Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 14:53
Spalanie Corsa C
Autor Wiadomość
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 10:03   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


tankuję BP Ultimate Diesel
to nie jest marne paliwo o.O
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 13:50   

a ja leje na auchanie i co? :rotfl:
macie coś zepsute w aucie
 
 
     
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 19:04   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


Auchan bierze paliwo od Orlena, więc mają dobre jakościowo paliwo, a stosunkowo tanie :) też u nich ostatnio zatankowałam :)
P.S. A w takim razie co może być przypuszczalnie popsute??
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Lipiec 2009, 12:49   

Nadhira na pewno coś jest nie tak z kierowcą i jego prawą nogą :lol:
reszte trzeba sprawdzic na techu,moze przepływka sie juz zabrudziła nio i filtry kiedy wymieniane?
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 23:18   
   Moje auto: Laguna II PHII


ryjek, te stare tak, miałem przyjemność machnąć 25tyś. km renówką 19 1.9D i auto nie marudzilo na zadne paliwo gdzie bym nie zatankował, teraz już nie można tak powiedzieć, nowoczesne silniki diesla oparte na pompowtryskiwaczach są strasznie wrażliwe na paliwo i lepiej sobie tego pilnować bo koszta napraw nie są małe :/
 
 
     
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 07:35   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


Fahoo napisał/a:
nio i filtry kiedy wymieniane?


Filtry to ja wymieniałam hmmmm na początku czerwca :szok:
 
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 21:42   

Nadhira napisał/a:
w takim razie proszę mnie i mojego Piotrusia nauczyć jeździć Corsą, bo chyba nie umiemy :/


Przede wszystkim to musicie wiedzieć, że charakterystyka diesla jest zupełnie niż benzyny. Diesel wbrew podwórkowym opinią jest mało elastyczny i najlepiej pracuje w wąskim zakresie obrotów w okolicach obrotów maksymalnego momentu obrotowego. Do wyścigów spod świateł się nie nadaje za to potrafi pokonać benzynę będąc w ruchu czyli np podczas wyprzedzania na trasie. Współczesne diesle wyposażone są w sprężarkę czyli turbo a ta dopiero od określonych obrotów na tyle zwiększa ciśnienie że zaczyna to być odczuwalne. W naszych silnikach jest to ok. 2000. Nie ma sensu cisnąć w dechę poniżej 2000 jak i powyżej jakiś 3500-4000 bo dynamika i tak będzie stosunkowo kiepska w porównaniu z benzyną a wzrośnie drastycznie zużycie paliwa. Benzyna ciągnie równo od początku aż do momentu odcięcia a diesel szczególnie z turbo już nie. Za to taki silnik jak nasz spokojnie sobie poradzi ze standardowym przyspieszaniem już od ok. 1500 zadowalając się przy tym niewielkim zużyciem paliwa. Ja u siebie widzę że jak jadę spokojnie 1500-2500, zmieniam biegi przy 2500-3000 bez ciśnięcia to auto spala poniżej 6 a wożę sporą budę ze sobą natomiast jak jadę szybko np. z prędkościami 140-170 to ciągnie paliwo co widać po opadającej wskazówce napełnienia zbiornika i szacuje że spokojnie bierze 8,5 albo lepiej (nie mam kompa a dokładnych wyliczeń nie chce mi się robić). Myślę że przy szybkich sprintach w mieście od świateł do świateł może przekroczyć 10 ale nie eksperymentowałem.
Dieslem się jeździ tak że nie pokonujesz przeciwnika od razu tylko czekasz na odpowiedni moment i wówczas wyprzedzasz bo Ty przy jeździe na tym samym biegu co benzyna z prędkością powiedzmy ok. 90 km/h dysponujesz dużo większą wartością momentu obrotowego niż auto benzynowe o porównywalnej mocy silnika oczywiście.
Dodam jeszcze że z uwagi na turbo i to że diesel dłużej się nagrzewa i gorzej odprowadza ciepło od benzyny to przy „paleniu gumy” można go zakatować szybciej dlatego tak jeździć nie warto. Trzeba było kupić 1.6 16V wtedy „nie ma mocnych”:))
 
     
 broneq
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 22:47   

Nikt nic nie pisze?
Ja za ten ostatni miesiąc przejechałem sporo km i spaliłem sporo ... oleju ... przez co moja CC jest właśnie na wymianie silnika.

Ale do spalania:
kilka odnotowanych: 7,3L-6,9L-6,7L-5,2L-6,2L-6,8L-5,8L-7,1L/100km. No i na razie tyle. Prawdę pisząc mam nadzieję, że po wymianie silnika (kupiłem motor z przebiegiem 55tys km) spalanie utrzyma się na takim poziomie, bo przy tym jak intensywnie eksploatuję moją CC to naprawdę niezłe wyniki :super:
 
     
 pucinmz



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 91
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 13:20   
   Moje auto: Vectra C


Może mam i słaby silnik w Swojej CC bo tylko 1,0 mój pali w mieście- 6,6 góra!! a na trasie potrafi zejść do 5,2 przy średnich prędkościach 130-140., ale jestem zdziwiony spalaniem dotyczącym motorka 1,2, mam znajomego który mówi, że ma ET 1,2 i ma spalanie średnio o 0,5l większe niż ja. A też lubi depnąć mu na trasie.
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 16:02   

motorek 1.2 pali mało więcej od 1.0 a na trasie to tak samo spokojnie można mieć 5 l na 100km oczywiście przy prędkości 100-110 km/h :)
 
 
     
 broneq
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Październik 2009, 20:11   

Równe 6,0L/100km szybka (ale nie bardzo szybka jak na mnie) jazda na trasie.
 
     
 mmk
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 19 Październik 2009, 21:06   

Corsa C 1.2 twinport (80KM)
Moja lepsza połowa - pierwsze tankowanie na pełnym baku - 6.5 litra przy dojazdach do pracy po Śląsku 30km w jedną stronę ...
Po cichu liczyłem na mniejsze spalanie.
Tyle to mam w starym Polo 1.4 .. który m silnik ma 12 lat , większa pojemność, jest bez twinportów, BGRów, sterowników i 16 zaworów ...
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Październik 2009, 10:25   

a też miało 80 kucyków ? :) 6,5 litra na 1,2 i 80KM moim zdaniem - spalanie przyzwoite, mój tez tyle pali średnio.
 
 
     
 mmk
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 20 Październik 2009, 12:44   

Bania26 napisał/a:
a też miało 80 kucyków ? :) 6,5 litra na 1,2 i 80KM moim zdaniem - spalanie przyzwoite, mój tez tyle pali średnio.


Nie - tylko 60KM wg instrukcji.
Ale różnicy w osiągach to ja nie widze, tyle że nie jeżdżę sportowo/agresywnie.
 
     
 calvinklein
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 22 Listopad 2009, 09:01   

Witam ..
Mam takie pytanie.Jestem na kupnie Corsy C z silnikim diessla,lecz zastanawiam sie nad 2 opcjami 1.7 DTI lub 1.7 CDTI.Prosze mi poradzić,który byłby lepszy.Podejrzewam,że CDTI to nowa konstrukcja,tylko czy nie jest zbyt podatna na usterki,związane z paliwem i innymi czynnikami.I na co gł.zwracać uwage przy zakupie ??

pozdrawiam ..
 
     
 kruszyn1
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 22 Listopad 2009, 09:22   

oprócz tego na co w każdymaucie, to warto sprawdzić czy turbina jest w dobrym stanie, czy licznik za bardzo nie skręcony ;)
 
     
 matiap


Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 44
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Milicz
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 22:09   

moja 1.0 w lecie w trasie po górskich drogach, pali ok 6. Prędkość do 120 z chwilowymi wybrykami do 150. W mieście na bardzo krótkich odcinkach latem 7, zimą 10. Ale nie dziwie się temu, bo przez 1,5 km auto nie ma szans się nagrzać.

PS krótkie odcinki- dojazd do pracy i po 9 godzinach powrót, 1,5 km w jedną stronę.
 
 
     
 alien1113


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Toruń
Wysłany: 7 Grudzień 2010, 13:29   

jacenty napisał/a:
WITAM, przy padniętej sondzie lub przepływtdze wyjdzie błąd,powinna świecić pomarańczowa kontrolka.Moja teraz pali 6.5litr.na100km.droga do pracy 30km. w jedną strone.

A co jeśli pierwsza sonda jest już prawie padnięta, ale pokazuje coś mieszczącego się w przedziale akceptowalnym przez komputer i druga sonda już też jest na wykończeniu ale jeszcze trochę działa i w taki sposób, że nie widzi błędu pierwszej?
Czy wtedy analiza spalin (na stacji kontroli pojazdów) dałaby odpowiedź, że coś z sondami jest nie tak?

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 15:01 ]
Bania26 napisał/a:
a też miało 80 kucyków ? :) 6,5 litra na 1,2 i 80KM moim zdaniem - spalanie przyzwoite, mój tez tyle pali średnio.

60 KM w silniku ośmiozaworowym daje mniej więcej takie same osiągi jak, co 80 KM w silniku 16v. W dodaTKU 8v Są bardziej elastyczne.
 
 
     
 arek354


Informacje
dolnoslaskie

Imię: Arek
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 16 Luty 2011, 11:05   
   Moje auto: Corsa C 1.0


Cześć. Jestem posiadaczem CC 1.0, rocznik 2001. Wcześniej jeździł nią ojciec, ostatnio nastąpiła zmiana właściciela i teraz na mnie spoczywa uzupełnianie baku. Ze starszych czasów pamiętam, że średnie zużycie na trasie Wałbrzych - Łeba wyszło mi 4,6 l/100 km. Czyli w normie, aczkolwiek Golfem TDI z silnikiem AFN (110PS) na tym samym odcinku zszedłem do 4,12 (sic!). Jazda oczywiście spokojna, bez kozakowania, taki wiek.
Ostatnio na nowo rozpocząłem pomiary spalania i tu mnie troszkę zatkało: w ciągu miesiąca, po pokonaniu 403 km weszło mi do baku 34 litry, czyli średnia wyszła mi 8,4. Zaznaczam, że to wynik TYLKO jazdy miejskiej z pracy do domu i z domu do pracy (2 x 8 km), przede wszystkim w korkach. Wynik ten osiągnąłem na Pb95, tankowanym na stacji No Name (Pieprzyk). Teraz dla próby jeżdżę na Vervie Pb98, zobaczymy czy zmiana paliwa coś da. Styl jazdy ten sam, wynik podam niebawem.
 
 
     
 alien1113


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Luty 2011, 12:23   

arek354 napisał/a:
Wynik ten osiągnąłem na Pb95, tankowanym na stacji No Name (Pieprzyk). Teraz dla próby jeżdżę na Vervie Pb98, zobaczymy czy zmiana paliwa coś da. Styl jazdy ten sam, wynik podam niebawem.

Zużycie paliwa wychodzi niższe na 95 niż 98, więc tankując 98 tracimy podwójnie...
Wystarczy zajrzeć do instrukcji. Ogólnie zasada jest taka, że samochody przystosowane do spalania 95, lub wyższej będą miały najniższe spalanie na 95.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 4 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Układ paliwowy » Spalanie Corsa C
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.