LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 17 Wrzesień 2012, 18:23 Korozja maski Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Szanowni koledzy, radze sprawdzić Wam rant maski (od strony silnika) czy nie wdała się w to miejsce korozja. Poniżej zdjęcie, maska nie moja ale mnie zaczęły się już tam robić pęcherzyki (na 1 zdjęciu pewnie zabezpieczone minią ). Jedna totalna wada fabryczna. Co druga maska na allegro ma to samo.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 17 Wrzesień 2012, 22:03
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
arek1o3 napisał/a:
Mam to samo praktycznie na całej krawędzi, na razie zabezpieczyłem podkładem, ale w przyszłym roku pójdzie do lakierowania
Moją też obejrzy lakiernik, ale ja nie chce malowac całej tylko od spodu to co sie psuje. Ale tego się nie wypędzi. Mnie sie wydaje że to jest od środka i za rok , dwa lata znowu to wyjdzie.
Moja (2007 rok) nie rdzewieje, jest całkowicie wolna od rudej a ma już najechane 280000km
Pytanie tylko gdzie był składany
mój w Hiszpanii, można to odczytać z numeru vin:
Znak 11 określa, z której fabryki Opla pochodzi dany egzemplarz samochodu:
0 = Bupyong, Korea Płd.
1 = Russelsheim, Niemcy
2 = Bochum, Niemcy
3 = Azambuja, Portugalia lub St. Petersburg, Rosja (nowsze modele)
4 = Saragossa, Hiszpania
5 = Antwerpia, Belgia
6 = Eisenach, Niemcy
7 = Luton, Wlk. Brytania
8 = Ellesmere Port, Wlk. Brytania
9 = Uusikaupunki, Finlandia
A = Portugalia (do końca roku modelowego '92)
B = zakłady Bertone we Włoszech (lub Batilly, Francja w przypadku Opla Movano; lub Bupyong, Korea Płd. w przypadku Opla Antara)
C = Elabuga, Rosja
D = Shin Chuang, Tajwan
E = Ellesmere Port, Wlk. Brytania (do końca RM '92), później zakłady Heuliez we Francji
F = Egipt lub Togliatti, Rosja
G = Gliwice, Polska
H = Halol, India lub Rayong, Tajlandia
J = Indonezja (lub Billancourt, Francja w przypadku Opla Movano)
L = Elizabeth
M = Millbrook, Wlk. Brytania
N = Norwich, Wlk. Brytania
P = Warszawa, Polska
R = Rosario, Argentyna; literka 'R' może też oznaczać Cadillaca Catera, samochód mający wiele wspólnego z Oplem Omega, oferowany w Ameryce
S = Szentgotthard, Węgry
V = Luton, Wlk. Brytania
X = Ukraina
Y = Barcelona, Hiszpania
Z = Izmir, Turcja
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 125 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 27 Wrzesień 2012, 11:34
To sobie jeszcze sprawdźcie dach a dokładnie jak idą listwy dachowe z lewej i prawej strony spotkałem włącznie z moja corsa już takie 4 przypadki że lakier tam odpryskuje.
I nie piszcie mi że miałem tonę szpachli na dachu bo kumpla ojciec brał z salonu furę i walczył z nimi juz dwa razy by to robili!
LPG: Tak
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 43 Skąd: Koszalin
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 14:49
Moje auto: Honda Stream, Opel Corsa B
Ja mam według vin auto składane w Hiszpanii, maska nie koroduje a przy listwach na dachu farba mi schodzi płatami. Ja kupiłem w salonie farbkę w pędzelku, wszystko ładnie wyczyściłem i pomalowałem tą właśnie farbką, problemu narazie nie ma.
Jeśli chodzi o maskę to i tak asekuracyjnie zabezpieczę ją jakimś woskiem do profili zamkniętych.
LPG: Tak
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 43 Skąd: Koszalin
Wysłany: 30 Wrzesień 2012, 10:39
Moje auto: Honda Stream, Opel Corsa B
Trzeba byc delikatnym i jednocześnie używać torchę siły. Zacząłem od tyłu auta i tak jedna po drugiej spinka puszczały, robotę ułatwia ruszanie trochę listwą na boki przy jednoczesnym podważaniu jej do góry. Listwy nie trzymają się jakoś niewiadomo jak mocno. Może się delikatnie zgiąć przy końcu ale przed montażem łatwo się prostuje.
LPG: Tak
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 12 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 7 Październik 2012, 09:13
mam to samo tylko że mnie zaczynaja sie juz pojawiać pęcherzyki na ranciku na zewnętrznej stronie, drugi problem to tylni błotnik przy rancie styku nadkola ze zderzakiem, tam też mam juz małego pęcherzyka, podobno jest to mankament w tych Corsach, mój to rocznik 2007 i też składany w Niemczech
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 7 Październik 2012, 10:50
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
RafalKL napisał/a:
drugi problem to tylni błotnik przy rancie styku nadkola ze zderzakiem, tam też mam juz małego pęcherzyka, podobno jest to mankament w tych Corsach, mój to rocznik 2007 i też składany w Niemczech
Oprócz maski mam to samo. Na razie zabezpieczyłem to zaprawką. Jednak to prawda co mówią o Corsach- rdza i jeszcze raz rdza.
LPG: Tak
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 43 Skąd: Koszalin
Wysłany: 7 Październik 2012, 20:32
Moje auto: Honda Stream, Opel Corsa B
ta rdza z tyłu na błotnikach pojawia się głównie w tych autach które miały przygody, nawet niewielka stłuczka powoduje uszkodzenie lakieru na łączeniu błotnika ze zderzakiem. W autach bez przygód nie ma z tym problemów.
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 125 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10 Październik 2012, 12:05
Jakie przygody?? moja żadnych przygód nie miała tylko takie badziewne wykonanie lakiernicze jest i tyle. To mój drugi opel i zawsze coś nie tak z oplem i lakierem było.
LPG: Tak
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 43 Skąd: Koszalin
Wysłany: 14 Październik 2012, 21:06
Moje auto: Honda Stream, Opel Corsa B
może nie wiesz że miało przygodę, może dostałeś na parkignu w tylny zderzak, rozłazi się on wtedy na łączeniu z nadwoziem przy nadkolach i uszkadza tam lakier.
Dla zainteresowanych: właśnie dostałem list z salonu Opla, w którym kupiłem auto z informacją:
"Producent poinformował nas, że w pewnej liczbie samochodów marki Opel Corsa może dojść do korozji wewnętrznej strony przedniej krawędzi pokrywy silnika.
Spowodowane jest to błędem na etapie produkcji przez który woda może wnikać pomiędzy panele porywy.
Ponieważ istnienie pewne prawdopodobieństwo, iż może dotyczyć to również Pana samochodu prosimy o skontaktowanie się z najniższym ASO i umówienie się na wizytę.
W trakcie wizyty serwis zastosuje odpowiedni sposób naprawy w zależności od stanu pokrywy"
Oczywiście list zawiera moje dane oraz dane samochodu (z vin-em włącznie).
Dziwi mnie też fakt, że info o akcji serwisowej nie pojawiło się na stronie UOKiK oraz na stronie Opla.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 12 Listopad 2013, 19:48
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
gumimis napisał/a:
Dla zainteresowanych: właśnie dostałem list z salonu Opla, w którym kupiłem auto z informacją:
"Producent poinformował nas, że w pewnej liczbie samochodów marki Opel Corsa może dojść do korozji wewnętrznej strony przedniej krawędzi pokrywy silnika.
Spowodowane jest to błędem na etapie produkcji przez który woda może wnikać pomiędzy panele porywy.
Ponieważ istnienie pewne prawdopodobieństwo, iż może dotyczyć to również Pana samochodu prosimy o skontaktowanie się z najniższym ASO i umówienie się na wizytę.
W trakcie wizyty serwis zastosuje odpowiedni sposób naprawy w zależności od stanu pokrywy"
Oczywiście list zawiera moje dane oraz dane samochodu (z vin-em włącznie).
Dziwi mnie też fakt, że info o akcji serwisowej nie pojawiło się na stronie UOKiK oraz na stronie Opla.
Wygląda na to że nie potrzebnie zabrałem się za to sam. Ciekawe czy teraz to mogę złosić skoro już naprawiłem to sam, ale korozja i tak ponownie się tam pojawia. Gdzie kupiłeś to auto, jaki salon ?
Wysłany: 14 Listopad 2013, 13:10
Moje auto: Corsa D 1.4
Takie pytanko - skoro jest takowa akcja, a ja dopiero co kupiłem samochód i w nim również już maska w tym miejscu jest atakowana przez rdze to mogę bez żadnego tego typu listu podjechać do ASO ? Auto było od nowości (krajowe) serwisowane w ASO we Wrocławiu, teraz jest w Poznaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum