Wysłany: 10 Maj 2011, 10:44 Corsa 1.5 TD+ic - Doładowanie powyżej 1.1, turbo dziura.
Witam panowie, zabrałem się za mody w Corsie i zatrzymałem się na doładowaniu, otóz na Booscie nie da się go bardziej podbić jak 1.1 bar, wiem że na seryjnym turbo chłopaki kręca go znacznie wyżej, w serii turbo bije 0.6 bara czyli wygląda na sprawną w dodatku łożyska turbiny jeszcze się nie odzywają, czytałem troche po angielskich forach, z tego co zrozumiałem to jest jeszcze jakis dodatkowy zawór bezpieczeństwa który nie pozwala podbić go powyzej 1.1 bar ?
Co podpowiecie i jak u was ta sprawa wyglada.
2 kwestia to bardzo poźno załącza się turbina przy około 2,800 RPM da się obniżej trochę ten zakres ?
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 11 Maj 2011, 17:16
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
na Wstępie pogratulować modów brzmią fajnie Ciekawe jak jeżdżą.. Co do Zaworu o którym mówisz to wydaje mi się ze chodzi o zawór upustowy (chyba blowoff) ... Co do regulacji turbiny tym gdzieś na pewno rządzi elektronika...
Czy pomogłem to nie wiem.. ale może naprowadziłem na dobry trop...
z tego co wiem ten silnik niewiele ma wspólnego z elektroniką ale może się mylę.
a co do osiągów i jeżdżenia to jest nie porównywalnie lepiej!
110Km diesle nie mają szans.
ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia więc nie zaspokoiłem się tym.
Ps. Temat założony przez mojego kumpla a auto jest moje dlatego podaje takie info szczegółowe.
Wiek: 34 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Maj 2011, 17:43
Witam.
Mam taki sam samochodzik zrobiłem te same przeróbki. Turbo nie załączy się szybciej bo silniczek za mały by pokonał opory przy niższych obrotach, ja zauważyłem, że po montażu mbc turbo wkręca się szybciej.
W moim na początku również dmuchało jedynie 1.1 bara, po zrobieniu przelotowego wydechu turbo się odmuliło. Zaczyna nieco wcześniej się wkręcać i dmucha do 1.4. Silnik nie ma żadnej elektroniki wszystko sterowane mechanicznie!!! :piwko:
Kurak111 mi zostało jeszcze wywalenie katalizatora i też jeszcze może mi wzrośnie. teraz mam 1.2 bara, założyłem filtr "grzybek" dzięki czemu daje więcej :hurra:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 66 Skąd: Skoki
Wysłany: 9 Lipiec 2011, 16:21
Jak się kiedyś interesowałem to na astra tuning team poczytałem i tam chłopaki pisali że to jest ten zawór: http://www.fotosik.pl/pok...e5e188e5cf.html
Przy ciśnieniu większym niż 1,1bara się otwiera i nie pozwala na przekroczenie tego ciśnienia.
Rada jest taka, by wywalić ten zawór i wstawić korek calowy jak od centralnego ogrzewania - koszt około 5zł.
Adek4100, pytanko .. przy jakiej wartości RPM "wstaje" u Ciebie turbina ? W temacie
http://klubcorsa.pl/forum...rsa-b-vt964.htm chłopaki piszą o 2800 -3000 (u mnie tak samo) czy to faktycznie jest ok ?
Chętnie zobaczyłbym na żywca jak zmontowałeś IC-ka do "Corsiny" pzdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum