Wysłany: 5 Październik 2012, 08:55 Drobne problemy z elektryką...Corsa B, 1996 rok.
Witam.
Zakupiłem właśnie corsę KAT 1.4 z 1996 roku w zaskakująco dobrym stanie (jeździła nim pani doktor wcześniej, więc nie ma co się dziwić ).Zapłaciłem tylko 1000 zł, co zakrawa na cud. Auto nie ma korozji, posiada alufelgi i jest naprawde konkretne ...
Jedyne problemy jekie zauważyłem to:
- zegar elektryczny z przodu nie pozwala się ustawić. Za każdym razem jak odpalam stacyjkę jest on zrestartowany i wyświetla się na nim "0:00". Ustawię godzinę , a na nastepny raz znowu ten sam problem...
-inna sprawa że światełko nad głową wogóle mi się nie zapala. I nie wiem czy jest zapsute , czy gdzieś jest "ukryty" włącznik do niego. Bo obszukałem okolice światełka i zadnego przycisku chyba tam nie ma.Jak je zapalić??
- i ostatnia sprawa; pod kierownica dynda na kabelku taki czarny przycisk . Nie zmienia on nic , jeśli chodzi o odpalanie auta (na począstku myślałem że to zabezpieczenie przed kradzieżą). Do czego więc on służy... Kabelek jest zielony, a na jego końcu czarny włącznik (jak od lampki nocnej czy cóś).
Proszę o pomoc, poradę.
Z góry dziekuję
Jakub
[ Dodano: 5 Październik 2012, 08:57 ]
Tak , wyświetlił mi się Error 404 , więc...
A tak szczerze to wolę zadawac pytania, bo przeszukiwanie archiwum foróm to nie jest moje ulubione zajęcie...
a co do światła - w drzwiach masz łącznik, który po otwarciu zwiera obwód oświetlenia do masy i zapala oświetlenie.
Przeczyścić styki, sprawdzić połączenie do masy.
Sprawdzić, czy w ogóle podawane jest napięcie na lampkę - bezpiecznik, przewody itd.
A jeśli chodzi o ręczne włączanie oświetlenia, to wystarczy pociągnąć do siebie przełącznik świateł.
A co do wiszącego kabelka - na odległość to i Edison i Tesla by ci nie powiedzieli, do czego ten kabelek służy.
obejrzyj dokładnie zdjęcia z linków. tam oprócz opisu kości ISO radia jest również opis pinów kostki TIDa.
Musisz zdemontować tida.
Z tyłu tida masz kostkę.
W tej kości są piny nr 1 i 3 - 1 to 12V, a 3 to masa.
Sprawdź, czy na pinie 1 jest ciągle 12V. Jeśli znika po wyjęciu kluczyka, to musisz wyjąć radio, dojść, który kabel z kostki od tida dochodzi przy kablach przy radiu. Musisz ten kabel połączyć na stałe 12V.
To samo sprawdzasz, czy na pinie 3 nieprzerwanie jest masa - sprawdzasz omomierzem lub badaczem zwarć.
Jeśli nie ogarniasz tematu, to oddaj to elektrykowi.
Dla ogarniętego to robota na parę/parenaście minut
Co to jest tid - wujek google ci odpowie.
[ Dodano: 5 Październik 2012, 19:56 ]
a z tym kabelkiem to jakaś niewiadoma modernizacja/pseudo bajer w instalacji.
Oryginalnie nie ma na wyposażeniu takiego "czegoś" pod kierownicą w trudno dostępnym miejscu.
Z pytaniem - od czego to jest - wysyłam do poprzedniego wlaciciela.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum