Wysłany: 16 Listopad 2008, 22:45 [ Corsa B] Jak odróżnić silnik diesla 1.7 od 1.5?? corsa b
Witam. Właśnie kupiłem corsę z silnikiem diesla. Tylko mam taki problem że nie wie m już sam jaki tam właściwie jest silnik 1.7 czy 1.5 :roll: W dowodzie niemieckim było wpisane 1.7 ale mam co do tego wątpliwości. Bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 16:32, w całości zmieniany 2 razy
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 17 Listopad 2008, 12:41
Moje auto: Opel Astra G
W dowodzie rejestracyjnym na ostatniej 3 stronie powinna być wypisana pojemność silnika w ccm. Jak nie to to szukać pojemności w innych dokumentach, albo na tylnej klapie. Chyba każda Corsa obok napisu miała pojemność wypisaną :mrgreen:
vella22 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Listopad 2008, 22:40
ja mam podobnie tyle, ze w dowodzie wpisane 1,5 a przy wymianie paska rozrzadu okazalo sie, ze to silnik 1,7.... a mechanik na pytanie jak odroznic te dwa silniki powiedzial tylko tyle, ze zbyt malo jest roznic zeby tak na pierwszy rzut oka cos dojrzec...sam nawet nie zauwazyl roznicy....to albo mechanik od siedmiu bolesci albo mial racje;)
Jeśli można... chciałbym odświeżyć temat...
Mnie też coś nie pasuje z moją corsiną.. gdyby ktoś doinformował jakie są podstawowe różnice między 1.7 a 1.5 to byłbym bardzo wdzięczny.
Tyle co sam zauważyłem jak do tej pory to wszystkie 1.5 TD maja na pokrywie zaworków naklejkę 'turbo', moja posiada turbinkę, w dowodzie wpisane jest 1.5 td ale aż 60 kW! no i naklejka 'diesel'... ponadto, mam takie pytanko do posiadaczy 1.5 TD - przy ilu obr słychać najbardziej charakterystyczny świst turbinki ?? u mnie jest to pomiędzy 2 a 3 tys rpm/min...
Pozdrawiam
Więc tak: 1.7d i 1.5d to identyczne silnik. 1.7 jest to po prostu rozwiercony 1.5 wiec pod maska więcej miejsca nie powinien zajmować. Jeśli chodzi o pokrywę zaworów z napisem diesel lub turbo to nie ma się tym co sugerować, podobno potrafią pękać a są takie same i ludzie zamieniają. Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia jaki ma się silnik to wjechanie na kanał i zobaczenie na bloku oznaczenia. Łatwo je znaleźć bo jest dosyć duże. Turbo diesel, ma trochę inny dolot i ma turbinę wiec diesla od td łatwo odróżnić, wystarczy się przyjrzeć. W corsach seryjnie 1.7 td nie było, wiec jak spotkasz to wiadomo ze swap.
No tak, tyle też doczytałem właśnie że seryjnie były tylko 1.7 bez turbinki bodajże Poszukam jeszcze tego oznaczenia na bloku w najbliższym czasie, tak dla pewności
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum