Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 08:56
Zabezpieczenie elektryczne, odcięcie zapłonu.
Autor Wiadomość
 Baton


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Listopad 2010, 18:53   Zabezpieczenie elektryczne, odcięcie zapłonu.

Witam

Od niedawna jestem użytkownikiem tego forum, a także posiadaczem Corsy B z 96r. z silnikiem C14NZ.
Ponieważ autko jest gołe chcę założyć zabezpieczenie przed kradzieżą popularnie nazywane "odcięciem zapłonu".

Rozważam odcięcie w 2 punktach.
Standardowo pompę paliwa
i
i tu mam problem:
myślałem od odcięciem zasilania od komputera silnika.

Zastanawiam się więc jaki wpływ na pracę komputera będzie miała taka modyfikacja.
Gdzieś na którymś forum Opla przeczytałem, że komputer kasuje błędy od odłączeniu zasilania na ok 15 sec.
więc teoretycznie po prostu błędy będą kasowane, lecz
Czy komputer nie będzie wymagał adaptacji np. przepustnicy.

więc nasuwa się kolejna wątpliwość:
jak to wygląda np. w autach rajdowych i innych (np. większość ciężarówek)
tam hebel odcina + akumulatora.

Proszę o opinie i pomoc. :piwo:
 
 
     
 Canis Lupus


Informacje
podkarpackie

Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 28
Skąd: Agatówka
Wysłany: 16 Listopad 2010, 20:43   

Witam
Osobiście nie kombinowałbym z komputerem . Bo i po co jeśli jest kilka innych rozwiązań .
Można sobie "odciąć " dla przykładu wtryskiwacz (e) , zasilanie centralki LPG , rozrusznik, przekaźnik stacyjki ( jeśli występuje ) , zasilanie układu zapłonowego , choć zapłonu nie powinno się odcinać a już na pewno nie w przypadku gdy w aucie występuje katalizator czy sonda lambda ( ok można jeśli się pamięta o tym że w przypadku awarii odcięcia zapłonu paliwko nie spalone pakujemy w katalizator ) .

Pozdrawiam
Rafał
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Listopad 2010, 21:08   Re: Zabezpieczenie elektryczne, odcięcie zapłonu.

Baton napisał/a:
Witam
więc nasuwa się kolejna wątpliwość:
jak to wygląda np. w autach rajdowych i innych (np. większość ciężarówek)
tam hebel odcina + akumulatora.


W rajdowce nie odcina się napięcia codziennie, w ciężarówkach, owszem występuje taki wyłącznik, odcina aku ale tez raczej używany w sytuacjach awaryjnych a nie na co dzień, no chyba ze rozmawiamy o jakimś Starze 266.

Całkowite odcięcie aku w Corsie nie ma sensu, bo za każdym razem będziesz musiał chociażby programować zegarek i radio co będzie dość nie wygodne. Jeśli już to zrobił bym odcięcie zasilania pompy paliwa, najlepiej odcięcie zasilania przekaźnika pompy i tyle.
 
     
 Baton


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Listopad 2010, 21:21   

Odcięcie rozrusznika jest bezcelowe gdyż bo ponieważ jak z cewką zapłonową można to bardzo prosto i szybko "po chłopsku" obejść.

Zasilanie centralki lpg rozważam to jak z pompą paliwa.

I tu pytanie o wtryskiwacz:
Zasilany jest impulsami tylko czy to nie wpłynie na jego pracę jednak jest tam dodatkowy wtrysk?

Nie zamierzam zakładać alarmu (może szkoda).

Co do hebla w ciężarówkach jest coraz powszechniej stosowany i używany (np. kierowca zjeżdża na bazę i wyłącz prąd ), a tacho z racji małego poboru prądu jest zasilany obiegiem bocznym przez własny obwód i tam można tid-a rozwiązać.
 
 
     
 Canis Lupus


Informacje
podkarpackie

Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 28
Skąd: Agatówka
Wysłany: 16 Listopad 2010, 22:27   

Sprawa wtryskiwacza jest prosta . Tak czy inaczej jest on " odcinany " przez centralkę LPG podczas pracy na gazie i nic się mu nie dzieje . Owszem przy zasilaniu LPG stosuje się tak zwane emulatory ale to nic innego jak wstawienie opornika o tej samej wartości oporu co wtryskiwacz w momencie odcięcia czyli przerwania obwodu .

Co do zasilania cewki , DIS-a itp .... cóż ominąć można każde zabezpieczenie a sprawa kradzieży to głównie sprawa czasu . Im więcej potrzeba czasu na uruchomienie auta tym większe ryzyko dla złodzieja , czyli każde dodatkowe zabezpieczenie to dodatkowy czas i szansa dla właściciela że sobie złodziej " podaruje ".
Chłopskie sposoby są czasem najlepsze :)

Nie mam nic do hebla . Można sobie zrobić hebel i ominięcie dla radia itd . ale czy aby " prądzik nie popłynie wtedy na wszystko inne przez obejście ? No chyba że damy diody na radio i wszystko co musi , czy też może mieć podtrzymanie napięcia na postoju albo zasilimy te urządzenia tylko przez " obejście " ( czyli odetniemy zasilanie fabryczne " ).
Mogę się mylić ... albo i nie :) .
 
 
     
 Baton


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Listopad 2010, 19:04   

Ok.

Rozpoznanie przeprowadzone, mam jeszcze jedno pytanko

Jak lepiej jest zasilać cewkę przekaźnika.

Poprzez przycisk bistabilny.

czy może przez dodatkowy przekaźnik z podtrzymaniem?

Jakieś sugestie??
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Listopad 2010, 19:32   

Sam przełącznik wystarczy, sama cewka pobiera niewielkie wartości prądu, więc go nie wypali.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Zabezpieczenie elektryczne, odcięcie zapłonu.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.