Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 10:34
Opel Corsa 1,3 CDTI - test
Autor Wiadomość
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 31 Październik 2008, 08:22   Opel Corsa 1,3 CDTI - test
   Moje auto: Porshe 911


Zgodnie z dosyć intensywną kampanią reklamową nowa Corsa to samochód, któremu nie można się oprzeć. Czy na pewno?



Trzeba przyznać, że stylistycznie jest to jeden z ładniejszych małych samochodów. Nadwozie to klasyczny hatchback, jednak dzięki kilku stylistycznym zabiegom wygląda ciekawie i bardzo przyjemnie dla oka. Przednie światła wyposażono w soczewki, przez co nawiązują stylistycznie do większych modeli marki. Do gustu przypadł mi wyjątkowo zgrabny "tyłeczek" Corsy. Duże lampy i lekka klapa bagażnika z delikatnym spojlerkiem wyglądają świeżo i nieco kosmicznie. Efektu dopełniają takie detale jak przyciemniane szyby i ładne alufelgi. Docenić należy także ciekawą ofertę kolorystyczną, odbiegającą nieco od pozostałych modeli marki, dzięki temu Corsy nieco wyróżniają się z tłumu.



Jak na nowoczesny samochód przystało, Corsa jest bezpieczna - EuroNCAP przyznało jej najwyższy wynik 5 gwiazdek za ochronę dorosłych.



Wnętrze urządzono w typowo oplowskim stylu - dużo plastiku i proste kształty. Sztampę łamią półprzezroczyste i podświetlane od spodu pokrętła oraz góra deski rozdzielczej, barwiona na kolor nawiązujący do nadwozia. Tapicerka również ma wstawki w kolorze nadwozia - to chyba ukłon w stronę kobiet, które wyczulone są na punkcie kompozycji kolorystycznej i stylistycznej.



Miejsca tu nie brakuje - w końcu samochód ma aż 4 metry długości. Dzięki temu zarówno z przodu, jak i z tyłu wygodnie podróżują nawet wysokie osoby. Wrażenie przestrzeni potęgują dodatkowo spore szyby oraz duży przeszklony dach, który można otworzyć. Bagażnik ma 285 litrów pojemności - nie jest to rewelacyjny wynik w tej klasie, jednak wystarczy, by pomieścić tygodniowe zakupy lub niewielki bagaż.



Bardzo pozytywne wrażenie robi miejsce kierowcy. Zakres regulacji fotela i kierownicy jest naprawdę duży i pozwala na dobre dopasowanie pozycji do preferencji. W końcu ktoś pomyślał, że małe samochody są nie tylko dla drobnych kobiet czy zgarbionych staruszków, ale i dla całkiem rosłych studentów. Wszystkie instrumenty są pod ręką, a przyciski - dobrze widoczne. Raczej nikt nie będzie miał problemów z obsługą radia czy klimatyzacji. Wspomnieć należy też o wzorowym wyciszeniu auta - do środka prawie nie docierają dźwięki pracy silnika czy zawieszenia.



Wrażenie robi wyposażenie Corsy - testowy egzemplarz posiadał prawie wszystko, co jest dostępne w ofercie. Elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy podgrzewane fotele nie są może niczym wyjątkowym, ale podgrzewana kierownica, czujnik deszczu czy automatycznie ściemniające się centralne lusterko to już opcje rzadko dostępne w tak małych samochodach. Jeśli dodamy do tego automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy (z polskim menu) oraz radio z mp3, to już robi się ciekawie.



Testowy egzemplarz wyposażony był w najsłabszy w ofercie silnik diesla o pojemności 1,3 litra i mocy 75 KM. Łatwo się domyślić, że tak jak większość motorów wysokoprężnych w ofercie GM, pochodzi on z Fiata. Niestety w Corsie nie sprawuje się najlepiej. 170 Nm momentu obrotowego dostępne jest co prawda nisko - od 1750 do 2500 obrotów - ale silnik nie ma siły żwawo pociągnąć auta do przodu poniżej 2000 obrotów, czyli momentu, w którym nakręca się turbina. Wyżej też nie jest rewelacyjnie - chęci są, ale mocy brak. Przy dynamicznej jeździe często trzeba sięgać do skrzyni biegów. Jeśli ciśniemy do odcięcia, pierwsza setka na liczniku pojawia się po niecałych 15 sekundach, a kolejna - oczywiście wcale, bo prędkość maksymalna wynosi około 170 km/h. W mieście czy na trasie Corsa porusza się własnym tempem - może nie ślamazarnym, jednak wymagającym pokory i - na przykład - odpowiednio planowanego wyprzedzania.



Spalanie na trasie i w mieście jest podobne - przy delikatnej jeździe wynosi około 5-6 litrów. Gdy jednak będziemy chcieli poruszać się dynamicznie w mieście lub utrzymywać autostradowe tempo na trasie, trzeba się liczyć z 8-9 litrami ropy wciąganymi przez silnik na każde 100 km.



Zawieszenie auta skrojono idealnie na miarę małego samochodu - jest wystarczająco twarde, by auto prowadziło się bezpiecznie, i o wystarczającym skoku, by bez problemów poruszać się w mieście. Nie zastosowano tu jakichś szczególnie finezyjnych rozwiązań, jednak sprawdza się ono dobrze i nie daje powodów do narzekań ani miłośnikom komfortu, ani amatorom szybszej jazdy w zakrętach.



Corsa to bardzo przyzwoity, mały samochód. Nie można nazwać go typowym miejskim maluchem, bo oprócz miejskiej poręczności oferuje komfort i przestrzeń wystarczające do dłuższych wypadów. Niestety z najsłabszym silnikiem Diesla nie jest wybitnym pożeraczem asfaltu, ale do spokojnego przemieszczania się wystarczy. Samochód ma jeszcze jeden mankament, który nieco studzi zapędy potencjalnych nabywców. Cena prezentowanego egzemplarza z całym wyposażeniem dodatkowym wynosi prawie 72 tys. zł. Podstawowa cena samochodu (w wersji pięciodrzwiowej) ze wspomnianym silnikiem 1,3 CDTI to również niebagatelne 49 350 zł. Jak na taki słaby silnik, jest to wyjątkowo dużo.



http://www.wrzuta.pl/film/6yHUrsxXmJ
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lipiec 2009, 14:30   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Z opisem się nie zgadzam w wielu tematach, auto nie jest aż tak mułowate w tym silniku, bo je mam i kolega z Forda Fusion 1,4 benzyna tylko na starcie chwile lepszy po czym znika przy 60 km/h, a dodatkowo u niego hałsa jak cholera a u mnie cisza, a spalanie na poziomie 8-9 L to jakaś bujda, przy prędkości 165 km/h na autostradzie poznańskiej na 100 km zabrała mi 7,1 L a więc nie tak źle, jeżeli chodzi o cenę to zgadzam się przegięcie, a to co napisali 49 000 to naprawde biedna wersja... Mimo tego z małych autek jedynie może z nią konkurowac fiesta, ale jest dwa lata młodsza. Pozdrawiam
 
 
     
 PiratZKaraibów
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 22:12   

Hmm, co do silnika - ja mam też tego diesla, tylko że 90-konnego i wprawdzie nie można powiedzieć że zamula, to jednak demonem szybkości nie jest, co czuć wyraźnie na 4, 5 i 6 biegu... Jednak faktycznie tragedia nie jest, tak jak gość napisał w artykule: wyprzedzanie trzeba planować... Irytuje mnie za to kilka innych cech których autor nie wymienił ;) A tak swoją drogą, co to za wersja wyposażenia na zdjęciu w tym artykule?
 
     
 Krzycho-a
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 15 Październik 2009, 23:54   

"Spalanie na trasie i w mieście jest podobne - przy delikatnej jeździe wynosi około 5-6 litrów. Gdy jednak będziemy chcieli poruszać się dynamicznie w mieście lub utrzymywać autostradowe tempo na trasie, trzeba się liczyć z 8-9 litrami ropy wciąganymi przez silnik na każde 100 km."

Mam takie samo autko tylko 3drzwi i przy delikatnej jeździe (miasto) spala 4,4-4,8 l

na trasie to troche więcej ale poniżej 6 l przy prędkości około 130-140 km/h, ale 8-9 litrów to stanowczo za dużo. Niewiem jak przebiegał test.
Osiągi silnika są wystarczające na nasze drogi (miasto 50,poza miastem 90,autostrada 110-130).

pozdro
Krzycho
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Październik 2009, 09:44   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Nie no sorry, ale prosze nie zamieszczać takich artykułów, bo aż się nóż w kieszeni otwiera, ja mam taką CD w 1,3 cdti 75 KM i spalanie jeszcze nigdy mi nie przekroczyło 7,5 (160 km/h), a na mieście około 6 to max, za to przy ekonomicznej jeździe tak 90-130 to spalanie poniżej 4,5.....
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 19 Październik 2009, 14:19   
   Moje auto: Porshe 911


mauro! po to jest zamieszczony ten art. z autorata.pl by obalić te miny! dobrze że się wypowiadacie i właśnie takie komentarze naprostują ten mit na prostą drogę ;)
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Październik 2009, 19:38   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Spoko poprostu, aż szkoda że ludzie kierują się takimi artykułami przy wyborze samochodu, jest wiele nie fajnych rzeczy, które można corsie D zarzucić, ale napewno nie spalanie, bo tu uważam, że opel się popisał, inna bajka to benzynówka, ale to koledzy co posiadają CD w benzynie powinni się wypowiedzieć. Pozdrawiam :nocom:
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Sierpień 2010, 20:59   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


U mnie spalanie miasto z wyłączoną klimą 5,6-5,8 l ON
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Inne » Opel Corsa 1,3 CDTI - test
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.