Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 22:10 [ Corsa B] X14XE Czy coś można czy już nie bardzo?
Chłopaki orientujecie się co można dłubnąć w X14XE by lepiej chodziło? Być może ktoś coś przy nim kombinował i coś sensownego wyszło jeśli tak to podrzućcie mi jakiś pomysł
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 16:24, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 22:31
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Na Wstepie przełóż sobie Tłoki od X16XE i Powiększysz sobie Pojemność.... Potem Klasyka ...Dolot , Wydech jakiś Dedykowany sportowy... Potem Już jakieś zabawy dla Ambitnych
LPG: Nie
Wiek: 38 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 45 Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Październik 2012, 14:20
możesz pokusić się o dolot ala metzer, wieksze wtryski no i zmiana mapy. Zmiana kolektora wydechowego na flanszy od x14xe z portkami od c20xe. Omijasz w ten sposób dłubanie przy samym silniku a pokusisz sie o jakieś 10 -15 KM mocy kosztem momentu
LPG: Tak
Imię: Paweł
Wiek: 29 Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 12 Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11 Marzec 2013, 00:16
Moje auto: x14xe
witam, Yogi97037, jeśli chcesz żeby się jej łatwiej oddychało to jeszcze musi się jej łatwiej pierdzieć. Kolektor 4-2-1 cena jakieś 850 no chyba że zrobisz sobie sam jeśli potrafisz, no i wywalasz kata a w puszkę wspawujesz kawał rury ;D jakiś egzamin zda
Zmiana wtrysków nic nie pomoże, seryjne są, że tak powiem z "zapasem". Można dłubnąć w ECU, ale przy wolnossącym aucie jest to nieopłacalne. Koszt programu to około 1000 zł, a uzyskasz przyrost rzędu kilku koni. Bez sensu.
Uspawanie kolektora to nie jest taka prosta sprawa, i odradzam samocdziałanie w tej kategorii, bo możesz tylko zrobić gorzej niż seryjny. Jednak dobry kolektor + wydech przelotowy, do tego dolot, napewno porting głowicy i kanałów, ale to już grubsza robota...
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 12 Marzec 2013, 21:01
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Myślę że jednynie dolot i kompletny wydech dadzą coś wiecej... Uturbić da się ale za te kasę spokojnie można by szybsze auto kupić chyba że ktoś wiąże z autem długą przyszłość bo na jeden sezon to zabawa dla bogatych...
A Druga Sprawa to fakt że w tych czasach to c20xe jest "seryjnym" silnikiem jeśli chodzi o sposob montażu ( a to już silnik podatny na modyfikacje)
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Marzec 2013, 21:48
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Modząc silnik prędzej czy później przekroczysz koszt swapu.
Zabawa z turbo w niemal każdym przypadku wyjdzie drożej niż swap na cokolwiek.
Zmiana silnika wydaje się być najlepszym rozwiązaniem, wspomniany przez "DAMIANA1991" 150konny c20xe jest najczęściej montowanym i najczęściej modyfikowanym silnikiem z którego da się wycisnąć nawet 600hp.
Pod maskę corsy B da się wcisnąć niemal każdą jednostkę która pracowała w oplu, począwszy od 1,0L. a skończywszy na 3,2L. V6
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 16:08
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Adammmd2 napisał/a:
Też dołoże sie do tematu z pytaniem czy dużo roboty jest ze zrobieniem swapa z x14xe na c20xe co wraz z silnikem trzeba wymienić ?
Ze spraw mechanicznych:
1:skrzynia f16 ,d16 z koreańczyka , f18 , f20 lub bardzo mocna i prawie nie osiągalna skrzynia f28 montowana raczej z mocno doładowanymi jednostkami ,
przy wyborze skrzyni należy wybrać raczej taką z dłuższymi przełożeniami
2:przeniesienie napędu czyli półosie od astry F lub kadetta GSI (lewa skracana lub dorabiana)
3:piasty z wielowpustem na 33 zęby toczone do wymiaru łożyska corsy na wzór oryginalnej piasty , choć tu najlepiej wymienić łożysko na 35x60x37 , wtedy na średnicy piasty po obróbce zostaje milimetr więcej
4: dystans pod łapę skrzyni i przeróbki mechanizmu wybieraka spowodowane zastosowaniem dystansu
5:wykonanie od podstaw lub zakup nietypowej łapy silnika
6:zmiana chłodnicy na większą , najlepiej od diesla
7: wymiana pompy paliwa ( pompa od x14xe da spokojnie radę)
8: przeróbki układu wydechowego
9: dopasowanie i podłączenie instalacji elektrycznej silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum