usb na rs232 nie zawsze są kompatybilne więc rozwiązanie z kartą PCMCIA będzie na pewno lepsze , ceny takich kart zaczynają się od 35 zeta.
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 17 Październik 2012, 21:00
Moje auto: ASTRA G
Żadna przejściówka nie pomoże - dalej nie będzie działać. Tech na usb nie działa i trzeba się z tym pogodzić. Sam sprawdziłem a jeśli dalej nie wierzysz to poszukaj w google co piszą.
Albo kup OP Com albo udaj się do kogoś kto ma pełnego - legalnego techa. Bo tak wydajesz tylko kasę a nic z tego nie masz.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Październik 2012, 17:39
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Pozostaje jeszcze wspomniany kontroler na PCMCIA z portem rs232 , o ile llaptop jest wyposażony w port PCMCIA , na tej karcie powinno działać bez problemu.
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 25 Październik 2012, 08:56
Moje auto: ASTRA G
slawek7 napisał/a:
Już moje pomysły się skończyły.
Mam interfejs wg wskazówek z forum na układzie MAX232, sprzętowy port COM1, a to cudo nadal nie łączy się z ECU.
Miał z was ktoś podobny przypadek, lub wie co jest grane?
sławek7 dalej męczysz temat a odpowiedź Ci napisałem wyżej
Cytat:
Żadna przejściówka nie pomoże - dalej nie będzie działać. Tech na usb nie działa i trzeba się z tym pogodzić. Sam sprawdziłem a jeśli dalej nie wierzysz to poszukaj w google co piszą.
Albo kup OP Com albo udaj się do kogoś kto ma pełnego - legalnego techa. Bo tak wydajesz tylko kasę a nic z tego nie masz.
Nic więcej nie można tu napisać w temacie. Na tym kończę ten temat.
Wysłany: 25 Październik 2012, 09:02
Moje auto: Corsa B X10XE
Ale słuchaj, ja czytam to co piszesz, ale czy ty co ja?
Pisałeś że żadna przejściówka po USB nie zadziała wiec nie mam żadnej przejściówki.
Zwykły RS232, zwykły układ MAX232CP, zwykły komputer ze zwykłym portem COM1 z przerwaniem nr 4 ii adresem takim jak com1 sprzętowo. I jakimś cudem u wszystkich to działa (wg ich opisu)
Skoro nie chcesz mi wprost powiedzieć to może zlitujesz się i podrzucisz mi linka do jakiegoś OP-COM na ebayu, który zadziała z moim samochodem. Proszę o to bo nie znam niemieckiego i nie wiem co oni tam piszą (po angielsku nie znalazłem aukcji)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum