Centralny zamek
Autor Wiadomość
 Mati_BRL


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 1
Skąd: Tomaszów Maz
  Wysłany: 18 Kwiecień 2011, 19:25   Centralny zamek

Witam dzisiejszy poradnik będzie dotyczył montażu siłowników i sterowania ...
Wystarczy trochę chęci i jedno popołudnie aby cieszyć się wygodą :)


Potrzebne narzędzia :

zestaw torks
grzechotka z nasadką 10 mm
śrubokręt krzyżak
lutownica
cyna
taśma izolacyjna
dwie diody prostownicze(półprzewodnikowe) 5 amperów

około 5 metrów kabelka dwu żyłowego
nóż
siłowniki które będziemy montowali
sterowanie
w moim przypadku był to taki zestaw

By mati_brl at 2011-04-13




Uploaded with ImageShack.us


1. zabieramy się do demontażu tapicerki z drzwi (czerwonymi kropkami zaznaczyłem
śrubki które musimy odkręcić , plastik który znajduje się w prawym górnym rogu trzeba po po prostu pociągnąć i nam odejdzie jest on mocowany na zatrzaski )


Uploaded with ImageShack.us

Po odkręceniu dolnych śrubek dolna cześć odejdzie nam bez problemu :)

By mati_brl at 2011-04-15

Następnie po zdjęciu osłonki na głośniczek (syczek) odkręcamy kolejne 3 śrubki (zaznaczone kolorem czerwonym )


Uploaded with ImageShack.us

po demontażu rączki otrzymujemy taki widok :)

By mati_brl at 2011-04-15

Przystępujemy do zdejmowania korbki od otwierania i zamykania szyby ....
lekko przyciągamy do siebie korbkę , i miedzy korbką a tapicerką znajduje się taka zawleczka musimy ją lekko pod wadzić i wyciągnąć ... (zawleczka jest w kształcie podkowy )

Teraz musimy zdjąć uszczelkę

By mati_brl at 2011-04-15

Kiedy zdejmiemy uszczelkę górna część tapicerki odejdzie nam bez problemu ,

po zdjęciu tapicerki otrzymamy taki widok :)

By mati_brl at 2011-04-15

Teraz delikatnie odrywamy folię zaczynając od strony zamka , mniej więcej do połowy,

By mati_brl at 2011-04-15

demontaż tapicerki z drzwi mamy za sobą. !

2: Dla własnej wygody polecam wykręcenie schowka (pomoże nam to w przeciągnięciu wiązki do drzwi) schowek zamocowany jest na 4 śrubkach . Dwie w środku schowka i dwie pod schowkiem (jeżeli tylko się przyjrzymy na pewno zauważymy !!

taki efekt po zdjęciu schowka

By mati_brl at 2011-04-15

3: przystępujemy do przeciągania przewodów do siłowników które zamontujemy w drzwiach...
Odkręcamy gumową osłonę na przewody

By mati_brl at 2011-04-15

By mati_brl at 2011-04-15

z drzwi musimy wyciągnąć drugą część tej gumowej osłony jest ona mocowana na trzech małych zatrzaskach

By mati_brl at 2011-04-15

Teraz rozwiercamy po dwa otworki w plastikowych złączkach wiertłem 5/6mm


By mati_brl at 2011-04-15

By mati_brl at 2011-04-15

zaczynamy przeciągać kable : przez gumową osłonę

By mati_brl at 2011-04-15

By mati_brl at 2011-04-15

przewody które przeciągnęliśmy możemy sobie owinąć taśmą lub włożyć do jakiegoś peszla

By mati_brl at 2011-04-15

4: Skoro mamy już kable to wypadało by założyć siłowniki


Siłownik montujemy w miejscu wskazanym na zdjęciu (oczywiście od wewnątrz drzwi)
jedna dziurka jest już przygotowana do montażu drugą będziemy musieli sobie sami wywiercić

By mati_brl at 2011-04-16

teraz musimy połączyć cięgno naszego siłownika z cięgnem rygli zamka jak to zrobić ? w zestawie z siłownikiem dostajemy takie blaszki ze śrubkami właśnie za pomocą tych blaszek połączymy cięgna  oto zdjęcie jak to powinno wyglądać ! !

By mati_BRL at 2011-04-15

By mati_brl at 2011-04-15
A więc siłowniki zamontowane ! teraz łączymy siłowniki z naszym kablem który przeciągaliśmy
oczywiście kabelki lutujemy , i zawijamy taśmą izolacyjną !!
(w jednych drzwiach jak i w drugich połączcie siłownik do takich samych kolorów w naszej wiązce ..tzn u mnie z siłownika wychodziły kabelki zielony i niebieski . Niebieski połączyłem z czarno czerwonym a zielony z czerwonym , tak zrobiłem na dwóch siłownikach )

By mati_brl at 2011-04-15

5: Ok siłowniki zamontowane I podłączone !! teraz troche dłubania w większej ilości kabli !
A mianowicie podłączenie sterowania !!
No to jedziemy dalej ! : )

Demontujemy kawałek listwy progowej !

By mati_brl at 2011-04-15

I dostajemy sie do wiązki , raz zdejmujemy plaski który znajduje sie po lewej stronie na ścianie pod skrzynką bezpieczników .

By mati_brl at 2011-04-16

Po zdjęciu tego plastiku będziemy mieli dostęp do wiązki która będzie nam potrzebna do instalacji sterowania ,
tą plątaninę kabli musimy jakoś upchnąć za tym plastikiem który zdjęliśmy w lewym dolnym rogu

By mati_brl at 2011-04-15

a więc zaczynamy od znalezienia w wiązce samochodu stałego plusa- najgrubszy czerwony kabelek jaki jest w tej wiązce (+12v)
i masy. Najgrubszy czarny kabel który jest w wiązce na progu. do znalezienia tych kabli możemy również posłużyć się kontrolką do lokalizacji napięcia w samochodzie(koszt takiej kontrolki to 3 /4 zł )
(opalamy lekko jeden i dugi kabel żeby wlutować tam nasze kable )

By mati_brl at 2011-04-15
Ok zajmijmy się teraz naszym sterownikiem

pierwsze co robimy to łączymy kabelki wychodzące ze sterownika
pomarańczowy i pomarańczowo czarny łączymy z czarnym kablem masowym wychodzącym z naszego sterownika
By mati_brl at 2011-04-18

Następnie żółty i żółto czarny łączymy z czerwonym kablem wychodzącym z naszego sterownika

By mati_brl at 2011-04-18

Ok teraz
lutujemy Kabel czerwony ze sterownika do kabla czerwonego (+12v) w wiązce samochodu,
oraz masowy ze sterownika do wiązki samochodu (czarny gruby kabel w progu pokazane na wcześniejszych fotach )

By mati_brl at 2011-04-18

Teraz łączymy kable od siłowników z kablami wychodzącymi ze sterownika (biały i biało czarny)| który do którego ? musicie sami dość :) tzn podłączcie je obojętnie jak i sprawdźcie czy zamek sie otwiera i zamyka :) wciskając na guziki na pilocie :)

By mati_brl at 2011-04-18

wypinamy złączkę pokazaną na focie ! :)

By mati_brl at 2011-04-18

następnie zdejmujemy górną cześć złączki , (trzyma się ona na małych zatrzaskach )
znajdujemy kable od kierunkowskazów ... (czarno biały i czarno zielony , najlepiej upewnić się kontrolką . jak ? musimy włączyć lewy kierunkowskaz i szukać dotykając kontrolką do styków.. kontrolka powinna zacząć mrygać gdy znajdziemy odpowiedni styk)Kiedy mamy już znalezione kable od kierunkowskazów opalamy oby dwa tak jak pokazane na zdjęciu

By mati_brl at 2011-04-18

do kabli od kierunkowskazów dolutowujemy kawałki przewodów, izolujemy i zamykamy górną część złączki

By mati_brl at 2011-04-18

ok kiedy wyprowadzimy już dwa pojedyncze przewody z kostki, podłączymy do nich niebieski przewód z naszego sterownika.
musimy w tym celu zastosować dwie diody prostownicze o amperażu co najmniej 5...
lutujemy diodę do jednego jak i do drugiego kabla którego wyprowadziliśmy ze złączki (WAŻNE !! diodę musimy wlutować w odpowiednim kierunku, a więc stronę z szarym paskiem ustawiamy w stronę złączki !!! ) po polutowaniu starannie izolujemy !! :)

Robimy tak jak pokazane na zdjęciu !!

By mati_brl at 2011-04-18

Ok teraz to już sprawy kosmetyczne !! :) :zyzio:
A Mianowicie ułożenie i zamontowanie naszego sterowania

By mati_brl at 2011-04-18
:)
zostaje już tylko skręcić plastiki i gitara gra ! :)
ZAMEK POWINIEN DZIAŁAŚ BEZ PROBLEMU :)
Mam nadzieje że ten poradnik się wam przyda ! :)

Miłej zabawy !
Pozdrawiam !! :plff:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Poradniki - manuale Corsa B » Centralny zamek
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.