Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 14:53
Spalanie Corsa C
Autor Wiadomość
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 13:38   

Nadhira, i tak za duzo jak na takie autko
tyle palą 130 konne TDI
 
 
     
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 14:40   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


to ile ona powinna palić, bo już zgłupiałam... I nie wiem jak w takim razie trzeba jeździć żeby paliła jeszcze mniej :/ Chyba mając cały czas obroty poniżej 2000 albo hmmm nie wiem :/
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Lipiec 2009, 20:14   

5L 5,5 max w mieście tyle mi pali
 
 
     
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 15:54   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


w takim razie proszę mnie i mojego Piotrusia nauczyć jeździć Corsą, bo chyba nie umiemy :/
 
 
     
 broneq
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 18:32   

A może po prostu tankujecie marne paliwo? Spróbujcie SHELL V-Power Diesel. Do nowoczesnego diesela nie ma nic lepszego. Stosowałem w Mercedesie CDI i w porównaniu ze zwykłym SHELL Diesel Extra spalania spadło średnio o 0,5-0,7L/100km.
 
     
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 10:03   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


tankuję BP Ultimate Diesel
to nie jest marne paliwo o.O
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 13:50   

a ja leje na auchanie i co? :rotfl:
macie coś zepsute w aucie
 
 
     
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 19:04   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


Auchan bierze paliwo od Orlena, więc mają dobre jakościowo paliwo, a stosunkowo tanie :) też u nich ostatnio zatankowałam :)
P.S. A w takim razie co może być przypuszczalnie popsute??
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Lipiec 2009, 12:49   

Nadhira na pewno coś jest nie tak z kierowcą i jego prawą nogą :lol:
reszte trzeba sprawdzic na techu,moze przepływka sie juz zabrudziła nio i filtry kiedy wymieniane?
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 23:18   
   Moje auto: Laguna II PHII


ryjek, te stare tak, miałem przyjemność machnąć 25tyś. km renówką 19 1.9D i auto nie marudzilo na zadne paliwo gdzie bym nie zatankował, teraz już nie można tak powiedzieć, nowoczesne silniki diesla oparte na pompowtryskiwaczach są strasznie wrażliwe na paliwo i lepiej sobie tego pilnować bo koszta napraw nie są małe :/
 
 
     
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 07:35   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


Fahoo napisał/a:
nio i filtry kiedy wymieniane?


Filtry to ja wymieniałam hmmmm na początku czerwca :szok:
 
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 21:42   

Nadhira napisał/a:
w takim razie proszę mnie i mojego Piotrusia nauczyć jeździć Corsą, bo chyba nie umiemy :/


Przede wszystkim to musicie wiedzieć, że charakterystyka diesla jest zupełnie niż benzyny. Diesel wbrew podwórkowym opinią jest mało elastyczny i najlepiej pracuje w wąskim zakresie obrotów w okolicach obrotów maksymalnego momentu obrotowego. Do wyścigów spod świateł się nie nadaje za to potrafi pokonać benzynę będąc w ruchu czyli np podczas wyprzedzania na trasie. Współczesne diesle wyposażone są w sprężarkę czyli turbo a ta dopiero od określonych obrotów na tyle zwiększa ciśnienie że zaczyna to być odczuwalne. W naszych silnikach jest to ok. 2000. Nie ma sensu cisnąć w dechę poniżej 2000 jak i powyżej jakiś 3500-4000 bo dynamika i tak będzie stosunkowo kiepska w porównaniu z benzyną a wzrośnie drastycznie zużycie paliwa. Benzyna ciągnie równo od początku aż do momentu odcięcia a diesel szczególnie z turbo już nie. Za to taki silnik jak nasz spokojnie sobie poradzi ze standardowym przyspieszaniem już od ok. 1500 zadowalając się przy tym niewielkim zużyciem paliwa. Ja u siebie widzę że jak jadę spokojnie 1500-2500, zmieniam biegi przy 2500-3000 bez ciśnięcia to auto spala poniżej 6 a wożę sporą budę ze sobą natomiast jak jadę szybko np. z prędkościami 140-170 to ciągnie paliwo co widać po opadającej wskazówce napełnienia zbiornika i szacuje że spokojnie bierze 8,5 albo lepiej (nie mam kompa a dokładnych wyliczeń nie chce mi się robić). Myślę że przy szybkich sprintach w mieście od świateł do świateł może przekroczyć 10 ale nie eksperymentowałem.
Dieslem się jeździ tak że nie pokonujesz przeciwnika od razu tylko czekasz na odpowiedni moment i wówczas wyprzedzasz bo Ty przy jeździe na tym samym biegu co benzyna z prędkością powiedzmy ok. 90 km/h dysponujesz dużo większą wartością momentu obrotowego niż auto benzynowe o porównywalnej mocy silnika oczywiście.
Dodam jeszcze że z uwagi na turbo i to że diesel dłużej się nagrzewa i gorzej odprowadza ciepło od benzyny to przy „paleniu gumy” można go zakatować szybciej dlatego tak jeździć nie warto. Trzeba było kupić 1.6 16V wtedy „nie ma mocnych”:))
 
     
 broneq
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 22:47   

Nikt nic nie pisze?
Ja za ten ostatni miesiąc przejechałem sporo km i spaliłem sporo ... oleju ... przez co moja CC jest właśnie na wymianie silnika.

Ale do spalania:
kilka odnotowanych: 7,3L-6,9L-6,7L-5,2L-6,2L-6,8L-5,8L-7,1L/100km. No i na razie tyle. Prawdę pisząc mam nadzieję, że po wymianie silnika (kupiłem motor z przebiegiem 55tys km) spalanie utrzyma się na takim poziomie, bo przy tym jak intensywnie eksploatuję moją CC to naprawdę niezłe wyniki :super:
 
     
 pucinmz



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 91
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 13:20   
   Moje auto: Vectra C


Może mam i słaby silnik w Swojej CC bo tylko 1,0 mój pali w mieście- 6,6 góra!! a na trasie potrafi zejść do 5,2 przy średnich prędkościach 130-140., ale jestem zdziwiony spalaniem dotyczącym motorka 1,2, mam znajomego który mówi, że ma ET 1,2 i ma spalanie średnio o 0,5l większe niż ja. A też lubi depnąć mu na trasie.
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 16:02   

motorek 1.2 pali mało więcej od 1.0 a na trasie to tak samo spokojnie można mieć 5 l na 100km oczywiście przy prędkości 100-110 km/h :)
 
 
     
 broneq
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Październik 2009, 20:11   

Równe 6,0L/100km szybka (ale nie bardzo szybka jak na mnie) jazda na trasie.
 
     
 mmk
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 19 Październik 2009, 21:06   

Corsa C 1.2 twinport (80KM)
Moja lepsza połowa - pierwsze tankowanie na pełnym baku - 6.5 litra przy dojazdach do pracy po Śląsku 30km w jedną stronę ...
Po cichu liczyłem na mniejsze spalanie.
Tyle to mam w starym Polo 1.4 .. który m silnik ma 12 lat , większa pojemność, jest bez twinportów, BGRów, sterowników i 16 zaworów ...
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Październik 2009, 10:25   

a też miało 80 kucyków ? :) 6,5 litra na 1,2 i 80KM moim zdaniem - spalanie przyzwoite, mój tez tyle pali średnio.
 
 
     
 mmk
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 20 Październik 2009, 12:44   

Bania26 napisał/a:
a też miało 80 kucyków ? :) 6,5 litra na 1,2 i 80KM moim zdaniem - spalanie przyzwoite, mój tez tyle pali średnio.


Nie - tylko 60KM wg instrukcji.
Ale różnicy w osiągach to ja nie widze, tyle że nie jeżdżę sportowo/agresywnie.
 
     
 calvinklein
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 22 Listopad 2009, 09:01   

Witam ..
Mam takie pytanie.Jestem na kupnie Corsy C z silnikim diessla,lecz zastanawiam sie nad 2 opcjami 1.7 DTI lub 1.7 CDTI.Prosze mi poradzić,który byłby lepszy.Podejrzewam,że CDTI to nowa konstrukcja,tylko czy nie jest zbyt podatna na usterki,związane z paliwem i innymi czynnikami.I na co gł.zwracać uwage przy zakupie ??

pozdrawiam ..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 4 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Układ paliwowy » Spalanie Corsa C
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.