Wysłany: 25 Wrzesień 2011, 11:07 Który silnik najlepszy
Witam, zmieniam samochód i padło na corse d, do tej pory jeździłem Clio 2 po lifcie z silnikiem 1,2 8v 60km. Teraz potrzebuje czegoś mocniejszego nie jestem zdecydowany czy to ma być diesel czy benzyna, samochód ma być oszczędny czyli benzyna 1,6 odpada, 1,4 też raczej 10l w mieście (a tam w 75% będę się poruszał). Zostaje albo 1,2 85km, albo diesel 1,3 95km albo 1,7 125km. Moje pytanie dotyczy głównie tego ostatniego silnika, raczej krajowego z tym silnikiem nie kupie, mam na wydanie 35tyś. Proszę o wydanie opinie jak ten silnik się sprawuje.
może nie na temat ale sprostuję: moje 1.4 tankuję co 500 km jakieś niecałe 40l więc raczej 8l nie przekracza a jazda też raczej po mieście i odcinki nie długie bo w Olsztynie nie ma długich odcinków;) dodam jeszcze że na trasie tankuję co 700 km czyli coś koło 6l wychodzi więc też tragedii nie ma ale powszechnie wiadomo że spalanie bardzo mocno zależy od stylu jazdy i wagi nogi:) aha znalazłem wyliczenia z wakacji - 4000km po Europie średnie spalanie 6,6l/100km.
Ja mam 1.2 85km i powiem tak- przy kupnie rozmawiałem z gostkiem w salonie- powiedział że jeśli chcę żeby był ekonomiczny a jednocześnie mało psujący się to z silnikiem 1.2. A powiem tak- normalnie to pali mi w mieście koło 7l, często nawet 6l. Oczywiście nawet na zwykłej trasie(nie autostradzie) udało mi się zejść do ... 4,89l! i tu byłem zaskoczony bo nawet tempomatu nie mam. Diesla mi nie polecał, podejrzewam że ze względu na ceny części...
Moje clio pali 7 w mieście, zastanawiam sie jeszcze czy nie kupić 1,4 i wstawić LPG, dziś rozmawiałem ze znajomym mechanikiem powiedział że te 1,3 fiatoskie są ok, a ten 1,7 częsciej sie psuje to jest silnik isuzu i on był już w astrze ale szału nie zrobił.
Mam Corsę 1.2 80KM a wcześniej jeździłem właśnie Clio II 1.2 60KM. Jeśli chodzi o komfort jazdy czy prowadzenie to w Oplu jest oczywiście znacznie lepiej. Ale jeśli chodzi o silnik to uważam że jest on za słaby na to auto, które mało nie waży. Słaba jest głównie elastyczność na niskich obrotach w porównaniu do Clio. Niby wyższa moc a nie jest to wyczuwalne. Na każdym biegu trzeba wysoko kręcić aby w miarę przyspieszać. Spalanie za to jest przyzwoite ok. 6.7 - 7l głównie jazdy miejskiej. Wydaje mi się że silnik 1.4 byłby lepszym wyborem.
LPG: Tak
Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Wrzesień 2011, 01:24
A ja z kolei uważam,że ten samochód powinien mieć te 120KM,wtedy w miarę fajnie by się nim przyspieszało.Dzwoniłem kiedyś do firmy tuningowej o zwiększenie mocy,to powiedzieli że mogą za pomocą chipa zwiększyć ją o 7KM,czyli gra nie warta świeczki.
A ja z kolei uważam,że ten samochód powinien mieć te 120KM,wtedy w miarę fajnie by się nim przyspieszało.Dzwoniłem kiedyś do firmy tuningowej o zwiększenie mocy,to powiedzieli że mogą za pomocą chipa zwiększyć ją o 7KM,czyli gra nie warta świeczki.
LPG: Tak
Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Wrzesień 2011, 19:44
Dokładnie,według mnie tylko OPC.Porażką Opla jest to, że w corsie nie ma silników 1,4 turbo,zwykłych 1,6,bądź 1,6 turbo bez tak drogiej linii jaką jest OPC.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Październik 2011, 18:17
Ludzie nie przesadzajcie, 1.3 CDTI 90 lub 95 KM w Corsie D ładnie się zbiera, a jeszcze lepiej 1,7 CDTI 125 KM, myślę, że mając te silniki pod maską nie jest się zawalidrogą... a jak komuś to nie starcza to niech nie szuka Corsy tylko np. Nissana 350Z albo podobnego auta o sportowym zacięciu, Corsa takim nie jest, no chyba, że już wspomniana OPC, ale to chyba nie o to chodziło w tym temacie, tylko jak się sprawuje 1,7 125KM - poszukaj o nim na forum Astry III, tam może więcej się dowiesz gdyż jest to silnik często wybierany w Astrze III ( moc 100KM, 110KM, 125KM)
LPG: Tak
Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Październik 2011, 07:34
Bania26: Pisząc ten post brałem pod uwagę tylko silniki benzynowe i samochód corsę,który jest mały,ekonomiczny z tanimi częściami eksploatacyjnymi,a nie inne marki.Dla mnie nie jest przesadą pisać, że ten samochód z silnikiem 1,4 jest po prostu wolny,wyprzedzać na trasie to tragedia.
nie zakładam LPG, szkoda silnika. Pali mi 6,5. Jestem w stanie to wytrzymać lpg kosztuje 2,5k zł, i będzie palił pewnie 8. Robie 10k rocznie. Swoją droga jak ten silnik znosi gaz?
LPG: Nie Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 84 Skąd: Kalisz
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 20:14
Ja w swojej Corsie zmieniłem filtr powietrza i zrobiłem mapowanie silnika po zmianie tego filtru. Za filtr sportowy zapłaciłem 210zł, nie trzeba nic wymieniać, pasuje w miejsce oryginalnego, za mapowanie dałem 850zł. Moc po tych zmianach to 118 HP. Mowa tutaj oczywiści o 1.4 benzyna. Spalanie w trasie spadło o 0,3l, w mieście pozostało bez zmian. Przed zmianami od 0 do 100 Corsa D przyśpieszała w 9,9 sek. Po zmianach czas wynosi 8,7 sek! Zmieniła się charakterystyka działania silnika. Silnik zaczął pracować troszkę głośniej,obrony na luzie wskakują momentalnie a nie jak było wcześniej, długo jakby coś nie do mógł.
:hurra:
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 12:21
Po mapowaniu moc silnik wzrosła tobie o 18KM ?? ( zakładam, że masz w serii 100KM, bo przy 90KM to raczej nie możliwe żeby otrzymać 118KM przy zwykłym mapowaniu ) Gdzie takie rzeczy robią jeśli można wiedzieć ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum