Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 16:53
TEMPERATURA SILNIKA "CORSA C" 1300cdti
Autor Wiadomość
 woking


Informacje
mazowieckie

Wiek: 53
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 22 Kwiecień 2011, 18:53   

Witam pytanko , a pro po temperatury silnika czy to normalne takie wachania tem. między 90 , a 98 bo u mnie tak sobie skacze podczas długiej jazdy
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22 Kwiecień 2011, 22:04   
   Moje auto: Laguna II PHII


woking, nie wiem jak się zachowuje termostat w 1.4 ale teoretycznie powinien się otwierać przy około 86*, jeżeli temperatura Ci tak wysoko skacze bez pałowania to możesz wymienić dla spokoju (koszt termostatu nowego nie powinien być większy niż 30zł) - oczywiście możesz go wyciągnąć i "ugotować" w wodzie z termometrem i zobaczyć przy jakiej temp. się otwiera ale pytanie czy gra warta świeczki ;)

zanim zaczniesz grzebać to sprawdź też poziom płynu chłodzącego, jak wymiana termostatu nie da efektu to można jeszcze sprawdzić czujnik temperatury,

pisząc czarne scenariusze i zakładając że nic z tych rzeczy nie będzie skuteczne zostaje chłodnica i pompa wody? :d
 
 
     
 woking


Informacje
mazowieckie

Wiek: 53
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 23 Kwiecień 2011, 11:19   

Dzięki bardzo Zeniu
 
 
     
 wiesuaf


Informacje
mazowieckie

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Czerwiec 2011, 22:34   
   Moje auto: Skoda Fabia 1.9 TDI


Ja mam pytanie. W corsie z13, 1.3 CDTI temperatura praktycznie nigdy nie przekracza 82 stopni. Dopiero po jakiejś ostrzejszej jeździe dochodzi do 90. Wydaje mi się że nie jest to odpowiednia temperatura. Jak uważacie?
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16 Listopad 2011, 19:28   

Witam. Mam taką oto przypadłość. Otóż jak teraz się ochłodziło to podczas jazdy autem wskazówka temperatury silnika zaczyna podnosić się dopiero po przejechaniu ok 10 km ale to jak wracam z pracy po południu. Jak jadę rano do pracy to z reguły jest zimniej i wskazówka temperatury ani drgnie. Czy to wina termostatu, czy po prostu ten typ tak ma? A może winne jest co innego? A tak w ogóle to gdzie się ten termostat w silniku znajduje, jak on wygląda( jeszcze go nigdy nie wymieniałem, dla tego się pytam) i jak go wymienić?

[ Dodano: 16 Listopad 2011, 20:35 ]
aa i pytanie jeszcze takie jak się wymienia ten termosta? Może jest gdzieś np na necie instrukcja jak się to robi?
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2011, 12:13   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Jeździć i nie stresować się - ten typ tak ma.
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 3 Grudzień 2011, 07:41   
   Moje auto: Laguna II PHII


Pojemność Silnika: 1248 ccm
Pojemność układu chłodzenia: 5,7L

"do the math" ;)
 
 
     
 KKorsarz



Informacje
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 20
Skąd: Włocławek
Wysłany: 7 Grudzień 2011, 19:26   

To wyboru.Termostat albo czujnik. Po odpaleniu samochodu sprawdź rurę łączącą chłodnicę i termostat. Jeżeli jest zimna to termostat jest dobry - trzyma.
 
 
     
 storm



Informacje
lodzkie

Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: ELC
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 15:24   

Witam!
U mnie też podobnie z temperaturą nagrzewania silnika, więc chyba nie ma co się przejmować. Martwi mnie jedynie zapalająca się w lato lampka z kluczykiem po przejechaniu paru, nieraz kilkudziesięciu km, bo zimę nie mam z tym problemu. Miał ktoś podobny przypadek, co to może być?
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 21:22   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


To może być wszytko. Należy udać się do ASO gdzie podłączą do komputera i powiedzą co dolega twojej corsie. Podłączenie i odczyt błędów koszt ok. ~ 150 zł.
Dobrą alternatywą (przynajmniej ja tak zrobiłem) jest zakup podróbki oryginalnego testera diagnostycznego OP-COM, pozwala na pełną diagnostykę każdego opla. Zwraca się natychmiast bo kosztuje ok. ~ 200 zł.
 
 
     
 storm



Informacje
lodzkie

Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: ELC
Wysłany: 2 Luty 2012, 15:45   

@xxyy777e
Mój tester ODB2 ELM327 nie pokazał mi błędu, sprawdzałem w czasie jazdy, gdy kontrolka z kluczykiem się zaświeciła. Wiadomo, że nie jest to profesjonalny sprzęt, ale do odczytu komunikatów powinien wystarczyć i to za niewielkie pieniądze w porównaniu z ASO:).
Na razie zima zamroziła mój problem:) a wskazówka temp. silnika ani drgnie ;|
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Luty 2012, 17:26   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


U mnie podobnie wskazówka ruszy się po 15km
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » TEMPERATURA SILNIKA "CORSA C" 1300cdti
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.