[Corsa B] Corsa by Rabbit 1.4 8V
Autor Wiadomość
 Rabbit



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 18 Lipiec 2011, 23:28   [Corsa B] Corsa by Rabbit 1.4 8V

Witam mobilków.
Bywam na forum od jakiegoś czasu i śledzę różne tematy, jednak dopiero teraz zdecydowałem się opisać Wam moje autko.
Moja przygoda z Corsą zaczęła się od razu po zdaniu prawa jazdy.


MODEL: Corsa B, wersja Swing - zakupiona w salonie, od początku w rodzinie.
ROK PRODUKCJI: 1997
SILNIK: 1.4 8V (x14sz) - zacząłem z przebiegiem ~43tyś teraz jest ponad 70tyś :D
UKŁAD WYDECHOWY: Środkowy i końcowy seria firmy Asmet + końcówka Ulter
FELGI: 14' Borbet, ET-38, 5-cio ramienne - lato, 13' ori stal - zima
OPONY: Lato 175/65/14, zima 155/70/13 (na ten sezon muszę kupić nowe...)
CAR-AUDIO: Radio Kenwood, sześć głośników - czysta seria, dodatkowo 1 sub - 3 Ohm i wzmacniacz (tzw. bass booster) kapkę ponad 40W RMS przy 4 Ohm'ach, czyli wychodzi trochę więcej przy 3 Ohm'owym subie
UKŁAD DOLOTOWY: Seria
UKŁAD NAPĘDOWY: Seria
UKŁAD HAMULCOWY: Seria
ZAWIESZENIE: Seria
WYPOSAŻENIE:
- Kluczyk z lampką gdy naciśnie się logo opla - świeci :D
- Poduszka powietrzna kierowcy
- Dzielona tylna kanapa + zagłówki
- Wspomaganie
- Immobiliser
- Fotel kierowcy z opcja na korbkę góra/dół
- Centralny zamek z opcją ryglowania, sterowany również z pilota
- Elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka + podgrzewane
- MID (komputer pokładowy)
- Podświetlenie bagażnika i schowka
- Zmodzona lampka wewnętrzna z możliwością wyłączenia, przełączania na zwykłą żarówkę lub niebieską (LED)
- CB Radio GE + głośnik zewnętrzny, antena magnesowa Hustler IC-100


Plany:
- Lepszy wzmacniacz i tuba
- Amorki z GSI (gleby nie będzie na bank, a podobno z GSI i tak jest ok 2cm niżej i sztywniej)
- Rozpórki przód i tył (raczej tylko dół)
- Domykanie szyb z pilota
- Progi boczne najlepiej z GSI lub jakieś inne proste jak w Astrze G
- Tylne lampki jakieś inne na pewno nie leksusy
- Przód lampki też może jakieś cleary ale nie black
- Może klimatyzacja na przyszły sezon
- Dokończyć przyciemnianie szybek bo z tym tyłem jest problem...
- Dekielki do felg z logiem opla
- Podświetlenie białe (ciepłe) w środku na nogi z przodu i z tyłu i zmiana zwykłej żarówki w podsufitce też na mocną białą LED
- Lepsze radio CB

Chyba na razie na tyle o ile o czymś nie zapomniałem.

To teraz zdjęcia poglądowe jak wyglądała Corsa na początku:
Brudna


Trochę czysta + nowe wycieraczki na przód


Sesja z roku 09'
Tutaj doszła jakaś końcóweczka no-name












Jeszcze kilka z wnętrza

Bardzo rzadki widok dlatego wklejam (długo jeździłem na OEM'owskim radiu) :plff:




Nie popękany mieszek :hurra:


Elektryka tak jak dała fabryka


Wymiana tarcz i klocków (jeszcze fabryczne :P )








Klocki zjechane praktycznie do 0...




Nowy i stary (fabryczny) :wstyd:








Potem czas nastał na lampkę wewnętrzną... Denerwowało mnie to, że przy otwartych drzwiach nie można jej wyłączyć, a dodatkowo zrobiłem opcje zwykła/blueLED w zależności z kim jadę i w jakim humorze :yes_yes:






Niestety czas nadszedł na wymianę miski olejowej bo ori coś zaczęła przeciekać, więc zapakowałem nową podpaskę :D








Odkurzone wnętrze




Niestety zima 2010 nie była miła dla Corsiny... Tu widać co potrafi zrobić nieobliczalny kierowca na parkingu. Lekkie wgniecenie przy prawym oczku.


Po dłuższym czasie czas nastał na naprawę oka












Przeszczep jednego elementu z pękniętej lampy do niepękniętej :)










I naprawione :hurra:




Bajer pod nazwą Xenon - tak na prawdę chodzi o żarówki pozycyjne philipsa blue. Tu porównanie jak wygląda ze zwykła (lewa str) i nową (prawa str)


Przymiarka felunku 15'




Stwierdziłem ze 15' są za duże, więc poszła przymiarka 14' z oponami 175/60/14 jednak za chude opony jak na moje oko i Bielskie drogi


Ostatecznie zostały 14' i opony 175/65/14 - tak mi się podoba


W między czasie przyciemniłem szybki, niestety tylko boki bo tył jest zbyt wypukły, a folia którą kupiłem niestety w żaden sposób nie chce stać się plastyczna




Po miesiącu cieszenia się felgami spotkała mnie przykrość. Lecąc sobie po ulicy nie zauważyłem i najechałem na kostkę brukową. Oto efekt











Kilka dni pojeździłem z tylną osią na stalówkach. Ten widok zmotywował mnie do jak najszybszego odzyskania felgi. Poszła do naprawy i znowu się pięknie kula :super:

Wnętrze z nowym radyjkiem i cb


Końcówka no-name leży gdzieś w garażu, a na jej miejsce wskoczyła bardziej przyjemna dla oka - Ulter


Tu po drodze gdzieś jeszcze śmigła polerka :P

Doszła "wlepka" Rabbita obok napisu Opel :D


i nowa wycieraczka na tył


Opatentowałem trzeci pas żeby wyglądał jak w Astrze G. Uwaga wymagane zagłówki w tylnej kanapie :D


Niskimi kosztami polepszyłem audio czyli subwoofer z zestawu kina domowego i wzmak (bass booster) dokręcony do nadwozia (ma gdzie oddawać ciepło :muzyk: ) schowany pod boczkiem gdzie znajduje się apteczka


Wyczyściłem zawór EGR






Wziąłem się za walkę z rudą pod tylną wycieraczką i przy okazji zlokalizowałem ciekawą wtyczkę, którą obdarzyła fabryka moją Corsę jednak nie jest ona do niczego wykorzystana, wie ktoś do czego może ona być? :chytry:


Niestety z rudą za długo zwlekałem i mym oczom ukazała się mała dziura... :smutas:



Walka zakończona powodzeniem niestety gdzieś mi uciekło zdjęcie końcowe.

Czas nastał na najnowszy nabytek, który chyba najbardziej mnie cieszy czyli MID (komputer pokładowy) z Astry F
Po 2 dniach zmagań wszystko jest podłączone i działa rewelacyjnie. :plff: Niestety moje podekscytowanie tym tematem wzięło górę i zrobiłem mało zdjęć podczas tego moda :P



W komputerze musiałem znaleźć pin odpowiedzialny za wtryskiwacz



Taki jest efekt końcowy. Oczywiście nie mogło wszystko pójść gładko i daszek z TID'a zupełnie nie chciał pasować. MID w samo miejsce TID'a też nie do końca chciał wejść bo był za duży, ale trochę obróbki plastiku (oczywiście bez naruszania deski rozdzielczej) i wszystko wyszło tak jak miało być :hurra: Oczywiście manetkę od wycieraczek też zmieniłem na taką ze sterowaniem MID'a (przyciski S i R)






W ten oto piękny sposób Corsa wyświetla mi:
Spalanie chwilowe
Spalanie średnie
Średnią prędkość
Zasięg na baku
Stoper
Temperaturę zewnętrzną
Godzinę

Nowe fotki MID'a. Dowód na to, że wyświetla i działa tak jak trzeba ;)














Wszystkiego działo się dużo, dużo więcej ale nie chcę już zanudzać.
Pozdrowienia dla wszystkich czytających :piwo:
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 20 Lipiec 2011, 07:32   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Przeglądając Twoje zdjęcia to Ci powiem masz naprawdę fajne autko ;)
Wyposażenie naprawde bogate:) I widzę ze przy okazji pomysł na samochód :)

Ja do Bielska, Ty do Pszczyny nie mamy daleko to się trzeba będzie kiedyś zjechać ;)

Powodzenia Dalej ;)
 
 
     
 Rabbit



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Lipiec 2011, 09:41   

Dziękuje Ci za miłe słowa. Oby te pomysły mogły być zrealizowane jak najszybciej ;D

DAMIAN1991 napisał/a:


Ja do Bielska, Ty do Pszczyny nie mamy daleko to się trzeba będzie kiedyś zjechać ;)

Powodzenia Dalej ;)


Bardzo chętnie ^^
 
 
     
 damanzalesie


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1
Skąd: Zalesie Wielkie
  Wysłany: 24 Lipiec 2011, 00:10   
   Moje auto: Corsa b


Kolego to z tym MID-em to naprawdę świetny pomysł:) super to wygląda, dało mi to do myślenia u mnie:). Tak ogólnie to autko całkiem fajne:D pozdrawiam.
 
 
     
 Rabbit



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Lipiec 2011, 20:19   

Dzięki kolego, trochę się narobiłem z tym MID'em ale efekt jest mistrzowski. U Ciebie niestety może być problem ze współpracą MID'a z silnikiem. Kody obsługują silniki dopiero od 1.4 - przedliftowego c14nz i idą w górę z pojemnością aż do 2.0...
 
 
     
 - Wolf! -



Informacje
podkarpackie

Imię: Tomek
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 19
Skąd: Rymanów Zdrój
Wysłany: 25 Lipiec 2011, 17:56   
   Moje auto: Corsa B 1.2i


A no trzeba przyznać, że całkiem przyjemna sprawa z tym MID'em... Pogratulować koledze pomysłu :witat:
A co do samego autka to widać, że bardzo ładny, zadbany egzemplarz :)
 
 
     
 Rabbit



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 5 Sierpień 2011, 20:42   

Żeby mi temat nie umarł to ostatnio dodałem filtr kabinowy bo od dawna jeździłem bez :P Wymieniłem przy okazji olej i czekam na ładną pogodę, żeby coś pomodzić. Niestety czeka mnie wymiana termostatu w najbliższym czasie...
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 07:10   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Jak ty mogłeś Jeździć bez kabinowca :D ?? nie dostawałeś syfem po twarzy??
 
 
     
 Rabbit



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 12:25   

DAMIAN1991 napisał/a:
Jak ty mogłeś Jeździć bez kabinowca :D ?? nie dostawałeś syfem po twarzy??

Na szczęście nie. Gdybym dostawał syfem po twarzy to zdecydowanie szybciej bym go założył :D Ale nic. Nawet jak puściłem na max nawiew to tylko kilka paprochów poleciało i nic więcej :zyzio:

Przy okazji piszę, że kombinujemy spocik jakiś 20.08 w Pszczynie pod Kauflandem. Chętnych zapraszam, o więcej info można pisać do mnie.
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 20:05   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


znalazłem u ciebie jeden mankament.
Wymień tego suba. W autach nie stosuje się subwooferów domowych, ze względu na budowę głośnika.
Głośniki domowe nie są przyzwyczajone do pracy w skrajnych warunkach (zimą duże prozy, latem wysokie temperatury, wilgotność).
Szybko zajedziesz membrane głośnika, zawieszenie górne i karkas cewki.
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 23:01   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Rabbit napisał/a:

Przy okazji piszę, że kombinujemy spocik jakiś 20.08 w Pszczynie pod Kauflandem. Chętnych zapraszam, o więcej info można pisać do mnie.


To nie ten Temat... Ale chętnie się piszę na spocika :) Jeszcze Może się kogoś podciągnie :)

A Co do Sub-cia to zmiana na maluszka samochodowego wyszła by ci na + :)
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 9 Sierpień 2011, 11:51   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


rozumiem właściciela, bo miałem podobną sytuacje. Tanim kosztem załatwiłem sobie suba z kina domowego i woziłem go w corsie, ale jak zawias membrany zaczął pękać to wiedziałem, że czas na wymiane.
Włożyłem starego alpharda.
Obecnie w autku mam phase linear, dedykowany do CA i powiem szczerze, że nic sie z nim nie dzieje.
 
 
     
 Rabbit



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 9 Sierpień 2011, 13:28   

DAMIAN1991 napisał/a:
Ale chętnie się piszę na spocika Jeszcze Może się kogoś podciągnie

Tak tylko przy okazji napisałem ;) Byłoby miło gdyby tych Cors się w końcu dużo pojawiło ;]

Wiem, wiem, że sub nie jest przyzwyczajony do takich warunków i prędzej czy później może odmówić posłuszeństwa, jednak przetrwał już jedną zimę, upały i dalej gra jak grał, nic się z nim nie dzieje. Jak padnie to trudno, wtedy będę myślał o wymianie. Póki co nie mam za co go wymienić :(
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 10 Sierpień 2011, 12:17   
   Moje auto: Porshe 911


Rabbit napisał/a:
Dzięki kolego, trochę się narobiłem z tym MID'em ale efekt jest mistrzowski. U Ciebie niestety może być problem ze współpracą MID'a z silnikiem. Kody obsługują silniki dopiero od 1.4 - przedliftowego c14nz i idą w górę z pojemnością aż do 2.0...


dałbyś rade zrobić manuala z tego moda?
opis gdzie co jak, co potrzeba??
 
     
 Rabbit



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2 Wrzesień 2011, 07:25   

Pomyślę faktycznie nad jakimś manualem. Tylko wszystko jest zależne od czasu. Jak tylko mi się uda złapać chwilę to spróbuje to pięknie opisać z tym że będzie mało zdjęć niestety.

Wracając do autka, póki co nic się nie dzieje. Czekam na przypływ jakiejś gotówki :D
Ostatnio wymieniłem sondę i teraz na wymianę czekają jeszcze zakupione już, nowy termostat i płyn chłodniczy.
 
 
     
 dawidussj6


Informacje
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: bialystok
Wysłany: 18 Wrzesień 2011, 20:09   

Kolego takie pytanko. Chce założyć MID. Konfigurowałeś go pod model silnika żeby nie przekłamywał, będę wdzięczny za odpowiedz. Pozdro.
 
 
     
 Rabbit



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Wrzesień 2011, 09:24   

Kolego z tego co ja się orientuje to jest to temat do opisywania samochodu, a nie do zadawania pytań technicznych. Czytałeś w ogóle ten temat? Jest tu mowa o kodach pod silniki, czyli tak, potrzebujesz kogoś z urządzeniem nazywającym się tech2 i dobrze pociągnięty kabelek do złącza diagnostycznego odpowiadający za programowanie MID'a.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Prezentacja naszych pojazdów » [Corsa B] Corsa by Rabbit 1.4 8V
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.