LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 6 Październik 2010, 14:52
Moje auto: ASTRA G
Nie ma co radzić i wróżyć ze szklanej kuli. Jedź do dobrej stacji diagnostycznej i zbadaj auto, bo przyczyn może być wiele np. wahacze, mocowanie tuleji tylnej belki, mocowanie amortyzatorów do karoserii, może być też uszkodzony mechanizm różnicowy a równie dobrze pęknięte podłużnice lub corsa poprostu pęka.
Nie ma co zwlekać. Lepiej auto postawić na kołki niż być zagrożeniem dla siebie i innych.
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Październik 2010, 15:40
Przy hamowaniu skręca w lewo - jest to najbardziej odczuwalne gdy całkowicie hamuję do 0km/h.
Przy przyspieszaniu auto bardziej pływa, czyli uczucie jest podobne do niektórych gier komputerowych z serii Need for speed. Odczuwa się wrażenie jakby środek ciężkości przenosił się na boki ( pozorne wrażenie).
Jestem niemal pewien, że problem jest w przedniej części zawieszenia.
Jeśli chodzi o hamowanie i skręcanie, to może być tak, że jedno z kół może Ci hamować bardziej lub mniej. Jeśli chodzi ogólnie o skręcanie, to ja tak miałem (w innym aucie - VW POLO), gdy (najpierw) do wymiany była maglownica i gdy któryś przegub był wybity. Tak jak wcześniej napisano: opcji może być wiele, które powodują Twoje anomalia.
Lepiej to zbadać przez jakiegoś zaufanego mechanika.
Moja mama w focusie (bezwypadkowym) miała też problem ze skręcającym samochodem. Co pomogło? Wymiana opon na nowe. Chociaż stare nie były jeszcze w 100% zużyte, po założeniu nowych autem po prostej można jeździć bez trzymanki nawet cały czas maksymalnie przyspieszając i hamując.
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Październik 2010, 00:21
Chyba znalazłem problem - rzekłbym na pewno!
Auto podniosłem i obstukałem od spodu. Co się okazało:
Tylne koło od strony pasażera po kopnięciu przechyla się na boki - odkręciłem koło, bęben stoi sztywno. Zawieszenie stoi sztywno. Problem musi być po stronie łożyska lub piasty - nie wiem do końca jak to z tyłu wygląda - czy jest to jako jeden element czy jest rozdzielność między łożyskiem a piastą. Jutro miałem jechać ok 100km od domu - wyjazd oczywiście nie wchodzi w grę. Z rana jadę do mechanika prędkością patrolową 20km/h.
No ciekawa sprawa. Słyszałem, że jeśli koło rusza się w sposób, który opisujesz czyli na boki, to kwestia wahacza, ale lepiej się upewnić u mechanika, co to za problem.
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 7 Październik 2010, 08:27
Moje auto: ASTRA G
Płatek napisał/a:
No ciekawa sprawa. Słyszałem, że jeśli koło rusza się w sposób, który opisujesz czyli na boki, to kwestia wahacza, ale lepiej się upewnić u mechanika, co to za problem.
Tak ale to w przednim zawieszeniu. spychacz84 pisze o tyle i to możlowe że wysiadło łożysko na piaście i gubi geometrię.
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Październik 2010, 23:26
Dzisiaj byłem u mechanika. Poszło łożysko i wytarł się element nazywany przez mechanika "czopem" (element mocowania koła - zlokalizowany zaraz pod kapslem w środku koła - ciągnie się na ok 15cm wgłąb.
Cena naprawy:
Czop: 30 zł
Łożysko miałem w zapasie
Robocizna: 100zł
Przy okazji zdarło mi trochę hamulec bębnowy ( okładzinę).
Dziękuję za pomoc. Mam nadzieję, że ułatwi to diagnozę innym.
Moim zdaniem stosunkowo niedroga usterka w porównaniu ze złowrogimi objawami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum