Przesunięty przez: west
20 Sierpień 2009, 10:33
[ Corsa B] Ogólny topic o SWAP
Autor Wiadomość
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Marzec 2009, 23:02   

marces napisał/a:
Aha ... po przeczytaniu tego i tak niewiem co lepiej wsadzić czy 1.6 czy 2.0 ?? :zakrecony:


jak koniecznie chcesz robić SWAPa to:

tanio - c16se
drożej - c16xe/x16xe
drogo - c20xe.

Oczywiście licz koszty remontu jak chcesz zrobić porządnie.


marces napisał/a:
Ja chcę zamiast 1.2 wsadzić 1.4 16v i na ile moge taki silnik podciągnąć , 130 KM bez w/w turbiny i nitra wyciagnę ?



IMO nie warto bawić się w grzebanie x14xe, wycisnąć z tego silnika 130 KM oczywiście jest możliwym ale przy bardzo dużych nakładach kasy i przede wszystkim wiedzy technicznej. Jak chcesz szybko, sprawnie i z efektem to c16xe/c20xe.
Koszty całej operacji ze SWAPEM (licząc remont) - proponuję bezpiecznie przygotować 10 tys zł.
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Marzec 2009, 07:48   

ostro , a Ty masz c14nz - i jak działa , pewnie też go tam jakoś podrasowujesz ?
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Marzec 2009, 08:14   

marces napisał/a:
ostro


Jeżeli to odnosi się do kosztów swapa które podałem wyżej, oczywiście może uda Ci się zamknąć w mniejszej kwocie, ale lepiej zaokrąglać budżet w górę, jak już robić to wszystko i porządnie bez druciarstwa. Potem dziwnie to troche wygląda jak brakło na hamulce, zawias itp.

marces napisał/a:
a Ty masz c14nz - i jak działa , pewnie też go tam jakoś podrasowujesz ?


Mistrzem prędkości i dynamiki nie jest, aczkolwiek tragedii również nie ma. Do amatorskiego śmigania w KJS albo siakiś rallyspritach wystarczy. Jest trwały i mało awaryjny i to są jego plusy. Co do podrasowania, owszem tak ale to już inny topic :oczami:
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Marzec 2009, 10:17   

cwirus88 napisał/a:
Jeżeli to odnosi się do kosztów swapa które podałem wyżej, oczywiście może uda Ci się zamknąć w mniejszej kwocie, ale lepiej zaokrąglać budżet w górę, jak już robić to wszystko i porządnie bez druciarstwa.


A jeśli chodzi o swapa, to silnik najlepiej kupować razem z dawcą (tzn nie sam silnik, a silnik z autem) - zwykle takiego dawcę kupuje się stosunkowo niedrogo (szukaj rozbitków czy aut bez możliwości rejestracji w PL), przekładasz silnik, a resztę z dawcy sprzedajesz (wszystko co się da) - znam gościa który na swapie wyszedł praktycznie na zero, nie licząc oczywiście remontu silnika.

IMO grzebanie w takich silniczkach jak 1.4 jest bezsensowne jeśli chcesz tanim kosztem i szybko mieć więcej mocy ... w takim przypadku tylko SWAP... pogrzebać można - nie neguję tego, wręcz przeciwnie! sam się zabieram za grzebanie - jak się chce czegoś nauczyć i nie oczekuje się wielkich osiągów ...
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Marzec 2009, 14:30   

poruszyłem też wcześniej temat , dołączenia turbosprężaki do 1.4 , bo sam silnik chciał bym podciągnąć przygotowując do uturbienia do jakiś 120KM i wtedy turbinke tylko teraz pytanie czy takie turbiny od np. 1.3 diesel albo 1.5 wsadzona do 1.4 benzdyna to działa ?

Czy w takim razie brać 1.6 ?
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Marzec 2009, 14:47   

marces, a w jaki sposób te wyniki z taką ilością koni chcesz wykrzesać ?? Napisz konkretnie co chcesz modyfikować w silniku, bo nie jesteśmy żadnymi jasnowidzami ... powiedz, co konkretnie chcesz osiągnąć tym swapem i modami..
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Marzec 2009, 15:09   

turbienie to niestety rzeźba troche, musisz sie znać i mieć dostęp do sporego zaplecza technicznego , bo jak dasz to firmie to zawołają Ci taką kasę że kupisz sobie spokojnie CB GSI. Projekt jak najbardziej realny, powinno się dać wycisnąć z jakieś 90 KM - tutaj znak zapytania do Adasia bo nie jestem pewien.

Jak pisaliśmy wcześniej - bez rzeźby i z efektem tylko SWAP. Jak chcesz miec coś unikatowego to zabawa w rzeźbę c14nzT.
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Marzec 2009, 15:40   

cwirus88 napisał/a:
Projekt jak najbardziej realny, powinno się dać wycisnąć z jakieś 90 KM - tutaj znak zapytania do Adasia bo nie jestem pewien.


Seryjnie c14nz (mam taki silnik, Ty ćwiruś także, więc na nim się teraz oprę) ma ok 60KM (ZDROWY silnik) ... bawiąc się trochę w rzeźbienie (ostrzejszy wałek itepe) wykrzesamy ... optymistycznie myśląc w granicach 70paru - 80KM ... TURBO to już większa rzeźba, ale bez kucia tłoków trzeba brać pod uwagę to że możemy dać bardzo małe dmuchnięcie ... 0,4bara ?? ono da jakieś 90-100 kucy tak na oko ... bo jeśli chcesz robić jakieś mocne to po prostu silnik tego nie wytrzyma...
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Marzec 2009, 19:11   

no dobra są 1.4 i 1.4 ;p z tego co się dowiedziałem to np. silnik domel-a ma 97KM. Więc ... osiągne te 120 spokojnie... bo musze doprowadzić silnik do momentu gdy będe mógł wsadzić turob ;)
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Marzec 2009, 19:18   

tak, tylko zważ że x14xe ma większy stopień sprężania i założenie turbo może za sobą nieść konieczność odprężenia silnika :oczami:

a grzebanie tego silnika to już niestety troche droższa zabawa (czytaj wałki, głowica, dolot).

i jeżeli będziesz chciał zrobić kompleksową przeróbkę GT oraz uturbienie to będziesz musiał to ogarnąć świnką i tutaj znowuż koszty rosną.

Dołóż do tego to, że do wszystkiego potrzeba czasu, wytrwałości i wiedzy, bo takie grzebanie to nie jest chop siup (dla przykładu masz wątek porszaka : http://corsasport.pl/foru...t=52957&start=0 )

Więc moja rada: za nim zaczniesz przemyśl to 10 razy na trzeźwo, bo czeka cię długa i przypuszczam niezbyt łatwa droga.
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 13 Marzec 2009, 14:17   

szczerze mówiąc to tylko kłopot z tym turbo ... Mniejsza o tą moc , bo itak gdzie sobie to wykożystam ;p ale ten dzwięk ehhh....

Pomyśli się dziękować za rady ;)

[ Dodano: 15 Marzec 2009, 14:25 ]
A jeszcze pytanie ile KM ma 1.6 16v bo 1.4 16v ma 90KM ?
 
     
 corsarz
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Marzec 2009, 22:25   

106KM
 
     
 OL!
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Marzec 2009, 12:57   

marces napisał/a:
A jeszcze pytanie ile KM ma 1.6 16v

corsarz napisał/a:
106KM

x16xe - 106 KM po 96 roku
c16xe - 109 KM przed 96 rokiem (wersja GSi)

KONIEC OT
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Marzec 2009, 21:33   

Generalnie z 1.6 c16xe można wyciągnąć w przeróbkach silnika większe osiągi niż robiąc x14xe ? Czy niema aż tak znacznej różnicy bo jak widze że różnica w standardach to tylko 19KM to troche dziwnie to wygląda ;p
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Marzec 2009, 22:19   

Napewno jeżeli chodzie o dłubanie c16xe istnieje pewien know-how, nie wiem jak z x14xe. Tylko wiesz, wyciągnięcie jakiegoś konkretnego wyniku z c16xe to już niestety kupa kasy, czasu i wiedzy... (dla przykładu wątek porszaka z corsasport)
 
     
 OL!
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 29 Marzec 2009, 20:16   

myślisz że zrobisz swap za 5000 i to wszystko ?
owszem - może corsa będzie szybka - ale pomyślałeś czy seryjny zawias to wytrzyma ? czy zwykłe seryjne hamulce dadzą sobie rade ?
do tych 5000 zł dolicz jeszcze z 5000 na pozostałe podzespoły ....
:krzeslem:
 
     
 tomastomas



Informacje
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Świecie
Wysłany: 29 Marzec 2009, 21:47   

OLi napisał/a:
myślisz że zrobisz swap za 5000 i to wszystko ?
owszem - może corsa będzie szybka - ale pomyślałeś czy seryjny zawias to wytrzyma ? czy zwykłe seryjne hamulce dadzą sobie rade ?
do tych 5000 zł dolicz jeszcze z 5000 na pozostałe podzespoły ....
:krzeslem:


:) dzieki za rade :) rozumiem rozumiem. hamulce, zawieszenie no i troche wzmocnic karoserie bo przy takich przeciazeniach to bedzie ladnie pracowac :)
a moze lepiej wlozyc sobie 1.6 16V i nie bawic sie za duzo?
 
 
     
 OL!
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 29 Marzec 2009, 21:54   

tomastomas napisał/a:
a moze lepiej wlozyc sobie 1.6 16V i nie bawic sie za duzo?


a może lepiej sprzedać to co masz dołożyć te 5000 i kupić dobrą GSi i bez pierd*** ?


tak między nami http://www.klubcorsa.pl/t...?highlight=swap
zapoznaj się z tym tematem
oraz zacznij używać polskie znaki bo to tego wymaga regulamin
OLi
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 29 Marzec 2009, 23:39   

tomastomas napisał/a:
moze lepiej wlozyc sobie 1.6 16V i nie bawic sie za duzo?


Obojętnie na co się swapniesz to wymiana hamulców na większe i zawieszenia na mocniejsze jest zdecydowanie wskazana. Usztywnienie karoserii - wystarczą rozpórki (przód/tył).

Za 5000 SWAP z zakupem, remontem silnika - c20xe? Podejrzanie tanio, raczej bym sie w to nie pakował.
 
     
 gtszudi


Informacje
pomorskie

Wiek: 36
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Pruszcz Gdański
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 19 Maj 2009, 20:46   

mnie swap na c20ne podlubane dosyć wyszedł 500 zl , bo tyle zapłaciłem za przód kadetta gsi :) i wiem ze co 2.0 to 2.0

PL używaj!
Ostatnio zmieniony przez west 19 Maj 2009, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 5 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » SWAP - zmiany i modyfikacje silników » [ Corsa B] Ogólny topic o SWAP
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.