moja 1.0 w lecie w trasie po górskich drogach, pali ok 6. Prędkość do 120 z chwilowymi wybrykami do 150. W mieście na bardzo krótkich odcinkach latem 7, zimą 10. Ale nie dziwie się temu, bo przez 1,5 km auto nie ma szans się nagrzać.
PS krótkie odcinki- dojazd do pracy i po 9 godzinach powrót, 1,5 km w jedną stronę.
WITAM, przy padniętej sondzie lub przepływtdze wyjdzie błąd,powinna świecić pomarańczowa kontrolka.Moja teraz pali 6.5litr.na100km.droga do pracy 30km. w jedną strone.
A co jeśli pierwsza sonda jest już prawie padnięta, ale pokazuje coś mieszczącego się w przedziale akceptowalnym przez komputer i druga sonda już też jest na wykończeniu ale jeszcze trochę działa i w taki sposób, że nie widzi błędu pierwszej?
Czy wtedy analiza spalin (na stacji kontroli pojazdów) dałaby odpowiedź, że coś z sondami jest nie tak?
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 15:01 ]
Bania26 napisał/a:
a też miało 80 kucyków ? 6,5 litra na 1,2 i 80KM moim zdaniem - spalanie przyzwoite, mój tez tyle pali średnio.
60 KM w silniku ośmiozaworowym daje mniej więcej takie same osiągi jak, co 80 KM w silniku 16v. W dodaTKU 8v Są bardziej elastyczne.
Wysłany: 16 Luty 2011, 11:05
Moje auto: Corsa C 1.0
Cześć. Jestem posiadaczem CC 1.0, rocznik 2001. Wcześniej jeździł nią ojciec, ostatnio nastąpiła zmiana właściciela i teraz na mnie spoczywa uzupełnianie baku. Ze starszych czasów pamiętam, że średnie zużycie na trasie Wałbrzych - Łeba wyszło mi 4,6 l/100 km. Czyli w normie, aczkolwiek Golfem TDI z silnikiem AFN (110PS) na tym samym odcinku zszedłem do 4,12 (sic!). Jazda oczywiście spokojna, bez kozakowania, taki wiek.
Ostatnio na nowo rozpocząłem pomiary spalania i tu mnie troszkę zatkało: w ciągu miesiąca, po pokonaniu 403 km weszło mi do baku 34 litry, czyli średnia wyszła mi 8,4. Zaznaczam, że to wynik TYLKO jazdy miejskiej z pracy do domu i z domu do pracy (2 x 8 km), przede wszystkim w korkach. Wynik ten osiągnąłem na Pb95, tankowanym na stacji No Name (Pieprzyk). Teraz dla próby jeżdżę na Vervie Pb98, zobaczymy czy zmiana paliwa coś da. Styl jazdy ten sam, wynik podam niebawem.
Wynik ten osiągnąłem na Pb95, tankowanym na stacji No Name (Pieprzyk). Teraz dla próby jeżdżę na Vervie Pb98, zobaczymy czy zmiana paliwa coś da. Styl jazdy ten sam, wynik podam niebawem.
Zużycie paliwa wychodzi niższe na 95 niż 98, więc tankując 98 tracimy podwójnie...
Wystarczy zajrzeć do instrukcji. Ogólnie zasada jest taka, że samochody przystosowane do spalania 95, lub wyższej będą miały najniższe spalanie na 95.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 16 Luty 2011, 12:51
arek354 napisał/a:
średnia wyszła mi 8,4. Zaznaczam, że to wynik TYLKO jazdy miejskiej z pracy do domu i z domu do pracy (2 x 8 km), przede wszystkim w korkach.
Myślę, że to normalne spalanie Corsy C 1.0 w cyklu miejskim Mój 1.2, jazda tylko po mieście, pomiar na dystansie 234 km, teraz zimą spalił aż 9.0 litrów, byłem w szoku :uuu: pocieszam się tylko tym, że dawałem mu trochę po gazie więc może przez to takie spalanie.
ój 1.2, jazda tylko po mieście, pomiar na dystansie 234 km, teraz zimą spalił aż 9.0 litrów, byłem w szoku :uuu: pocieszam się tylko tym, że dawałem mu trochę po gazie więc może przez to takie spalanie.
Łoł no to nieźle żeś mu musiał dawać u mnie w mieście po emerycku czyli nie przekraczając 70 i 3 tys wychodzi max 6,8 teraz a w lecie na szerszych gumach udawało zejść się nawet do 6
Wysłany: 28 Luty 2011, 09:21
Moje auto: Corsa C 1.0
alien1113 napisał/a:
Zużycie paliwa wychodzi niższe na 95 niż 98, więc tankując 98 tracimy podwójnie...
W moim przypadku teoria chyba nie pokrywa się z praktyką, bo po drugim tankowaniu średnie zużycie spadło mi o 1 litr ! Na Pb95 było 8,43/100 km, na Vervie wyszło 7,49 a to już jest znaczna poprawa.
Corsa 1,2 75KM (2003). Posiadam od dwóch tygodni. Pierwsze tankowanie do pełna, po przejechaniu 593 km dotankowałem dokładnie 35,51 litrów paliwa. Około 400 km w trasie. Jak na pierwszy mój kontakt z Corsą jestem bardzo zadowolony. 6 litrów na 100 km to bardzo dobry wynik. Wcześniej jeździłem seicento, które paliło ok. 5,5 l/100 km.
U mnie jest jakaś masakra przy ostatnim tankowaniu 8,81L
Ale zacznijmy od początku:
1. po przejechaniu 516 km spalanie wyszło 7,72 L
2. po przejechaniu 86 km spalanie wyszło 7,24 L
3. po przejechaniu 106 km spalanie wyszło 8,81 L
Jazda z klimą w około 50-80%. Moja jazda wygląda dość normalnie-zmiana biegów w okolicach 3000-3500 (często mniej). Zero ostrego dawania. Jazda głownie w mieście-dużo odcinków po powiedzmy 7-15 km. Jeśli tak to ma wyglądać to żegnam się z autem i kupuje coś większego. Astra teściów bez klimy pali 8-9 l po mieście (1.6@100 KM).
Wcześniejsze auta Polo 1.3@75 KM z 92 roku średnio ok. 7 L, Mazda 6 diesel 2004 r, 2.0@121 KM około 7-8 L (dynamiczna jazda).
LPG: Nie
Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2013, 18:41
Moja Corsa C 1,2 75KM trochę mniej pali.
Trasa do pracy 12 km w mieście. Wychodzi 7,5 litra. Z klimą 8,2. Trasa to już 5,5 l a z klimą 6.
Przy oszczędnej jeździe w mieście nie wychodzi to lepiej bo tylko 7,2 l. Zmiana biegów to III od 40km/h, IV od 50km/h i V od 70km/h.
LPG: Nie
Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Sierpień 2013, 10:33
Raczej normalne. Dużo osób tu pisało, że silnik 1.0 spala prawie tyle samo co 1,2. Do tego 1.0 trzeba trochę bardziej kręcić, żeby jechał w miarę normalnie
LPG: Nie
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 21 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Grudzień 2013, 22:56
Moje auto: Corsa C 1.8
Mnie wychodzi między 8 a 9,5 litra (tak na oko, bo dopiero teraz zalałem do pełna i jeszcze nie mam bardziej precyzyjnych danych), ale mam 125 kucy do napojenia, jeżdżę raczej żwawo, chociaż zdarza się mi ECO Drogi mniej więcej 30/70 niezabudowany/zabudowany.
To i ja sie pochwalę,
Corsa C 1,2 po mieście odcinki +- 10 km w jedną stronę około 7,2 (opony 185/15/55) w tym klima czasem chodzi
Mam też Corsę C 1.0, jak wyżej jazda około 6,5 litra (opony jakieś seryjne 13" wąskie)
W obecnych warunkach pogodowych
Więc spalanie bardzo podobne 1,0 pali nieco mniej
Co dziwne w dolnej partii obrotów silniczek 1,0 przyśpiesza lepiej w końcu to 12V więc dół ma lepszy
Jednak polecam wszystkim 1,2 mimo wszystko dużo lepsza kultura pracy tego silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum