Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 17:53
TEMPERATURA SILNIKA "CORSA C" 1300cdti
Autor Wiadomość
 marsel60
[Usunięty]

Informacje
  Wysłany: 23 Listopad 2008, 13:46   TEMPERATURA SILNIKA "CORSA C" 1300cdti

Witam, od zeszłego toku jestem posiadaczem "corsy c" 1,3cdti a mój problem polega na: nagrzewanie się silnika - dopiero po przejechaniu około 8km wskazówka temp zaczyna się podnosić ? Czy to jest normalne czy też to jest problem z termostatem lub czujnikiem ?

Proszę o pomoc na maila marsel60@wp.pl lub na forum
pozdrawiam
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 23 Listopad 2008, 14:17   
   Moje auto: Opel Astra G


Witam, a możesz napisać jaką temperaturę wskazuje po przejechaniu większej ilości kilometrów? Jaka jest temperatura podczas płynnej jazdy na trasie?
 
 
     
 marsel60
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Listopad 2008, 14:58   

lukbud napisał/a:
Witam, a możesz napisać jaką temperaturę wskazuje po przejechaniu większej ilości kilometrów? Jaka jest temperatura podczas płynnej jazdy na trasie?



około 85 stopni i trzyma tą temp .
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 23 Listopad 2008, 21:44   
   Moje auto: Opel Astra G


85*C to w sumie odpowiednia temperatura pracy silnika (w zależności od
termostatu temperatura będzie wynosiła +/- 90*C), więc awarię termostatu i
czujnika bym wykluczył.
W mojej Corsie i Astrze ojca i kiedyś w naszej Corsiawie C(wszystkie
benzynowe) wskazówka z reguły zaczynała się podnosić po przejechaniu około
5-6km. Kolega ma Octavie TDi i nabiera ona temperatury po dystansie podobnie
jak Twoja Corsina, więc może po prostu Diesle potrzebują trochę więcej
czasu, żeby się nagrzać (szczególnie w takiej temperaturze jaką mamy teraz
za oknem ;-) )

Pozdro! :bye:
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Luty 2009, 19:27   

w corsie 1,3 cdti nagminnie padają termostaty wiec raczej wymiana koszt nie wielki a spalanie moze spasc o ponad 1litr
 
 
     
 Arek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Luty 2009, 11:10   

mam ten sam silniczek i z temperaturą jest podobnie - wskazówka zaczyna drgac po 6/7 km bo tyle mam do pracy ;)
 
     
 Jarec122
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 24 Marzec 2009, 14:56   

w mojej corsie podobnie (przebieg 118000 km),żeby wskazówka temp. się ruszyła to naprawdę trzeba przejechać dość sporo. Kupiłem ją w październiku zeszłego roku tak więc nie wiem jak się będzei zachowywała temperatura gdy będzie 30 stopni na plusie ;)
 
     
 DONCOR
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 24 Maj 2009, 00:23   

U mnie jest podobnie - zimą po przejechaniu 6,7 km wskazówka ospale zaczyna przemieszczać się ku górze - silnik osiąga temperaturę ok. 85 stopni C*
 
     
 Seth


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Październik 2009, 23:12   

Witam. Posiadam Corse 1.3 CDTI i tak jak u Was wskażnik temperatury rusza po około 7 km ale jest jeden warunek ... że nie używam ogrzewania. Kiedy włacze dmuchawe na ciepłe powietrze automatycznie powoli spada mi temeperatura silnika i przy niskich temperaturach , kiedy szyby sa zaparowane a dmmuchawa działa intenstywnie to temperatura potrafi spaść do minimu. Czy mam walnięty termostaty czy Wy tez tak macie?:) Pozdrawiam
 
 
     
 kruszyn1
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Październik 2009, 06:24   

Seth to normalne - diesel dłużej łapie temperature niż benzynka, gdybyś miał walnięty termostat to teoretycznie wcale by się nie podnosiła wskazówka, ale to też zależy od kilku czynników

więc spokojnie ten typ tak ma
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Październik 2009, 09:51   

kruszyn1
Wiesz....nie zgodził bym się z tobą tak w 100%.
W tym silniku wchodzi 6,7L chłodziwa-to bardzo dużo i woda nie nadąża sie nagrzewać a chłodniczka w dmuchawie przy niskich temp i włączonym grzaniu przejmuje funkcję chłodnicy głównej i dlatego tak temp na wskaźniku leci, mam to samo :pff:
 
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 15:56   

Ja mam 1.7 cdti i muszę przejechać z 10 km. Potem trzyma już temperaturę czyli nie termostat bo jak w Zafirze 1.8 padł to się w ogóle nie nagrzewał silnik (jedynie w korku). Kruszyn ma rację że benzyna szybciej złapie temperaturę bo sprawność diesla jest większa. Gdzieś wyczytałem w necie odnośnie 1.7 cdti, że się długo nagrzewa (jako wadę) a tu widzę to się potwierdza i 1.3 cdti ma tak samo czyli wszystko jest ok:)
 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 22:02   

Seth napisał/a:
Witam. Posiadam Corse 1.3 CDTI i tak jak u Was wskażnik temperatury rusza po około 7 km ale jest jeden warunek ... że nie używam ogrzewania. Kiedy włacze dmuchawe na ciepłe powietrze automatycznie powoli spada mi temeperatura silnika i przy niskich temperaturach , kiedy szyby sa zaparowane a dmmuchawa działa intenstywnie to temperatura potrafi spaść do minimu. Czy mam walnięty termostaty czy Wy tez tak macie?:) Pozdrawiam


Ja zauważyłem że jak jest zimno mam włączone ogrzewanie to po przejechaniu 15km wskazówka się nie podnosi, to też jest normalne?
Dodam że nie stoję w korkach tylko jadę cały czas ok 80-110km/h .

Pamiętam że w lecie jak było 25-30C i jezdziłem po górach Szczyrk, Wisła i te tereny to miałem tylko 90C .
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 10:50   

Andrew525 napisał/a:
Ja zauważyłem że jak jest zimno mam włączone ogrzewanie to po przejechaniu 15km wskazówka się nie podnosi, to też jest normalne?
Dodam że nie stoję w korkach tylko jadę cały czas ok 80-110km/h .

Pamiętam że w lecie jak było 25-30C i jezdziłem po górach Szczyrk, Wisła i te tereny to miałem tylko 90C .


Nagrzewnica do ogrzewania jest dodatkową chłodnicą (obrazowo) i jak ją włączasz to zwiększasz ilość płynu, który musi się nagrzać a układ ogrzewania nie jest "zabezpieczony" termostatem w odniesieniu do silnika. Dlatego będzie się dłużej nagrzewać z włączonym ogrzewaniem. Generalnie jak jest zimny silnik do do momentu jak nie osiągnie on jakiejś przyzwoitej temperatury tak ok 80 to sie nie powinno włączać ogrzewania bo pasażerowie mało zyskują a traci silnik.
Co do 90 st. to to jest chyba właściwa temp. pracy silnika dlatego jeśli dobrze działa termostat, który reguluje ilość przepływu cieczy pomiędzy silnikiem a chłodnicą to temp. będzie stała. Jak sie podniesie to zadziała wentylator czyli obieg wymuszony i znowu zbjje temp. do tej z jaką ma pracować silnik.
 
     
 max
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 13:00   

w moim 1.4 benzynka, temperatura wacha sie w granicach 90 do 98 stopni! w zimie troszke mniej.
 
     
 woking


Informacje
mazowieckie

Wiek: 53
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 22 Kwiecień 2011, 19:53   

Witam pytanko , a pro po temperatury silnika czy to normalne takie wachania tem. między 90 , a 98 bo u mnie tak sobie skacze podczas długiej jazdy
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22 Kwiecień 2011, 23:04   
   Moje auto: Laguna II PHII


woking, nie wiem jak się zachowuje termostat w 1.4 ale teoretycznie powinien się otwierać przy około 86*, jeżeli temperatura Ci tak wysoko skacze bez pałowania to możesz wymienić dla spokoju (koszt termostatu nowego nie powinien być większy niż 30zł) - oczywiście możesz go wyciągnąć i "ugotować" w wodzie z termometrem i zobaczyć przy jakiej temp. się otwiera ale pytanie czy gra warta świeczki ;)

zanim zaczniesz grzebać to sprawdź też poziom płynu chłodzącego, jak wymiana termostatu nie da efektu to można jeszcze sprawdzić czujnik temperatury,

pisząc czarne scenariusze i zakładając że nic z tych rzeczy nie będzie skuteczne zostaje chłodnica i pompa wody? :d
 
 
     
 woking


Informacje
mazowieckie

Wiek: 53
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 23 Kwiecień 2011, 12:19   

Dzięki bardzo Zeniu
 
 
     
 wiesuaf


Informacje
mazowieckie

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Czerwiec 2011, 23:34   
   Moje auto: Skoda Fabia 1.9 TDI


Ja mam pytanie. W corsie z13, 1.3 CDTI temperatura praktycznie nigdy nie przekracza 82 stopni. Dopiero po jakiejś ostrzejszej jeździe dochodzi do 90. Wydaje mi się że nie jest to odpowiednia temperatura. Jak uważacie?
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16 Listopad 2011, 19:28   

Witam. Mam taką oto przypadłość. Otóż jak teraz się ochłodziło to podczas jazdy autem wskazówka temperatury silnika zaczyna podnosić się dopiero po przejechaniu ok 10 km ale to jak wracam z pracy po południu. Jak jadę rano do pracy to z reguły jest zimniej i wskazówka temperatury ani drgnie. Czy to wina termostatu, czy po prostu ten typ tak ma? A może winne jest co innego? A tak w ogóle to gdzie się ten termostat w silniku znajduje, jak on wygląda( jeszcze go nigdy nie wymieniałem, dla tego się pytam) i jak go wymienić?

[ Dodano: 16 Listopad 2011, 20:35 ]
aa i pytanie jeszcze takie jak się wymienia ten termosta? Może jest gdzieś np na necie instrukcja jak się to robi?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.