Przesunięty przez: Kaszubski
16 Lipiec 2016, 17:02
Corsa 1.5 TD+ic - Doładowanie powyżej 1.1, turbo dziura.
Autor Wiadomość
 Adek4100


Informacje
lodzkie

Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Radomsko
Wysłany: 10 Maj 2011, 10:44   Corsa 1.5 TD+ic - Doładowanie powyżej 1.1, turbo dziura.

Witam panowie, zabrałem się za mody w Corsie i zatrzymałem się na doładowaniu, otóz na Booscie nie da się go bardziej podbić jak 1.1 bar, wiem że na seryjnym turbo chłopaki kręca go znacznie wyżej, w serii turbo bije 0.6 bara czyli wygląda na sprawną w dodatku łożyska turbiny jeszcze się nie odzywają, czytałem troche po angielskich forach, z tego co zrozumiałem to jest jeszcze jakis dodatkowy zawór bezpieczeństwa który nie pozwala podbić go powyzej 1.1 bar ?
Co podpowiecie i jak u was ta sprawa wyglada.
2 kwestia to bardzo poźno załącza się turbina przy około 2,800 RPM da się obniżej trochę ten zakres ?
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 11 Maj 2011, 17:16   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


na Wstępie pogratulować modów :) brzmią fajnie :) Ciekawe jak jeżdżą.. Co do Zaworu o którym mówisz to wydaje mi się ze chodzi o zawór upustowy (chyba blowoff) ... Co do regulacji turbiny tym gdzieś na pewno rządzi elektronika...

Czy pomogłem to nie wiem.. ale może naprowadziłem na dobry trop... :)
 
 
     
 Cris007



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11 Maj 2011, 17:29   

zawór upustowy jest założony taki (mbc)



z tego co wiem ten silnik niewiele ma wspólnego z elektroniką ale może się mylę.

a co do osiągów i jeżdżenia to jest nie porównywalnie lepiej!
110Km diesle nie mają szans.
ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia więc nie zaspokoiłem się tym.


Ps. Temat założony przez mojego kumpla a auto jest moje dlatego podaje takie info szczegółowe.
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 11 Maj 2011, 17:44   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


No to Nie wiem o jakim zaworze może być mowa... A Co do Elektroniki jakaś jest na pewno , chociaż by sterować własnie turbo...

A Jeśli wiesz więcej... Jaka jest szacowana moc Samochodziku?? Ogólnie brawo pomysłu :) :brawo:
 
 
     
 Cris007



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11 Maj 2011, 18:06   

pomysł nie jest mojego autorstwa. gdzieś na forum znalazłem instrukcję PDF i na jej podstawie zrobiłem te mody.

myślę, że ok. 90Km powinno być :ojh2:



dodam że seryjnie jest 67KM
 
 
     
 Kurak111


Informacje
malopolskie

Wiek: 34
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Maj 2011, 17:43   

Witam.
Mam taki sam samochodzik zrobiłem te same przeróbki. Turbo nie załączy się szybciej bo silniczek za mały by pokonał opory przy niższych obrotach, ja zauważyłem, że po montażu mbc turbo wkręca się szybciej.
W moim na początku również dmuchało jedynie 1.1 bara, po zrobieniu przelotowego wydechu turbo się odmuliło. Zaczyna nieco wcześniej się wkręcać i dmucha do 1.4. Silnik nie ma żadnej elektroniki wszystko sterowane mechanicznie!!! :piwko:

Pozdrawiam Kurak111
 
 
     
 Cris007



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26 Maj 2011, 10:42   

Kurak111 mi zostało jeszcze wywalenie katalizatora i też jeszcze może mi wzrośnie. teraz mam 1.2 bara, założyłem filtr "grzybek" dzięki czemu daje więcej :hurra:
 
 
     
 maciu1922


Informacje
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 66
Skąd: Skoki
Wysłany: 9 Lipiec 2011, 16:21   

Jak się kiedyś interesowałem to na astra tuning team poczytałem i tam chłopaki pisali że to jest ten zawór: http://www.fotosik.pl/pok...e5e188e5cf.html
Przy ciśnieniu większym niż 1,1bara się otwiera i nie pozwala na przekroczenie tego ciśnienia.
Rada jest taka, by wywalić ten zawór i wstawić korek calowy jak od centralnego ogrzewania - koszt około 5zł.
 
 
     
 Cris007



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Radomsko
Wysłany: 10 Lipiec 2011, 21:40   

wszystko fajnie tylko, że w moim silniku nie ma czegoś takiego jak na tym zdjęciu jest zaznaczone.
także nie wiem dlaczego tu jest a u mnie nie ma..
 
 
     
 maciu1922


Informacje
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 66
Skąd: Skoki
Wysłany: 16 Lipiec 2011, 09:12   

A może masz wewnątrz korektora, tak jak to w astrach jest.
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 12 Październik 2012, 10:34   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


Adek4100, pytanko .. przy jakiej wartości RPM "wstaje" u Ciebie turbina ? W temacie
http://klubcorsa.pl/forum...rsa-b-vt964.htm chłopaki piszą o 2800 -3000 (u mnie tak samo) czy to faktycznie jest ok ?
Chętnie zobaczyłbym na żywca jak zmontowałeś IC-ka do "Corsiny" :) pzdr.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Tuning optyczny i mechaniczny » Corsa 1.5 TD+ic - Doładowanie powyżej 1.1, turbo dziura.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.