[ Corsa B] X14XE Czy coś można czy już nie bardzo?
Autor Wiadomość
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 22:10   [ Corsa B] X14XE Czy coś można czy już nie bardzo?

Chłopaki orientujecie się co można dłubnąć w X14XE by lepiej chodziło? Być może ktoś coś przy nim kombinował i coś sensownego wyszło jeśli tak to podrzućcie mi jakiś pomysł ;)
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 22:31   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Na Wstepie przełóż sobie Tłoki od X16XE i Powiększysz sobie Pojemność.... Potem Klasyka ...Dolot , Wydech jakiś Dedykowany sportowy... Potem Już jakieś zabawy dla Ambitnych
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 15 Wrzesień 2012, 19:54   

chodziło mi raczej o coś takiego żeby od razu silnika nie trzeba było wyciągać :D typu jakis komp jakaś głowica inna czy kolektor no nie wiem ;p
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 23 Wrzesień 2012, 12:19   
   Moje auto: Porshe 911


Yogi97037 napisał/a:
nie trzeba było wyciągać :D typu jakis komp jakaś głowica


to się zastanów....

wyciągać czy nie, głowica sama nie zejdzie...

Damian napisał ci podstawę diodowymi pluginami mocy nie zwiększysz.
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 27 Wrzesień 2012, 12:02   

Posłuchaj napisałem jasno że nie chce wyciągać całego silnika.

Co do: Damian napisał ci podstawę diodowymi pluginami mocy nie zwiększysz

Nikt nie mowi o jakichs chipach itd tylko o jakiejs zamianie kompa albo cos nie wiem dlatego pytam.
 
 
     
 MiechuLodz



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Październik 2012, 14:20   

możesz pokusić się o dolot ala metzer, wieksze wtryski no i zmiana mapy. Zmiana kolektora wydechowego na flanszy od x14xe z portkami od c20xe. Omijasz w ten sposób dłubanie przy samym silniku a pokusisz sie o jakieś 10 -15 KM mocy kosztem momentu
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 8 Październik 2012, 20:30   

Dziękówka za wskazówki ;) Najlepszym wyjściem będzie dolot czytałem trochę o tym i większość ma pozytywne zdanie
 
 
     
 kokos94



Informacje
LPG: Tak
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11 Marzec 2013, 00:16   
   Moje auto: x14xe


witam, Yogi97037, jeśli chcesz żeby się jej łatwiej oddychało to jeszcze musi się jej łatwiej pierdzieć. Kolektor 4-2-1 cena jakieś 850 no chyba że zrobisz sobie sam jeśli potrafisz, no i wywalasz kata a w puszkę wspawujesz kawał rury ;D jakiś egzamin zda
 
 
     
 KamilOS


Informacje
mazowieckie

Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: Siedlce
Wysłany: 12 Marzec 2013, 17:42   

Zmiana wtrysków nic nie pomoże, seryjne są, że tak powiem z "zapasem". Można dłubnąć w ECU, ale przy wolnossącym aucie jest to nieopłacalne. Koszt programu to około 1000 zł, a uzyskasz przyrost rzędu kilku koni. Bez sensu.
Uspawanie kolektora to nie jest taka prosta sprawa, i odradzam samocdziałanie w tej kategorii, bo możesz tylko zrobić gorzej niż seryjny. Jednak dobry kolektor + wydech przelotowy, do tego dolot, napewno porting głowicy i kanałów, ale to już grubsza robota...

Jaki masz budżet na mody ?
Może uturbić ? ;)
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 12 Marzec 2013, 21:01   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Myślę że jednynie dolot i kompletny wydech dadzą coś wiecej... Uturbić da się ale za te kasę spokojnie można by szybsze auto kupić chyba że ktoś wiąże z autem długą przyszłość bo na jeden sezon to zabawa dla bogatych...

A Druga Sprawa to fakt że w tych czasach to c20xe jest "seryjnym" silnikiem jeśli chodzi o sposob montażu ( a to już silnik podatny na modyfikacje)
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Marzec 2013, 21:48   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Modząc silnik prędzej czy później przekroczysz koszt swapu.
Zabawa z turbo w niemal każdym przypadku wyjdzie drożej niż swap na cokolwiek.
Zmiana silnika wydaje się być najlepszym rozwiązaniem, wspomniany przez "DAMIANA1991" 150konny c20xe jest najczęściej montowanym i najczęściej modyfikowanym silnikiem z którego da się wycisnąć nawet 600hp.
Pod maskę corsy B da się wcisnąć niemal każdą jednostkę która pracowała w oplu, począwszy od 1,0L. a skończywszy na 3,2L. V6
 
 
     
 Adammmd2



Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Zabiele-Piliki
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 11:12   
   Moje auto: Corsa 1.4 16v


Też dołoże sie do tematu z pytaniem czy dużo roboty jest ze zrobieniem swapa z x14xe na c20xe co wraz z silnikem trzeba wymienić ?
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 16:08   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Adammmd2 napisał/a:
Też dołoże sie do tematu z pytaniem czy dużo roboty jest ze zrobieniem swapa z x14xe na c20xe co wraz z silnikem trzeba wymienić ?

Ze spraw mechanicznych:

1:skrzynia f16 ,d16 z koreańczyka , f18 , f20 lub bardzo mocna i prawie nie osiągalna skrzynia f28 montowana raczej z mocno doładowanymi jednostkami ,
przy wyborze skrzyni należy wybrać raczej taką z dłuższymi przełożeniami

2:przeniesienie napędu czyli półosie od astry F lub kadetta GSI (lewa skracana lub dorabiana)

3:piasty z wielowpustem na 33 zęby toczone do wymiaru łożyska corsy na wzór oryginalnej piasty , choć tu najlepiej wymienić łożysko na 35x60x37 , wtedy na średnicy piasty po obróbce zostaje milimetr więcej

4: dystans pod łapę skrzyni i przeróbki mechanizmu wybieraka spowodowane zastosowaniem dystansu

5:wykonanie od podstaw lub zakup nietypowej łapy silnika

6:zmiana chłodnicy na większą , najlepiej od diesla

7: wymiana pompy paliwa ( pompa od x14xe da spokojnie radę)

8: przeróbki układu wydechowego

9: dopasowanie i podłączenie instalacji elektrycznej silnika

Poniżej dodaję link ze sprawdzonym manualem:
http://www.corsa-novatuning.nl/uk/PartsB.htm
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » SWAP - zmiany i modyfikacje silników » [ Corsa B] X14XE Czy coś można czy już nie bardzo?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.