Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 14:17
Corsa C 1.3 CDTI nie jedzie
Autor Wiadomość
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 10:39   Corsa C 1.3 CDTI nie jedzie

Witam, mam taki oto problem. Otóż tuż po odpaleniu auto praktycznie nie chce jechać, świeci się żółta kontrolka auta z kluczykiem. Jak daję mu pełny gaz do dechy i wrzucę np drugi bieg, to na dwójce ledwo co rozpędzi się do 30 km/h. Na piątym biegu z górki rozpędził się mniej więcej do 65km/h. Szybciej nie dało rady jechać. Problem występuje od wczoraj. Ojciec twierdzi, że to może być wina zamarzniętego paliwa( niestety zapomniałem wlać dodatku do diesla). Ale jeśli okaże się, że to nie jest to, to co jeszcze może być tego przyczyną?
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 11:32   Re: Corsa C 1.3 CDTI nie jedzie
   Moje auto: ASTRA G


tuning090 napisał/a:
świeci się żółta kontrolka auta z kluczykiem.


Awaria w układzie elektronicznym silnika - Ile razy trzeba pisać, że zaczyna się od podpięcia auta pod komputer diagnostyczny? Gdybyś to zrobił to może byś już rozwiązał problem, ale po co tu są same wróżki :wstyd:





Cytat:
Jak daję mu pełny gaz do dechy i wrzucę np drugi bieg, to na dwójce ledwo co rozpędzi się do 30 km/h. Na piątym biegu z górki rozpędził się mniej więcej do 65km/h. Szybciej nie dało rady jechać.


Bo pewnie idzie na programie awaryjnym.
Może coś zamarzło a może padł jakiś czujnik lub elektrozawór.
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 19:04   

Dla mnie to wygląda na elektrozawór ale jak napisał spidan bez diagnostyki auta to możesz sobie wróżyć.
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 1 Luty 2012, 10:44   

A teraz to już jest taka lipa, ze już wogóle nie chce odpalić... Akumulator pełny, rozrusznik kręci elegancko, a ten nic... Będę się kontaktował z mechanikiem w tej sprawie, zobaczymy co na to poradzi :smutas:
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2 Luty 2012, 19:58   
   Moje auto: Laguna II PHII


na zimnym silniku? miernik w łapę, 1 końcówka na klemę +, 2 na główkę świecy żarowej i sprawdź ile nie grzeje (niema przewodności) 1.3 ma podgrzewany filtr paliwa, przepal ją tak żeby pochodziła z 15 minut na wolnych obrotach może coś faktycznie zamarzło, jak sam nie leje dodatków i problemu nie mam z paliwem,
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 3 Luty 2012, 11:55   

W takim razie jakie powinno być napięcie świecy żarowej, żeby stwierdzić,czy jest dobra lub zła? Wogóle jak ją wymienić?
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 3 Luty 2012, 17:46   
   Moje auto: Laguna II PHII


a bo ja źle napisałem xD miało być mierzenie przepływomierzem :] ale większość multimetrów ma taką opcję, jeżeli będzie przewodność tzn że świeca działa - ale nie jest powiedziane że dogrzewa do odpowiedniej temperatury.
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 4 Luty 2012, 13:38   

Posprawdzam dzisiaj te świece no i filtr paliwa, jeśli wszystko będzie dobrze auto zostanie odholowane do mechanika

[ Dodano: 4 Luty 2012, 19:30 ]
Niestety posprawdzałem wszystko i auto pojedzie do mechanika niestety :beksa:

[ Dodano: 8 Luty 2012, 15:03 ]
Corsa jest już u mechanika. Niestety diagnoza jest przerażająca. Przestawiony jest rozrząd, poszły też min korbowody...Nie wiem czy śmiać się :hurra: , czy płakać :rozpacz: , bo zanosi się na naprawdę drogą naprawę. Mechanik sugeruje,że jak coś to bardziej chyba będzie się opłacało kupić nowy silnik.
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 8 Luty 2012, 15:44   

Jaki masz przebieg corsy? I na ile jesteś pewny że jest on prawdziwy??
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 8 Luty 2012, 16:04   

128 tys km kupiłem ją w sierpniu 2010 od handlarza, a jak wiadomo handlarze lubią cofać liczniki. Przy jej (corsy) wyborze patrzyłem się głównie na jej stan techniczny, a nie na stan licznika. Jak ją kupowałem wydawała się być w dobrym stanie technicznym.
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 8 Luty 2012, 16:23   

128 000 wydaje mi się troszkę za wcześnie na rozrząd więc może mieć więcej ale tego nie wiemy.
Ja mam corse d i zbliżam się do 140 000 (akurat przebiegu jestem pewny na 99%) i też myślę nad wymianą rozrządu bo czytałem w necie gdzieś że w tym silniku 250 000 bez wymiany to jakaś bajka.
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 8 Luty 2012, 16:39   

przeemmek napisał/a:
128 000 wydaje mi się troszkę za wcześnie na rozrząd


Mi też tak się wydaje, że to za wcześnie na rozrząd
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 8 Luty 2012, 19:40   
   Moje auto: ASTRA G


tuning090 napisał/a:
przeemmek napisał/a:
128 000 wydaje mi się troszkę za wcześnie na rozrząd


Mi też tak się wydaje, że to za wcześnie na rozrząd

no jeśli dodasz te 100 tysi co jest cofnięty licznik to już wygląda to inaczej.
Wiem jaki to ból, trzymam kciuki za szybkie (tanie) rozwiązanie problemu.
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 9 Luty 2012, 15:23   

spidan napisał/a:
tuning090 napisał/a:
przeemmek napisał/a:
128 000 wydaje mi się troszkę za wcześnie na rozrząd


Mi też tak się wydaje, że to za wcześnie na rozrząd

no jeśli dodasz te 100 tysi co jest cofnięty licznik to już wygląda to inaczej.
Wiem jaki to ból, trzymam kciuki za szybkie (tanie) rozwiązanie problemu.


Dziękuję:)
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10 Luty 2012, 13:09   

Napisz jak się skończył temat. I jakie ewentualne koszty poniosłeś.
Będzie to dla mnie mobilizacja by ten rozrząd wcześniej wymienić;)
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10 Luty 2012, 17:19   

Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem, i mi powiedział, że co do kosztów nie powinno być aż tak tragicznie, jak się wcześniej wydawało. Jest jakiś pozytyw:) Mówił też,że auto powinno wyjechać z warsztatu we wtorek albo w środę. To właśnie dla tego,że ten rozrząd się przestawił, auto traciło moc. A nie chciało zapalić, ponieważ zamarzło paliwo(mimo tankowania na BP i stosowania deprasatorów do diesla).
 
 
     
 Zyzio
Zasłużeni
LukBud ajm jór fader


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Krzysiek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 42
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 431
Skąd: Mikołów
Wysłany: 10 Luty 2012, 19:05   
   Moje auto: VW Golf 4


tuning090 napisał/a:
Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem, i mi powiedział, że co do kosztów nie powinno być aż tak tragicznie, jak się wcześniej wydawało. Jest jakiś pozytyw:)
- widzisz : ) mówiłem ;)
tuning090 napisał/a:
A nie chciało zapalić, ponieważ zamarzło paliwo(mimo tankowania na BP i stosowania deprasatorów do diesla)
powiem Ci że całe paliwo na śląsku jest rozlewane z radzionkowa na wszystkie stacje.Niestety to paliwo jest tylko na -22 stopnie celcjusza.
U Ciebie pewnie wytworzyła się parafina (słyszałem że ok 1L na pełny bak ropy wlać benzyny - w jakiś sposób wytrąci to parafinę, niektórzy stosują też denaturat oraz preparat który napisałeś - co nie zawsze skutkuje.
Ważne że uda się corsę naprawić i wrócić na drogę :) :zyzio:
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10 Luty 2012, 21:21   

Czyli wychodzi że przestawiony rozrząd nie spowodował aż tak wielkich szkód?
Powiedział Ci mechanik co się uszkodziło?
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10 Luty 2012, 22:10   

No generalnie powiedział,że auto powinno wrócić we wtorek lub środę na drogę. Na tę chwilę wiadomo tyle,że na pewno trzeba wymienić napinacz rozrządu i łańcuch.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » Corsa C 1.3 CDTI nie jedzie
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.