LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 24 Październik 2011, 12:57
Moje auto: AG Z14XEP
spidan napisał/a:
Weź pod uwagę, że błąd wskazań bierze się z samej budowy zbiornika paliwa tj. jego nieregularnego kształtu. Jeszcze nie spotkałem się z autem które wskazuje prawdziwy stan.
Tylko tankowanie do pełna, powtarzane min. 3 razy da właściwą wartość.
hmm, na podziałce mam podane litry, a nie jakto było np w polonezie 1/2, 1/4 itd. Idąc tym tropem, skoro są podane litry to nieregularność baku nie powinna to niczego zmieniać. Inną sprawą jest dokładność wykonania tej podziałki - nikt z nas nie wie jak dokładnie skalowano wskaźnik przy produkcji, ani nawet czy wskaźnik był robiony konkretnie pod taki bak jak mamy w swoich corsach
jeśli warunki mi pozwolą to zdejmę charakterystykę wskaźnika w całym zakresie dolewając paliwa i co 5 litrów robiąc fotke wskaźnika ( pod warunkiem że starczy mi paliwka da dojechanie w weekend na mazury ). Wtedy wszystko się wyjaśni co do wskazań poziomu paliwa.
Jak będę miał konkretne dane to założę osobny temat żeby nie robić sobie syfu w tym wątku
[ Dodano: 24 Październik 2011, 13:01 ]
west napisał/a:
PS: Autorze! popraw zdjęcia bo przy ładowaniu strony rozwala się po całości!
zmień to na miniatury BBcode!
inaczej będę zmuszony wyczyścić temat :zamykam:
poprawione :fkc:
[ Dodano: 1 Listopad 2011, 22:02 ]
pomiaru prawidłowości wskazań 'paliwomierza' niestety nie udało się przeprowadzić - nie byłem jedynym klientem stacji
Za to mam dokładniejsze dane co do spalania:
trasa 250km, 3x 70km, 2x 7km i 1x 15km - na krótkich trasach to wiadomo - silnik zimny to i więcej spali, niemniej jednak średnia wyszła rewelacyjna: 5.12l/100km
A ta długa trasa wcale nie była pusta (wszyscy wracali z grobów...), więc i tempo jazdy było różne: było i 80, było też i 120, ale też i 20...
[ Dodano: 18 Listopad 2011, 17:47 ]
W dniu wczorajszym naprawiłem ogrzewanie tylnej szyby - nie działało mi 8 pasków.
Z uwagi na niską temperaturę na dworze nie próbowałem nawet lutować, tylko zainteresowałem się klejem do szyb na bazie srebra - klej idealny do tego typu napraw na alledrogo ok 35zł z przesyłką, ja kupiłem taniej w castoramie
przed użyciem koniecznie trzeba odtłuścić szybę.
Teraz mogę się cieszyć w całości suchą szybą
w prawdzie naprawiane paski grzeją nieco słabiej niż nienaprawiane, ale jak dla mnie to różnica jest niewielka - grunt, że wszystkie grzeją
[ Dodano: 15 Styczeń 2012, 14:59 ]
--
Taka fajna dziś pogoda, że nie pozostało mi nic innego jak odśnieżyć podwórze i przejechać się po lesie pstryknąć parę fotek Przy okazji wysłałem jedną na konkurs
[ Dodano: 3 Lipiec 2012, 21:49 ]
--
Po wielu godzinach spędzonych nad projektem, potem nad wykonaniem i oprogramowaniem w końcu projekt komputera pokładowego mogę uznać za ukończony:)
z czasem co najwyżej wprowadzę kosmetyczne zmiany/poprawki.
Jak znajdę czas to zrobię fotki, opiszę funkcjonalność. Może wtedy coś jeszcze podsuniecie co warto by było dorobić/zmienić.
ostatnio jadąc na mazury postanowiłem nie wciskać pedału gazu, a muskać go tylko delikatnie. Masakra taka jazda 70-90, zero emocji. A spalanie wyszło 4.93 l/100km
Wcześniej jeżdżąc 100-120, lewy pas i wyprzedzanie co tylko możliwe spalał mi ok 6l/100km.
Przy okazji wyszło na jaw kilka spaw związanych ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Otóż zawsze tankuję pod sam korek, a w czasie jazdy po spaleniu nieco ponad 2 litrów wskazówka nawet nie drgnęła (być może tyle paliwa akurat było w 'gardzieli' od wlewu, a więc jak gdyby ponad miarę baku? ). potem już w miarę liniowo opada, ale najbardziej wiarygodny jest środek podziałki, tzn gdy pokazuje że pozostało 20-25 litrów.
Także po kilku miesiącach przyznaję się do błędu -> nie możliwe bym osiągnął spalanie poniżej 4l/100km :ojh2: . Teraz już nic mnie nie oszuka
BTW, odkąd mam wiarygodny podgląd na chwilowe spalanie to i po mieście zacząłem bardziej ekonomicznie jeździć - zobaczymy na jak długo ten 'nawyk' zostanie...
[ Dodano: 19 Wrzesień 2014, 19:51 ]
Dawno nie pisałem nic w temacie.
Co się zmieniło od ostatniego wpisu?
1) w trasie zaciął mi się EGR i będąc na wyjeździe chciałem go 'rozruszać'. Niestety przez nieuwagę uszkodziłem sobie ECU - przestał 'widzieć' sygnał z czujnika położenia wału
Z racji tego, że ECU w tym silniku jest hybrydą, zmuszony byłem zakupić komplet : ECU + IMO + pastylki kluczyka. Wymiana raczej bezproblemowa.
2) Przy wymianie ECU od razu EGR zaślepiłem. Jakiś diabeł mnie podkusił żeby trochę smaru miedzianego tam napakować coby cięgno lżej chodziło i się nie zacinało. Raczej głupi to był pomysł, bo po pewnym czasie chyba smar zgęstniał i to on spowodował ponowne zacięcie się EGR. Jako że zaślepiony, to nie spieszy mi się do rozbierania tego i ponownego wyczyszczenia. Póki co, kontrolka silnika nie denerwuje mnie zbytnio.
3) Dorwałem tylną kanapę od corsy D celem przełożenia zagłówków. Rozbierając kawałek oparcia w swej CB zobaczyłem że zagłówki są montowane w profil prostokątny z dosyć cienkiej blachy. Wbrew przekonaniu nie ma tam jakiś specjalnych usztywnień, czy umocnień. Zrobiony otwór, wciskasz prowadnice i tyle. Nie ma opcji by jakimś cudem przy uderzeniu w tył druty zagłówka weszły pasażerowi w plecy... O całej modyfikacji oparcia (zagłówki w CD są węższe niż w CB) kiedy indziej.
Jeśli chodzi o efekt, to na prawdę zadowalający. Myślę, że nawet dodają nieco uroku
zdjęcia w albumie picasa
tu
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 25 Wrzesień 2014, 13:27
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Przyznam szczerze że Twoja Walka z Obliczaniem spalania w Swoim samochodzi jest Dla Mnie czymś nie spotykanym I jestem Pod Wrażeniem umiejętności i Twojej Wiedzy w zakresie elektroniki
Co do Zagłówków z Corsy D pomysł niezły i Proszę da się A wiec Kolejny Mit że To nie do dorobienia został obalony a czas Pracy pewnie na spokojne z 3h Wiec nie cała wieczność
Co do EGR to Przyznam szczerze że Krok z Smarem był postrzelony. Wystarczy Moim zdaniem raz na Jakiś czas Dobre Paliwo ( albo systematycznie 98) i Dać Jej po żyć pełną Piersią przez dłuższą Trase To jest moim zdaniem dobry sposob i Moj EGR w Corsię nie narzekał a w Dieslu mimo ze Jeszcze nie doprowadziłem go do perfekcji również działa bez zarzutu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum