Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 11:27
Corsa D 1.3 CDTI, Biały dym po uruchomieniu, braki mocy
Autor Wiadomość
 karol307



Informacje
mazowieckie

Wiek: 48
Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Otwock
  Wysłany: 22 Sierpień 2010, 12:13   Corsa D 1.3 CDTI, Biały dym po uruchomieniu, braki mocy
   Moje auto: Vectra C Z19DTH, Corsa Z13DTH 07


Witam wszystkich to mój pierwszy temat na tym forum proszę o wyrozumiałość, mam pytanko: dotyczy Corsy D 1,3CDTI z silnikiem Z13DTH samochód żony niedawno kupiony zauważyłem dwa problemy
1. Po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju np. po nocy przez jakąś minute może niecałą silnik pracuje nierówno z rury wydechowej wydostaje sie białawy dym po czym obroty stabilizują się z rury już nie widać wyziewu jest ok brak błędu.
2. Drugim objawem jest to ze samochód jeździ normalnie tylko przy delikatnym i normalnym traktowaniu gazu, jak parę razy wyprostowałem mu rurkę to zdarzyło sie coś takiego jakby odłączała sie turbina (brak mocy wkręca sie do 3tyś obr.max) wystarczy wyłączyć silnik odczekać moment uruchomić ponownie i wraca do normy. Raz wywaliło błąd P0243 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
(11) - Obecny
Nie zwróciłem uwagi czy wtedy kopcił

filtr powietrza ok
podciśnienie na swoim miejscu nie sparciałe
intercooler sprawdzony rury do i z ok nic nie zagięte
czujnik ciśnienia wyczyszczony
przepustnica wyczyszczona
zawór turbiny elektryczny od podciśnienia wyczyszczony grucha od turbo chodzi lekko
Olej ok nie ubywa
Płyn chłodniczy ok nie ubywa


został mi jeszcze EGR i Filtr paliwa

Badałem op-comem ciśnienie na szynie wymagane i aktualne są praktycznie identyczne, co do turbiny jak gazowałem odczyt bywał czasami niższy od żądanego ale tez bywało na + generalnie turbina reagowała, z ta utrata mocy to bywa tak ze potrafię przejechać 30km z gazem w podłodze jest ok i po tym czasie zaczyna stopniowo tracić moc reaguje na gaz ale tylko do 3tyś obr. i dostaje muła.

Proszę o jakieś sugestie
 
 
     
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 22 Sierpień 2010, 13:08   Re: Corsa D 1.3 CDTI, Biały dym po uruchomieniu, braki mocy
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


Płynu chłodniczego ci nie ubywa? Ile to ma przebiegu? Na jeżdzie próbnej nic nie wyczuliście nie prawidłowego?

Tak na marginesie już chyba teraz wiesz czemu poprzedni właściciel sprzedawał ten samochód.
 
 
     
 karol307



Informacje
mazowieckie

Wiek: 48
Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Sierpień 2010, 13:56   Re: Corsa D 1.3 CDTI, Biały dym po uruchomieniu, braki mocy
   Moje auto: Vectra C Z19DTH, Corsa Z13DTH 07


gregor_bs napisał/a:
Płynu chłodniczego ci nie ubywa? Ile to ma przebiegu? Na jeżdzie próbnej nic nie wyczuliście nie prawidłowego?

Tak na marginesie już chyba teraz wiesz czemu poprzedni właściciel sprzedawał ten samochód.



Proszę czytać ze zrozumieniem wszystko opisałem tez odnośnie płynu.
Przebieg 86tyś 2007r
Nic nie wyczułem tak jak pisałem można przejechać 30km i jest ok
Samochód przed zakupem był sprawdzany w ASO, sam też trochę się orientuję i mam możliwości sprawdzenia elektroniki we własnym zakresie nic nie budziło podejrzeń.
Dym nie jest gesty nie ma go dużo ale jest i w tym czasie falują delikatnie obroty, wydaje mi sie ze ma niebieskawy odcień, śmierdzi identycznie jak w Vektrze gdzie jest wszystko ok.

Liczę na sugestie odnośnie usunięcia problemu a nie dywagowanie na temat przyczyn sprzedaży przez poprzedniego właściciela.
 
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sierpień 2010, 08:13   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


W astrze firmowej mieliśmy podobny problem, niestety zdechł sterownik silnika początkowo objawiał się nie równą pracą na zimnym silniku, białym i śmierdzącym dymem oraz czasami nagłym brakiem mocy w czasie jazdy (nie przyśpieszał) zapalała się kontrolka "check engine" po restarcie działał poprawnie. Ostatecznie zaczął gasnąć i nawet po zgaszeniu i próbie odpalenia nie zapalał trzeba było zdejmować klemy... Naprawa w ASO około 5 500 zł
 
 
     
 falanka1987


Informacje
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30 Grudzień 2010, 13:41   

Miałem taki sam problem w tym autku, co było przyczyna już mówię po pierwsze zły olej w silniku z tego co się dowiedziałem od głównego technologa z warszawy od spraw oleju do tego silnika stosuje się jeden olej ponieważ turbina jest z filtrem cząstek stałych olej to Shell HELIX Ultra Extra Active Clean sing agents 5W - 30 a po drugie filtr paliwa znajduje się za dużo wody w nim mnie czekała wymiana turbiny właśnie przez złe smarowanie turbiny.
 
 
     
 karol307



Informacje
mazowieckie

Wiek: 48
Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 23:37   
   Moje auto: Vectra C Z19DTH, Corsa Z13DTH 07


falanka1987 napisał/a:
Miałem taki sam problem w tym autku, co było przyczyna już mówię po pierwsze zły olej w silniku z tego co się dowiedziałem od głównego technologa z warszawy od spraw oleju do tego silnika stosuje się jeden olej ponieważ turbina jest z filtrem cząstek stałych olej to Shell HELIX Ultra Extra Active Clean sing agents 5W - 30 a po drugie filtr paliwa znajduje się za dużo wody w nim mnie czekała wymiana turbiny właśnie przez złe smarowanie turbiny.



Witam
Nie zgodzę się, po pierwsze nie wszystkie 1,3cdti mają filtr cząstek stałych (żony corsa nie ma), po drugie producent określił lepkość, jakość i inne parametry, które muszą byś spełnione żeby dany olej nadawał się do konkretnego silnika i wcale nie musi to być Shell :) oleje do silników z DPF są nisko popiołowe. Samochody z turbinami są w użytku od kilkudziesięciu lat i były smarowane olejami do silników turbodoładowanych, a DPF mamy od ok 6. Co do filtra paliwa i obecności wody, nasz filtr posiada czujnik, który sygnalizuje takową zawartość (ja po zakupie tak czy inaczej wymieniłem go w starym wody nie było).
Co do przedwczesnego zużycia turbiny to najprawdopodobniej niewłaściwe użytkowanie (mam na myśli duże obciążenia na zimnym i gaszenie silnika na rozgrzanej) może zagięte przewody od smarowania turbo albo poprzedni właściciel zalał silnik nie wiadomo czym.
U mnie problem tkwił w zaworze EGR (katastrofa żeby go wymontować) i była uwalona jeszcze 1 świeca żarowa dlatego dymił na biało-niebieskawo (nieprzepaloną ropą ) samochód zrobiony śmiga jak złoto nie kopci nie dławi się pali w najgorsze mrozy od dotknięcia.
 
 
     
 eryk328e46


Informacje
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Birmingham
Wysłany: 4 Luty 2011, 22:12   
   Moje auto: Bmw 318CI


A czy moze orintuje się ktos z Was od kiedy byly w Corsach D 1.3 cdti fliltry DPF i czy mozna to jakos rozpoznac ???
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 5 Luty 2011, 06:41   

Filtry cząstek stałych musiały być montowane od samego początku ponieważ posiadam corse z 2006 roku z grudnia i ma DPF.
Jak rozpoznać:
Jeśli na tabliczce znamionowej(bodajże od strony pasażera na słupku jak dobrze pamiętam) jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr 0,5, to znaczy, że w samochodzie jest filtr cząsteczek stałych (DPF)
Ja mam 0.3 i też mam DPF.
 
 
     
 eryk328e46


Informacje
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Birmingham
Wysłany: 5 Luty 2011, 21:52   
   Moje auto: Bmw 318CI


Auto bez dpf nie bedzie mialo kontrolki filtra na desce jesli dobrze kombinuję ???
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 7 Luty 2011, 05:33   

eryk328e46 napisał/a:
uto bez dpf nie bedzie mialo kontrolki filtra na desce jesli dobrze kombinuję ???


Auto z Dpf`em też nie ma żadnej kontrolki.
 
 
     
 zbigmat1


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 19 Marzec 2011, 20:22   

auto z DPF nie ma żadnej kontrolki ale migająca kontrolka świec żarowych to sygnał zapychania się słynnego DPF-u

Edytowano przez : WojT90 , powód: Odnośnie EGR proszę załóż osobny temat, przyda się być może innym a w ten sposób będzie go można łatwiej znaleźć
Ostatnio zmieniony przez WojT90 19 Marzec 2011, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 heretyk


Informacje
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21 Styczeń 2013, 21:06   

Mam rocznik 2007 z DPF'em. Mankamentem jest niedopalanie tego wynalazku szczególnie zimą. Rośnie poziom oleju, trzeba go często wymieniać, bo jak wiadomo rozrzedzony traci swoją lepkość i właściwości smarne, a dłuższa jazda na takim powoduje szybkie zużywanie się turbiny i innych części w silniku.
Sprawdź rurę wydechową - czarna i okopcona = brak DPF'u.
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25 Styczeń 2013, 07:06   

ales odkopał temat:D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Corsa D 1.3 CDTI, Biały dym po uruchomieniu, braki mocy
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.