Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 17:15
Corsa C - uciekający płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
 er4S3r



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 1 Maj 2011, 17:13   Corsa C - uciekający płyn chłodniczy

Witam serdecznie,

Wczoraj zdiagnozowałem w swojej Corsie C pewien problem, a mianowicie brak płynu chłodniczego w zbiorniczku. Kiedy to zobaczyłem to przeraziłem się bo nie wiedziałem jak długo jeździłem bez tego płynu bo nic nie wskazywało na to, że go nie ma (temperatura silnika 85 - 90 stopni podczas pracy), a auto było w marcu na warsztacie i powiedziano mi, że wszystko z nim jest ok i nie dokonywałem żadnych kontroli (tym bardziej, że jestem dwumiesięcznym kierowcą trochę jeszcze nie obytym ze wszystkim).

Wczoraj wieczorem uzupełniłem płyn chłodniczy, a dzisiaj po południu zrobiłem test (przed uruchomieniem silnika oczywiście sprawdziłem raz jeszcze czy przypadkiem płyn przez noc gdzieś nie uleciał i było wszystko ok. Pojeździłem dzisiaj trochę (jakieś 15 kilometrów) i zauważyłem, że w zbiorniczku została niewielka ilość płynu... Został gdzieś wchłonięty... No i teraz pytanie w jaki sposób mógł on zniknąć?

Sprawdziłem stan oleju w silniku - kolor i poziom oleju w normie, nie wygląda, żeby coś do niego wpadało
Sprawdziłem komorę silnika - wszędzie sucho na pierwszy rzut oka,
Sprawdziłem gumę odchodzącą od zbiornika na płyn chłodniczy i też była sucha (dotykałem tylko tam dokąd sięgała moja ręka czyli praktycznie na samej górze)
"Pogazowałem" trochę w miejscu, po czym odjechałem i też nie zauważyłem, żeby na asfalcie były jakieś ślady po płynie, z rury wydechowej też nic nie cieknie.


Wychodzi na to, że płyn znika tylko podczas jazdy


Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być, zanim pojadę do serwisu?

Pozdrawiam i liczę na jakąś odpowiedź :(
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 1 Maj 2011, 19:10   
   Moje auto: Laguna II PHII