Przesunięty przez: Kaszubski
12 Kwiecień 2016, 18:46
Prośba o opinie w wyborze części dla Corsy B 1.0 12V

Czy FEBI to dobra firma?
Tak
100%
 100%  [ 5 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
 kamilzierke


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Wiek: 35
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Wysłany: 5 Kwiecień 2011, 19:12   Prośba o opinie w wyborze części dla Corsy B 1.0 12V

Witam serdecznie wszystkich :)

W końcu decyzja podjęta, będzie wymieniany w mojej Corsie rozrząd a przy okazji rozbebeszania silnika zaślepiany zawór EGR. Chciałbym, żeby części były w miarę dobrej jakości... Na dzień dzisiejszy mój plan wygląda tak:

-łańcuch rozrządu firmy Febi
-napinacz łańcucha firmy Febi
-prowadnica prawa firmy Febi
-prowadnica lewa firmy Febi
-prowadnica górna firmy Febi
-uszczelka obudowy rozrządu firmy VICTOR REINZ

(za cały zestaw 380zł razem z przesyłką)

-zaślepka EGR z Aleale ze "specjalnego tworzywa termoizolacyjnego odpornego na temp. do 500 st. Tworzywo jest elastyczne, więc dokładnie przylega i uszczelnia."

(zaślepka z tego "super matriału" ok. 30zł)


I teraz najważniejsze: nie znam firmy FEBI ani VICTOR REINZ i nie wiem, czy tym częściom można ufać.

1. Czy ktoś z Was spotkał się z tymi firmami? Czy są to dobre części?
2. Czy cena kompletu jest akceptowalna? Nie chciałbym dać się orżnąć...
3. Co sądzicie o zaślepce z elastycznego materiału a nie z metalowego wykroju?
4. Jeśli uważacie, że mogę zakupić lepsze części, to proszę podajcie przykłady.

Z góry wielkie dzięki dla Was wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez kamilzierke 5 Kwiecień 2011, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 5 Kwiecień 2011, 20:10   
   Moje auto: ASTRA G


Ad. 1 To są wiodące firmy na rynku części.
Ad. 2 Wiesz gdzie sobie możesz to włożyć ...? Pomysł z zaślepianiem EGR jest do bani- nie wierzysz to luknij do "mojej innej corsy" bo nie mam już sił tego opisywać ponownie.
Ostatnio zmieniony przez spidan 6 Kwiecień 2011, 06:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
 kamilzierke


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Wiek: 35
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Wysłany: 5 Kwiecień 2011, 20:52   

spidan, dziękuję za odpowiedź. Mam jednak jeszcze dwa pytania do Ciebie w związku z tym co napisałeś: czy cenowo taki komplet jest ok? I drugie: nie mogę znaleźć tego tematu o EGR o którym wspomniałeś, ani przez szukajkę, ani przez google (przekierowuje na stronę z info o usuniętym/przeniesionym temacie).

I jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i wypowiedź, ale uważam, że Twoja irytacja jest trochę nie na miejscu... Korzystam z opcji "szukaj" i wujka google na tyle ile potrafię, moja wiedza o samochodach jest praktycznie żadna, więc proszę nie irytuj się, że nie wiem rzeczy dla Was oczywistych. Widziałem wiele tematów o zaślepianiu zaworu EGR, niewiele było głosów o szkodliwości tej praktyki więc przyjąłem że wykorzystam to u siebie. Poza tym uważam, że nie zasłużyłem na teksty typu "wiesz gdzie możesz to sobie włożyć".
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 07:02   
   Moje auto: ASTRA G


Cenowo nie jest źle.
Co znalezienia informacji o zaślepaniu egr - tu masz cytat

Cytat:
Cytat:
Ogólnie dużo właścicieli Astr G (obojętnie czy 8v czy 16v) zaślepia EGR jak ten się popsuje... widzę, że niesie to ze sobą konsekwencje... żaden sprzedawca nie wspomina, że może od tego siąść uszczelka pod głowicą


Konsekwencje takiego działania zawsze są, tylko nie zawsze tak drastyczne. W moim przypadku p*******y gnom do kanału EGR, wcisnął coś co wyglądało jak "druciak do mycia naczyń" taką plątaninę drutu. Na pierwszy rzut oka niby Egr był ale... konsekwencje są takie: prawdopodobnie pracujące spaliny zaciągały to "coś" z kanału egr głębiej do kanału głowicy. Efekt - w tym miejscu głowica się przegrzewała i uszczelka przepuszczała płyn do wydechu. Męczarnia okupiona 3 tygodniami bez auta, kosztem 1300 zł bo głowica trzeba było zdejmować 2 razy. Za każdym razem na nowych gratach.
Najważniejsze że Shrekusia już jest w pełni zreanimowana, teraz czas na zabawę :)


Ku przestrodze dla wszystkich którzy będą się zastanawiać nad wymianą / zaślepieniem egr.
Co będzie bardziej korzystne? Wydać 200-400 zł za nowiutki egr czy tak jak w powyżej opisanym przypadku?

Na zdjęciu widać "coś" wybebeszone z głowicy. Wielkość - jak moja dłoń.



Ponadto jest wiele postów na forum poruszających zagadnienie zaślepiania EGR - wystraczy poszukać - dlatego nie dziw się na reakcje - bo ile razy można wałkować to samo ?

Zaślepisz EGR a za 2 dni założysz nowy temat - że świeci Ci się żółta kontrolka :nocom:

Kończąc temat EGR -wypowiedź innego forumowicza:

CzerwonaCorsa napisał/a:
Nowy zawór EGR do silnika X14SZ 8V 60 KM corsa B kosztował mnie 220zł z przesyłką . Już mi nie szarpie, nie dymi i mniej pali a w zaślepianie chyba raczej nie proponuje się bawić.Bo po coś ten grzybek jest prawda? Zainwestujcie


Forum istnieje już kilka lat - przez ten czas zostało już opisane chyba z 90% problemów z corsami. Najpierw szukamy odpowiedzi, póżniej ewentualnie piszemy nowy temat a dopiero póżniej się obrażamy.
 
 
     
 kamilzierke


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Wiek: 35
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 14:05   

spidan, wielkie dzięki! O takich problemach z EGR nie słyszałem ani nie czytałem, a uwierz proszę że szukałem na forum. Prawdopodobnie zaoszczędziłeś mi kupę nerwów i sporo kasy. W zamian punkcik, chociaż tyle mogę zrobić w ramach rewanżu.

Dziękuję również za info jak wygląda cena tych części. Odpuściłem sobie już trójmiejskich naprawiaczy - zakupię ten komplecik i oddam do wymiany w znanym mi już warsztacie pod Włocławkiem gdy będę na weekend u rodziny. Tam przynajmniej im ufam ;)


Podsumowanko:

Cena kompletu i jakość części: akceptowalna.
Zaślepianie EGR: dla tych co chcą zniszczyć silnik.
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 19:40   
   Moje auto: Porshe 911


spidan napisał/a:
Forum istnieje już kilka lat - przez ten czas zostało już opisane chyba z 90% problemów z corsami. Najpierw szukamy odpowiedzi, później ewentualnie piszemy nowy temat a dopiero później się obrażamy.


Tomek bardzo mi poprawiłeś humor tym cytatem!

Kamil! dobry wybór!

Pozdrawiam i temat zamykam?>>??? :zamykam:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Inne » Prośba o opinie w wyborze części dla Corsy B 1.0 12V
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.