Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 11:37
Błędy silnika w Corsie D
Autor Wiadomość
 Rudachi


Informacje
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Październik 2010, 14:43   Błędy silnika w Corsie D

Witam, jestem właścicielem Opla Corsy z 2008r. Silnik 1.4 16V - 90KM.
Założono mi gaz BRC sekwencja. Na początku pojawiły się problemy ze skokami obrotów - na biegu jałowym dławi się i schodzi tak nisko, ze zaświeca się akumulator po czym łapie i podskakuje na ponad 1000. Najgorsze, ze z rana gdy auto trochę stoi pojawia się błąd emisji spalin, zaraz po nim błąd usterki elektronicznej silnika.. silnik przy jeździe zaczyna wyć jak traktor oraz brak mocy - podejrzewam ze włącza się tryb awaryjny. Gazownicy z tego co widzę, nie specjalnie wiedza co jest grane :/ Dzieje się tak tylko z rana, gdy silnik teraz jest dość zimny.. Skoki obrotów pojawiają się często, choć już rzadziej niż na początku. Może miał ktoś z takimi objawami do czynienia ? mógłbym może coś podpowiedzieć gazownikom.. Z góry dziękuje.

Ps. jeżeli założyłem temat w złym dziale, proszę o przeniesienie i góry przepraszam.
 
 
     
 jacmaz


Informacje
LPG: Tak
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Październik 2010, 08:34   

Witaj Rudachi. U mnie akurat był problem tylko z czujnikiem emisji spalin, pojechałem do gazownika, wgrał najnowszy soft i teraz działa bez zarzutu. Chciałem też kupić właśnie instalację BRC, ale gazownik polecił mi Stag-300 premium i powiedział że on ma OBD-system autokorekcji (sam dostosowuje wszystkie parametry pracy). Działa idealnie.
Pozdrawiam serdecznie.
 
 
     
 Rudachi


Informacje
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Październik 2010, 17:43   

kurcze, niestety ja już jej nie mogę zmienić.. właśnie wróciłem znad grobów, od czasu do czasu dalej skaczą obroty - od ok600! wydaje mi się, ze i tak są za nisko.. z tego co wiem, to powinny być na ok 900. Błędów dzisiaj nie było, ale wyjeżdzałem w południe i zimno juz nie było, a one pojawiają się raczej z rana gdy jeszcze jest w okolicach 0-2st. Powoli mam dość tego gazu, mam nadzieje ze szybko gazownicy to wyregulują bo szybko się denerwuję i gdy coś mi nie działa to dostaje białej gorączki.. :)

Ps. gazownicy podłączali się do kompa i nie wykrywało w nim żadnych błędów, dlatego chcą bym zostawił im auto z samego rana i mogli zobaczyć na własne oczy co się pojawia i jak auto chodzi. Czy jest możliwe, aby komputer który pokazuje błędy nie pokazywał im go później na ich sprzęcie ?? one są kasowane ? czy mają zły sprzęt ? o co kaman..
 
 
     
 jacmaz


Informacje
LPG: Tak
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Październik 2010, 19:38   

Hejka. Z tego co mi tłumaczył mój gazownik, to jeśli nie skasują sami błędów,to cały czas są one do odczytania. Dowiedz się czy może nie wyszedł nowy soft do BRC i niech Ci go wgrają jeśli się pokazał. Masz go na gwarancji, to im nie powinieneś odpuścić, ma być dobrze i koniec, w końcu BRC to jedna z najlepszych instalacji.
Pozdro.
 
 
     
 Rudachi


Informacje
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Listopad 2010, 11:05   

No właśnie, też słyszałem że błędy które pojawiły się i znikły to i tak są do odczytania, a oni podłączając swojego kompa do corsy mówią że jest czysta - coś tu nie gra. Zastanawiam się, czy to wina ich kompa czy od corsy. Znajomy mówił, ze do nowych corsuniek musi być specjalny komputer, który jest dość drogi i ze zwykłym mogą mieć duże problemy z odczytaniem (gazownicy nawet nie prosili mnie o podanie PINu z książeczki).
W każdym bądź razie, nie odpuszcze. Najwyżej każe im zwrócic mi kase i wyciągnąć instalacje ;)
Jakie powinny być obroty na jałowym na gazie ??
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 1 Listopad 2010, 11:50   
   Moje auto: ASTRA G


Rudachi napisał/a:
W każdym bądź razie, nieJakie powinny być obroty na jałowym na gazie ??


Takie same jak na benzynie. Przecztyałem powyższe i śmiem twierdzić, że gazownicy nie wgrali właćiwej mapy wtrysku.
Podaj oznaczenie silnika - jeśli masz 14xep to może się okazać, że jest wymagany moduł współpracujący z OBD2.
Producent KME ma taki moduł -> http://kme.eu/product,products,66.html

Dowiedz się czy BRC ma coś działającego w tej materii.
 
 
     
 Rudachi


Informacje
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Listopad 2010, 14:00   

Jeżeli chodzi o obroty, to w takim razie mam za niskie - bo ok 600-700 na jalowym (gaz) a na benzynie 900.

Oznaczenia silnika prawde mówiąc nie znam, szukałem ale ciężko mi znaleźć na model D.
1.4, benzyna, 16V, 90km.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Błędy silnika w Corsie D
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.