Milion-owa corsa
Autor Wiadomość
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 24 Październik 2011, 12:57   
   Moje auto: AG Z14XEP


spidan napisał/a:
Weź pod uwagę, że błąd wskazań bierze się z samej budowy zbiornika paliwa tj. jego nieregularnego kształtu. Jeszcze nie spotkałem się z autem które wskazuje prawdziwy stan.
Tylko tankowanie do pełna, powtarzane min. 3 razy da właściwą wartość.


hmm, na podziałce mam podane litry, a nie jakto było np w polonezie 1/2, 1/4 itd. Idąc tym tropem, skoro są podane litry to nieregularność baku nie powinna to niczego zmieniać. Inną sprawą jest dokładność wykonania tej podziałki - nikt z nas nie wie jak dokładnie skalowano wskaźnik przy produkcji, ani nawet czy wskaźnik był robiony konkretnie pod taki bak jak mamy w swoich corsach ;)

jeśli warunki mi pozwolą to zdejmę charakterystykę wskaźnika w całym zakresie dolewając paliwa i co 5 litrów robiąc fotke wskaźnika ( pod warunkiem że starczy mi paliwka da dojechanie w weekend na mazury ;) ). Wtedy wszystko się wyjaśni co do wskazań poziomu paliwa.

Jak będę miał konkretne dane to założę osobny temat żeby nie robić sobie syfu w tym wątku ;)

[ Dodano: 24 Październik 2011, 13:01 ]
west napisał/a:


PS: Autorze! popraw zdjęcia bo przy ładowaniu strony rozwala się po całości!
zmień to na miniatury BBcode!


inaczej będę zmuszony wyczyścić temat :zamykam:


poprawione :fkc:

[ Dodano: 1 Listopad 2011, 22:02 ]
pomiaru prawidłowości wskazań 'paliwomierza' niestety nie udało się przeprowadzić - nie byłem jedynym klientem stacji ;)
Za to mam dokładniejsze dane co do spalania:
trasa 250km, 3x 70km, 2x 7km i 1x 15km - na krótkich trasach to wiadomo - silnik zimny to i więcej spali, niemniej jednak średnia wyszła rewelacyjna: 5.12l/100km :)
A ta długa trasa wcale nie była pusta (wszyscy wracali z grobów...), więc i tempo jazdy było różne: było i 80, było też i 120, ale też i 20...

[ Dodano: 18 Listopad 2011, 17:47 ]
W dniu wczorajszym naprawiłem ogrzewanie tylnej szyby - nie działało mi 8 pasków.
Z uwagi na niską temperaturę na dworze nie próbowałem nawet lutować, tylko zainteresowałem się klejem do szyb na bazie srebra - klej idealny do tego typu napraw :) na alledrogo ok 35zł z przesyłką, ja kupiłem taniej w castoramie :)

przed użyciem koniecznie trzeba odtłuścić szybę.

Teraz mogę się cieszyć w całości suchą szybą :)
w prawdzie naprawiane paski grzeją nieco słabiej niż nienaprawiane, ale jak dla mnie to różnica jest niewielka - grunt, że wszystkie grzeją :)

[ Dodano: 15 Styczeń 2012, 14:59 ]
--
Taka fajna dziś pogoda, że nie pozostało mi nic innego jak odśnieżyć podwórze i przejechać się po lesie pstryknąć parę fotek :) Przy okazji wysłałem jedną na konkurs :)







i dwa wczorajsze:




[ Dodano: 4 Luty 2012, 19:06 ]
--
Wymieniłem mieszki. Czarna skóra z białymi nićmi.



[ Dodano: 3 Lipiec 2012, 21:49 ]
--
Po wielu godzinach spędzonych nad projektem, potem nad wykonaniem i oprogramowaniem w końcu projekt komputera pokładowego mogę uznać za ukończony:)
z czasem co najwyżej wprowadzę kosmetyczne zmiany/poprawki.
Jak znajdę czas to zrobię fotki, opiszę funkcjonalność. Może wtedy coś jeszcze podsuniecie co warto by było dorobić/zmienić.

ostatnio jadąc na mazury postanowiłem nie wciskać pedału gazu, a muskać go tylko delikatnie. Masakra taka jazda 70-90, zero emocji. A spalanie wyszło 4.93 l/100km
Wcześniej jeżdżąc 100-120, lewy pas i wyprzedzanie co tylko możliwe spalał mi ok 6l/100km.

Przy okazji wyszło na jaw kilka spaw związanych ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Otóż zawsze tankuję pod sam korek, a w czasie jazdy po spaleniu nieco ponad 2 litrów wskazówka nawet nie drgnęła (być może tyle paliwa akurat było w 'gardzieli' od wlewu, a więc jak gdyby ponad miarę baku? ). potem już w miarę liniowo opada, ale najbardziej wiarygodny jest środek podziałki, tzn gdy pokazuje że pozostało 20-25 litrów.
Także po kilku miesiącach przyznaję się do błędu -> nie możliwe bym osiągnął spalanie poniżej 4l/100km :ojh2: . Teraz już nic mnie nie oszuka :)

BTW, odkąd mam wiarygodny podgląd na chwilowe spalanie to i po mieście zacząłem bardziej ekonomicznie jeździć - zobaczymy na jak długo ten 'nawyk' zostanie...

[ Dodano: 19 Wrzesień 2014, 19:51 ]
Dawno nie pisałem nic w temacie.
Co się zmieniło od ostatniego wpisu?
1) w trasie zaciął mi się EGR i będąc na wyjeździe chciałem go 'rozruszać'. Niestety przez nieuwagę uszkodziłem sobie ECU - przestał 'widzieć' sygnał z czujnika położenia wału :/
Z racji tego, że ECU w tym silniku jest hybrydą, zmuszony byłem zakupić komplet : ECU + IMO + pastylki kluczyka. Wymiana raczej bezproblemowa.
2) Przy wymianie ECU od razu EGR zaślepiłem. Jakiś diabeł mnie podkusił żeby trochę smaru miedzianego tam napakować coby cięgno lżej chodziło i się nie zacinało. Raczej głupi to był pomysł, bo po pewnym czasie chyba smar zgęstniał i to on spowodował ponowne zacięcie się EGR. Jako że zaślepiony, to nie spieszy mi się do rozbierania tego i ponownego wyczyszczenia. Póki co, kontrolka silnika nie denerwuje mnie zbytnio.
3) Dorwałem tylną kanapę od corsy D celem przełożenia zagłówków. Rozbierając kawałek oparcia w swej CB zobaczyłem że zagłówki są montowane w profil prostokątny z dosyć cienkiej blachy. Wbrew przekonaniu nie ma tam jakiś specjalnych usztywnień, czy umocnień. Zrobiony otwór, wciskasz prowadnice i tyle. Nie ma opcji by jakimś cudem przy uderzeniu w tył druty zagłówka weszły pasażerowi w plecy... O całej modyfikacji oparcia (zagłówki w CD są węższe niż w CB) kiedy indziej.
Jeśli chodzi o efekt, to na prawdę zadowalający. Myślę, że nawet dodają nieco uroku ;)
zdjęcia w albumie picasa
tu
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 25 Wrzesień 2014, 13:27   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Przyznam szczerze że Twoja Walka z Obliczaniem spalania w Swoim samochodzi jest Dla Mnie czymś nie spotykanym :) I jestem Pod Wrażeniem umiejętności i Twojej Wiedzy w zakresie elektroniki :)

Co do Zagłówków z Corsy D pomysł niezły i Proszę da się :) A wiec Kolejny Mit że To nie do dorobienia został obalony a czas Pracy pewnie na spokojne z 3h :) Wiec nie cała wieczność :)

Co do EGR to Przyznam szczerze że Krok z Smarem był postrzelony. Wystarczy Moim zdaniem raz na Jakiś czas Dobre Paliwo ( albo systematycznie 98) i Dać Jej po żyć pełną Piersią przez dłuższą Trase :) To jest moim zdaniem dobry sposob i Moj EGR w Corsię nie narzekał a w Dieslu mimo ze Jeszcze nie doprowadziłem go do perfekcji również działa bez zarzutu :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Prezentacja naszych pojazdów » Milion-owa corsa
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.