Witam tak jak w temacie czym różni się nowszy Z16Xe od starszego C16XE.Mam możliwość albo remontować stary C16XE który seryjnie był w GSI albo włożyć w bardzo dobrym stanie <finansowo by mi to lepiej znacznie podeszło>silnik Z16XE który ma mało przejechane i niepotrzebny mu remont.<jeszcze jest możliwość że to 1.6 Twinport ale prawdopodobieństwo jest małe, dokładnie dziś to sprawdzę,choć to wykluczam przy okazji może ktoś podać tez różnicę.>
Z góry dzięki Pozdro<silniki Z16Xe były montowane w astrze II chyba robione w Gliwicach tyle wiem>
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 16:32, w całości zmieniany 1 raz
Adzi [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 20 Sierpień 2010, 17:54
Tyle znalazłam:
Oznaczenie silnika Z 16 XE
Liczba cylindrów 4
Średnica cylindra (mm) 79,0
Skok tłoka (mm) 81,5
Pojemność skokowa (cm3) 1598
Liczba zaworów na cylinder 4
Konstrukcja wałków rozrządu DOHC
Napęd wałków rozrządu pasek zębaty
Maksymalna moc (kW/KM) 74/100
przy obr/min 6000
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 150
przy obr/min 3600
Zużycie oleju (l/1000 km) 0,6
Typ sprzęgła suche jednopłytkowe
Oznaczenie silnika C16XE
Oznaczenie auta: GSi,
16v ,109KM, 150Nm, wtrysk wielopunktowy.
Wg mnie rób remont. Silnik Z16Xe jest nowszą konstrukcją a co za tym idzie ma więcej czujników i zapewne ma inny komputer. SWAP tej jednostki to dość poważne przedsięwzięcie Musisz także ingerować w układ wydechowy(O ile dobrze pamiętam te silniki miały 2 sondy Lambda). A jeszcze nie wiem jak jest mocowany silnik. Może okazać się że trzeba będzie dużo przerabiać i ostatecznie koszt remontu okaże się tańszy niż wstawienie innego silnika.
Niestety nie wiem jak jest z blokami. Mogą być takie same a mogą minimalnie się różnic. Najlepiej byłoby sprawdzić i pomierzyć średnice cylindrów, rozstaw szpilek, sprawdzić kanały wodne i olejowe. Możesz spróbować spytać w ASO, ale tam z wiedzą bywa różnie, chyba żeby w swoim katalogu sprawdzili
No słyszałem że odlewy bloków są takie same choć chcę się upewnić.Co do reszty silnika to już jest inaczej inny kolektor,pokrywa itd.W praktyce się upewnię do niedzieli ale niecierpliwość mnie zjada strasznie
A co do posta to gratuluje,też sorki za off top;p
[ Dodano: 25 Sierpień 2010, 23:30 ]
Niestety.Może sam blok silnika jest taki sam jednak nie da się tego złożyć bo w Z16XE zawory są niżej osadzone.i nie da się tego nijak złożyć:/ a szkoda...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum