Przesunięty przez: Kaszubski
29 Luty 2016, 17:35
wymiana zawieszenia
Autor Wiadomość
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 13 Listopad 2012, 19:11   wymiana zawieszenia

Witam. W styczniu planuję wymianę zawieszenia. Czuję, że przód bardzo skacze.. Przed wiosną chciałem troszkę upiększyć swoją Corsę. Mam na lato Felgi 15 z oponami 195/50 oraz ET35. Chciałbym pozbyć się efektu dobijania kół na nierównościach. Gdy jadę sam jest, ok ale gdy mam np z tyłu po prawej kolegę ważącego ponad 100kg jest już gorzej. W bagażniku wożę skrzynię basową która też trochę waży. Zlikwidowałem już ocieranie opon o nadkola (ktoś polecił mi delikatne odgięcie rantów blachy nadkoli pod plastikami, pomogło) ale chciałbym tył troszkę podwyższyć (jest tam prześwit na może ze 2 cm między wysokością opony a plastikiem nadkola. dla porównania z przodu jest 8cm). Czytałem na innych forach, że można włożyć sprężyny od Astry i powinno być wyżej i nie powinno tak dobijać. Myślałem także o sprężynach wzmacnianych ale ogólnie mają opinię nietrwałych (jamex). Proszę powiedzcie czy włożenie sprężyn z Astry to dobry pomysł. Na zdjęciach wyglądają one tak samo jak moje fabryczne. nie chciałbym także stosować gum usztywniających itp.

Jeśli chodzi o przód chcę wymienić amortyzatory na olejowe i myślałem także o zastosowaniu sprężyn obniżających(przód jest dużo wyżej niż tył i to brzydko wygląda) ale boję się, że mogą szybko załatwić nowe amortyzatory. Nie wiem czy to dobre połączenie
Chciałbym to wszystko zrobić tak żeby auto nie zachowywało się dziwnie. Wyższy tył i twardszy niż przód może nie wpłynąć dobrze na prowadzenie.. Nie wiem..
Nie chce wymieniać zawieszenia na sportowe bo wiadomo jakie są polskie drogi a ja nie jeżdżę autem na wyścigi tylko do pracy. Poza tym sportowe jest drogie
 
 
     
 tomaszstn
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 13 Listopad 2012, 22:02   

Jak chcesz obniżyć przód to wsadź springi np. -30mm i do tego sportowe amorki, z tyłu wymień tylko amorki na gazowe i będziesz miał temat załatwiony, tak czy siak trochę kasy musisz przeznaczyć.
 
     
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 14 Listopad 2012, 22:57   

ile może podnieść się tył dzięki gazowym amorkom?
sportowy przód i trochę twardszy tył to chyba niezłe połączenie, chyba tak właśnie zrobię.
 
 
     
 tomaszstn
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 15 Listopad 2012, 04:16   

Raczej nie podniesie się, chociaż zależy od firmy bo przeżyłem na własnej skórze że na różnych amorkach inaczej autko stało. Na pewno jak będzie twardszy amor to nie będzie Ci bujać autem i nie będzie dobijać. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie sprężyn progresywnych. Ja miałem w poprzednim aucie springi Eibach Pro Kit i byłem mega zadowolony. Wybór należy oczywiście do Ciebie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ zawieszenia
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.