Przesunięty przez: west
20 Sierpień 2009, 10:33
[ Corsa B] Ogólny topic o SWAP
Autor Wiadomość
 OL!
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 19 Maj 2009, 20:57   

gtszudi napisał/a:
mnie swap na c20ne


c20ne to jest 2.0 8V

a w opisie masz
2.0 16V (c20xe)

:zdziwko:
 
     
 gtszudi


Informacje
pomorskie

Wiek: 36
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Pruszcz Gdański
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 19 Maj 2009, 21:29   

zgadza sie , bo nie ma opcji takiej jak 2.0 8v do wyboru :(
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 11:41   

Mały blok (1.0, 1.2, 1.4, 1.6)

Silnik na małym bloku będzie pasował w obecne mocowania silnika. Jednak warto przemyśleć pare rzeczy:


Dobór odpowiedniej skrzyni biegów. Jesli obecny silnik to 1.2 8v i zastanawiasz sie nad wsadzeniem 1.6 to warto zastanowić sie nad przełożeniem skrzyni z dawcy, która będzie badziej wytrzymala i będzie miała lepsze przełożenia.
Mocniejsze hamulce. Jak sądze, będziesz chciał wsadzić mocniejszy silnik więc mocniejsze hamulce również Ci się przydadzą. Hamulce z corsy GSI czy corsy Sport będą spełniały swoje zadanie jednak lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie hamulcy 256x24mm np. z astry GSI
Jesli wsadzasz silnik na wielopunkcie (MPI) a Twój obecny silnik jest na jednopunkcie (SPI) to musisz wymienić również pompe paliwa na pochodzącą z wielopunktu.
Silniki 12v oraz 16v mają nieco inny układ chłodzenia więc bedziesz potrzebował zbiorniczka wyrównawczego z dwoma wejściami a nie jednym(ewentualnie mozna jedno wyjscie zaslepic jednak moze to wygladac mało estetycznie).


Półosie sa takie same więc nie ma potrzeby ich wymiany.
Sam montaż silnika jest całkiem prosty, korzystasz z orginalnych mocowań skrzyni biegów i mocowania silnika* oraz dedykowanego komputera i wiązki elektrycznej. Jesli obecnie masz 1.4 16v a planujesz 1,6 16v (ecotec) to nie ma konieczności zmiany wiązki oraz komputera.
Jesli Twoj obecne silnik to 1.0 12v, potrzebujesz prawej łapy silnika

2.0L

Przygotowanie silnika

Przed montażem silnika nalezy sprawdzić jego stan techniczny. Zaleca się wymiane rozrządu, pompy wody oraz popychaczy. Do punktów newralgicznych należy uszczelka miski olejowej, którą warto jest wymienić. Dobrym pomysłem jest również zdjęcie głowicy i wymiana uszczelniaczy zaworowych, uszczelki pod głowicą itp.

Montaż silnika

Do zamontowania 2 litrowego silnika w corsie potrzebne jest przednie mocowanie silnika ( łapa ). Tylne mocowanie skrzyni biegów należy przerobić bądź zastosować dystans wraz z zmodyfikowanym mechanizmem wybieraka skrzyni biegów. Zarówno mocowanie jak i dystans można kupić np. na stronie M-Tech'a.

Układ chłodzenia

Potrzebny będzie zbiorniczek wyrównawczy z 16v, dobrym pomysłem jest też chłodnica z diesla. Wentylator będzie wymagał podpiłowania jednego z ramion.

Przeniesienie napędu

Wraz z montażem dużego bloku masz mozliwość wybóru pomiedzy różnymi skrzyniami biegów. Najbardziej popularne są F16 oraz F20. Obie będa pasować przy użyciu mocowań z corsy, mechanizm wybierarania biegów pozostaje również z corsy. Jeśli chcesz mieć 6 biegową skrzynie biegów pozostaje Ci montaż skrzyni F28 i jej przeróbka na przednią oś oraz rzeźba lub zakub jej mocowania.

Kolejną rzeczą są półosie. Najlepszym rozwiązaniem podobnie jak w przypadku łapy silnika jest zakup gotowych pólosi o odpowiedniej długości, są jednak inne rozwiązania. Możemy użyć wewnętrzego przegubu z ascony 1.8 (jesli sie nie myle ) lub bardziej 1.6D, który pasuje pod półoś z corsy i w takim przypadku zostawiamy zewnętrzny przegub z corsy. Rozwiązanie to będzie działać jednak ani przeguby ani półosie nie sa przystosowane do zwiekszonego momentu obrotowego więc awaria jest kwestią czasu. Można również zastosować np. lamaną półoś np. z vectry A 2.0.W przypadku zastosowania półosi i przegubów z dużego bloku bądź kupna półosi dedykowanych niezbędne będą odpowiednie piasty. Możemy użyć piast z samochodu dawcy i dotoczyć je tak aby pasowały pod łożysko z corsy i duzy przegub lub kupić gotowe np. M-tech.

W moim przypadku krótsza półoś z vectry A 2.0 była za długa, natomiast dłuższa łamana idealnie pasowała i miała odpowiedni luz.

Elektryka

Część wiązki odpowiedzialna za rozruch auta pozostaje, natomiast druga częśc przychodzi wraz z komputerem z dawcy. Jedyna modyfikacją jest cięcie i późniejsze połączenie odpowiednich kabelków z starej i nowej wiązki w kabinie w miejscu podłaczenia komputera.

Hamulce

Minimalny wymóg to przednie tarcze i zaciski 256x24 mm. Dobrym rozwiazaniem bedzie zestaw z V6.

Zawieszenie

2l silnik będzie cięższy więc warto pomyśleć o jakimś kicie (koni, eibach, spax, h&r itp.) lub gwincie.

Układ zasilania paliwem

Jesli poprzedni motor był na jednopunkcie (SPI) to bedzie potrzebna pompa z wielopunktu (MPI). W zależności od poprzedniego silnika może zajść konieczność skrócenia bądż wydłużenia przewodów paliwowych znajdujących sie w komorze silnika.

Dolot

Puszka SFI z 2l silnika nie mieści się w komorze corsy. Zastępujemy ja powercapem lub kolankiem gumowym z x20xev. W przypadku powercapa będzie trzeba trochę porzeźbić z scianką grodziowa podszybia. Ponieważ orginalna puszka filtra powietrza też średnio chce pasowac dobrze jest pomyśleć o jakims stożku i jego osłonie od ciepłego powietrza.

Wydech

Seryjny wydech jest zbyt restrykcyjny dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie nowego na zamówienie.

Opony

Prędkość maksymalna zwiekszy się do jakis 215 km/h więc warto pomysleć o oponach z odpowiednim indeksem.
 
     
 Dawwwidek



Informacje
podkarpackie

Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 18
Skąd: Jasło [RJS]
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 13:54   

Mam cienkie 1.2 [przy użyciu bucików 195/45/15] które w miarę daje rade, bo poprzedni właściciel coś się tam bawił;p Ja się nie znam co a i dokumentacja przepadła [jak papier z TUV na aluminiowe dywaniki jest, a na motor zaginęły ;/] a chcę włożyć 1.6 16v z GSi ;D jakich podzespołów będę potrzebował ?? ja skromnie myślałem,żeby kupić jakiegoś angola z 16.16 i zrobić z niego kompletnego dawce ^^ ale ciężko to może jakaś powypadkowa ?? Co WY o tym sadzicie ?? i dalej mi sie nasuwa pytanie czego potrzebuje ?? [mniej więcej wiem,ale wole szczegóły] thnx :hyhy:
Ostatnio zmieniony przez 17 Lipiec 2009, 17:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 14:27   

Pierwsza sprawa popraw literówki bo zaraz warna dostaniesz...

Teraz 2 wszystko masz opisane w poście wyżej jest to mały blok więc łapy pasują , potrzebne będą hamulce od GSI , pompa paliwa , lecz nie koniecznie bo podobna ta z 1.2 daje rade , zbiorniczek wyrównawczy z 2 wejsciami , no i o ile się oriętuje to 1.6 16v to wielopunkt więc jeszcze pompa paliwa.

Ja powiem Ci tak też chce swap-a na 1.6 16v zrobić i też chodzi mi po głowie zakup takiego auta z WB. Ale ja mam plan taki żeby ktoś kto zajmuje się sprowadzaniem aut z zagranicy i ma lawet przytargał mi do mnie corsine gsi ( najlepiej jakąś rozbitą oczywiscie tak aby wszystkie podzespoły silnika były ok i sam silnik też oraz te cześci których użyje do swap-a )
 
     
 Dawwwidek



Informacje
podkarpackie

Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 18
Skąd: Jasło [RJS]
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 17:53   

Przepraszam, jestem tutaj nowy :kwasny: namieszałem od razu :mur: obecnie przebywam w UK i szukam właśnie GSi, są dostępne, ale nie zawsze w przystępnej cenie :kwasny: łatwiej tutaj dostać 1.4 :kwasny: co za bardzo nie odpowiada, jeśli swap to tylko na 1.6 16v lub więcej :hyhy: pozdrawiam i dziękuje marces a masz może jakieś namiary na "laweciarza" który chętnie przywiezie taką corsę :D
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 03:16   

Jeszcze nie bo szczerze mówiąc niemam kasy na swapa więc nie szukam narazie niczego. A znaleść gsi w odpowiedniej cenie jest dość cieżko , łatwiej już dorwać calibre 2.0 16v tylko tu jest już troche grzebania !
 
     
 gtszudi


Informacje
pomorskie

Wiek: 36
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Pruszcz Gdański
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 08:29   

jak ma sie gotowe piasty to cala robota to zaledwie 1 - 2 dni max.
 
 
     
 Dawwwidek



Informacje
podkarpackie

Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 18
Skąd: Jasło [RJS]
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 10:50   

Wczoraj znalazłem GSi czerwone podobno najszybsze :hyhy: hahaha w przystępnej cenie :) elektr,AC, wspom,itd za ₤350 nawet był mot [przegląd] i insurace [ubezp]. A na allegro.pl jest powypadkowa prawie kompletna Corsę [bez paru szyb i plastików] za 1.800 pln

Ja też nie za bardzo z pieniędzmi, więc na razie się wstrzymuje, ale temat jak najbardziej aktualny :hyhy: wciąż szukam i draże :D
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 11:24   

Kurde no kolega mnie tu teraz nakręcił spowrotem na te 2.0 :D tylko będe musiał znim sobie pogadać bo nie sądze żeby tylko piwasy , przecież łapę trzeba zrobić :zdziwko: ...

No wsumie 350f to nie wiele za auto którym dojedziesz do polski zrobisz swap i wezmiesz potrzebne Ci części itp...

Tylko też jedna sprawa mnie gryzie , kupisz taką corse z angli i okaże się że jest w leprzym stanie blacharskim niż ta co masz obecnie .... ja się tego boje dlatego bym chcial 2.0 16v bo kupie calibre i weze zniej tylko silnik ze skrzynią , pompy , zbiorniczek , hamulce - a samą bude sprzedam :D
 
     
 Dawwwidek



Informacje
podkarpackie

Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 18
Skąd: Jasło [RJS]
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 13:11   

Pożyjemy zobaczymy :] wszystko zależy od funduszy...niestety :/ 2.0 bardziej by mnie kręciło :hyhy: powodzenia marces
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 13:44   

wzajemnie ;)
 
     
 gtszudi


Informacje
pomorskie

Wiek: 36
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Pruszcz Gdański
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 21:16   

no panowie to na pomorzu niedlugo bedzie 2.0 16v pod maska , mialo byc V6 ale bedzie jednak 2.0 16v , choc byl tez plan turbo 8v zrobic , lecz jednak ide w 16v , niedlugo bede palil asfalt :)

Post nie zgodny z regulaminem. Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp), oraz stosować się do zasad ortografii i gramatyki. Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu. Proszę poprawić post. To jest już ostatnie ostrzeżenie - następnym razem będzie warn.
Ostatnio zmieniony przez 18 Lipiec 2009, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 00:38   

No stary to powodzenia wkońcu ktoś to zrobi w miare blisko , będe mógł to cudo wkońcu obejrzeć , powodzenia rób to szybko i wpadaj na spoty! Jak ja ogarne budę to kto wie może też jednak się skuszę na c20xe choć są plany żeby zrobic x16xet :) :):):)
 
     
 gtszudi


Informacje
pomorskie

Wiek: 36
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Pruszcz Gdański
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 09:47   

Pierwsze pytanie jakie należy zadać , to na czym nam zależy , a drugie to jakimi środkami dysponujemy , w turbo nie ma sie co bawić , bo za 1000 zł , ma się już SWAPA na C20NE , a to jest juz duża różnica , potem wystarczy znaleźć C20XE z kolektorem , kompem , przeplywka , wiązką , i ma sie już C20XE , i tak należy myśleć , a nie żadne TURBO. Bo żeby mieć turbo trzeba mieć wiedzę na temat silnika itp , myślę że uturbić C20NE byłoby najlepiej , bo jest w miarę odpręzony , i wystarczy korby przełożyć od C20XE , i spokojnie wytrzyma pod jakieś 170 KM. Jeśli ktoś chce to moge wykonać SWAPA , o pytania możecie śmiało walić do mnie.
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 09:55   
   Moje auto: Porshe 911


weźcie pod uwagę stosunek masy pojazdu do koników wyoranych ze swapa, żeby nie było potem tak że z III biegu trzeba ruszać by normalnie ruszyć...
 
     
 gtszudi


Informacje
pomorskie

Wiek: 36
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Pruszcz Gdański
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 10:27   

takie gadanie głupot że trakcji nie będzie czy coś , jakoś u mnie wcale nie mam problemu z trakcją , wystarczy troche szersze opony dać i po sprawie , a poza tym od ruszania jest 1 bieg , to nie golf 1 gdzie po wlozeniu KR'a jest problem z trakcja , tu przód jest dociążony ładnie więc o trakcje martwić się warto dopiero przy LET'cie , C20NE i C20XE przy 195 oponce jest spoko.
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 15:00   

mówisz że turbo to niezbyt dobry gadzet ogólnie z tego co gadałem z ludzmi to też twierdzą że leprzy jest wolnossący mocny silnik niż słabszy uturbiony. Tylko ten tobiący największe wrażenie dzwięk :P:P:P

No ale stary jak mówisz że dał byś rade zrobić swapa ja bym chciał swap na c20xe jak będe miał kase , znajde calibre i chce generalny remont zrobić tylko nieznam się na tym zabardzo niemam gdzie tego zrobić i jeżeli masz miejsce gdzie można by takie rzeczy robić to bym się do Ciebie uśmiechnoł byśmy to razem zrobili ?
 
     
 gtszudi


Informacje
pomorskie

Wiek: 36
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Pruszcz Gdański
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 15:54   

generalny remont to znaczy ? nowe tłoki , szlif wału , panewki i reszta ? możliwości mam , i sprzętu też troche sie znajdzie.
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 17:52   

no chodzi o wymiane i czyszczenie wszystko aby silnik był jak nowy ( aby liczba km po zalorzeniu wszystkiego wynosila 0000000 )
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 5 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » SWAP - zmiany i modyfikacje silników » [ Corsa B] Ogólny topic o SWAP
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.