Przesunięty przez: Kaszubski
20 Marzec 2016, 00:23
Kontrolka rezerwy paliwa w Corsie B
Autor Wiadomość
 marmi
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 00:08   

Aaaaaa normalnie przerazić się można co wy tu opowiadacie.... :P

W corsie sytuacja ma sie następująco......

Jesli masz licznik z obrotomierzem to masz kontrolkę rezerwy (zawsze)... jeśli nie świeci to oznacza przepaloną żaróweczkę....

Liczniki bez obrotomierza nigdy nie maja kontrolki rezerwy paliwa....

Po zapaleniu kontrolki w baku jest około 7 litrów benzyny....
 
     
 majonez147
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 19:13   

Faktycznie ja mam obrotomierz i zapala mi sie kontrolka najpier zaczyna swirowac swieci nie swieci ale jak wejdziesz na duza rezerwe to wali az po oczach:) no i portfel boli
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 17:55   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


majonez147, to że najpierw kontrolka rezerwy co chwilę się zapala i gaśnie to zasługa(albo i wina) pływaka w baku, który jest odpowiedzialny za pokazywanie stanu paliwa w baku. Zapewne masz tak, że gdy gwałtownie zahamujesz to kontrolka paliwa delikatnie się podnosi. to właśnie jego zasługa.
 
 
     
 rymciu
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 18:23   

Hej mam pytanko niedawno kupilem corse 99r 1.2 16v czy w tych modelach jest kontrolka stanu paliwa ??? czy trzeba jezdzic na wyczucie pozdrawiam
 
     
 tomcio105
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 18:59   

Jak napisał kolega Marmi :) zależy czy masz obrotomierz czy nie. Jeśli masz to powinna być, a jeśli nie masz to nie ma kontrolki :)
 
     
 poeta_666
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 13:46   

Też mam problem ale ze wskaźnikiem poziomu paliwa jak jadę to mi skacze jak głupi wcześniej jeździłem astra to stał wskaźnik w tym miejscu ile było paliwa, podczas jazdy ten wskaźnik biega jak głupi na prawo i na lewo nie wiem czy to wina licznika czy czujnika poziomu paliwa
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 14:57   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Wejdź stronę w tył. Tam opisałem czemu się tak dzieje.

Jeśli bardzo mocno ta wskazówka paliwa się wychyla to prawdopodobnie będziesz miał coś z pływakiem, albo i z całym układem poziomu paliwa.
 
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 15:19   
   Moje auto: Opel Astra G


Ja i mam tak samo i myślę, że to normalne- gdy przyspieszam wskazówka przesuwa się bliżej 0 a jak hamuję to bliżej pełnego baku (wersja bez obrotka) Kumpel ma wersje po liftingu, gdzie licznik był już bez linki i poziom paliwa jest stały i nie "lata"... ale nie wiem czy to jakaś prawidłowość :mrgreen:
 
 
     
 poeta_666
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 15:26   

Nie no myślę że to usterka a nie "tak ma być" podejrzewam albo pływak baku albo musi być jakiś układ np. kondensator i rezystor żeby usrednić ten wynik. Czy pływak to potencjometr??wiektoś
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 16:09   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


poeta_666 napisał/a:
Czy pływak to potencjometr??wie ktoś


Kolego, to nie możliwe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Widziałeś kiedyś rozkręcony potencjometr?
Wygląda on tak, że rotor (kawałek blaszki) przesuwa się po warstwie półprzewodnika (głównie krzemu). Przy Zmianie wartości rezystancji potencjometru ( pokręcaniu- przesuwaniu tej blaszki) efektem jest wydzielanie się podwyższonej temperatury, a nawet iskrzenie!!!!!!
( to tak jak byś robił zwarcie na baterii 4,5V). To jest po prostu zagrożenie życia. :evil: :beated:
Pływaki są przeważnie zawsze na lince, a dopiero linka jest podpięta do cyfrowego wskaźnika, albo analogowego przetwornika.

A co do wyregulowania stabilności i zastosowania oporu i kondensatora?? hmm.... zbyt absurdalne. :brick: . Takie coś to możesz zastosować w zasilaczu przy wyfiltrowaniu napięcia, albo przy wzmacniaczu jako filtr dolnoprzepustowy.
 
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 17:26   
   Moje auto: Opel Astra G


Ja dalej utrzymuje, że "ten typ tak ma" :-P :-P :-P , problem został usunięty w Corsach C. Znalazłem też taki problem na innym forum Corsy- warto przejrzeć.

http://www.corsaclub.pl/forum/topics32/12540.htm

pozdro :!:
 
 
     
 poeta_666
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Lipiec 2008, 22:00   

kolego dudu pomysł nie jest absurdalny ponieważ czym by nie był pływak do licznika otrzymujemy to napieciowo dlatego taki układ mogłby działać jednak obciążenie tym układem spowodowałoby spadek produ w tym obwodzie wiec wskaznik mógłby troche oszukiwać więc trzeba by go później skalibrować jeszcze raz, a i jeszcze jedno opisałeś potencjometr jako ziejacego ogniem smoka który robi buuuummm. a przecież mogli zamontowac potencjometr nad zbiornikiem paliwa i jak mowiłeś do linki np. i wskażnik w corsie to napewno nie linka bo widzialem kawałek schematu licznika jutro będe miał caly schemat,


A i przeproś kolegów za ten półprzewodnik w potencjometrze!!!!!! wiesz co to półprzewodnik!!! w potencjometrze mamy grafit.

Pozatym to jestem elektronikiem pracującym w zawodzie a chce studiować mechatronikę bo poprostu mnie auta kręcą
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2 Lipiec 2008, 12:18   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


A w takim razie przepraszam za pomyłkę. Chyba wybaczysz mi tą pomyłkę. Ja szczerze mówiąc dopiero się uczę za elektronika. Dobrze Ze teraz jest dwóch elektroników w klubie. A a co do schematu licznika: jak będziesz go miał to podrzuć mi go. Z chęcią go przejrzę.
 
 
     
 poeta_666
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 3 Lipiec 2008, 21:26   

Spoko chętnie pomogę a swoją drogą to schemat elektryczny w corsie td isuzu znam na pamieć więc moja wiedza się przyda tobie ;-)
 
     
 kolorowa_kredka


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 37
Dołączyła: 09 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Toruń
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 15:43   

Witam posiadaczy Kosiarek :)

Czytam o tej kontrolce paliwa i czytam i powiem, że zawsze zastanawiało mnie ile tam jest jeszcze paliwa jak wskazówka zejdzie na czerwone pole. Wyczytałam już, że gdy licznik ma obrotomierz to kontrolka się zapala i wówczas jest ok. 7l. A ja mam licznik bez obrotomierza, więc kontrolka mi się nie zapali pewnie, ale jak zejdę do poziomu na czerwonym polu to ile tam może być paliwa jeszcze??
Teraz będę starać się mieć zawsze więcej paliwa, bo jak pisano wyżej wymianę pompki mam już za sobą i nie powiem, zabolało po kieszeni :( Poza tym holowanie też przez to zaliczyłam, bo mi autko stanęło w tasie.
 
 
     
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 15:46   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


ja słyszałam, że jest tam wtedy ok. 5l paliwa
 
 
     
 kolorowa_kredka


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 37
Dołączyła: 09 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Toruń
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 15:51   

O! To na troszkę starczy w razie czego :)
 
 
     
 Nadhira



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 15:52   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


sure że tak :) generalnie nie ma co panikować :)
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 16:01   

Nie wiem ile tam jest ale, ja kiedyś zrobiłem 40 km już gdy wskazówka leżała i sie nie podnosiła :P i jeszcze nie brakło. Tez staram sie utrzymać zawsze poziom powyżej rezerwy, ale akurat wtedy była tak a nie inna sytuacja i wymagała tego.
Ostatnio zmieniony przez Finos 24 Lipiec 2009, 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 16:03   
   Moje auto: Opel Astra G


kolorowa_kredka napisał/a:
Witam posiadaczy Kosiarek :)

Czytam o tej kontrolce paliwa i czytam i powiem, że zawsze zastanawiało mnie ile tam jest jeszcze paliwa jak wskazówka zejdzie na czerwone pole. Wyczytałam już, że gdy licznik ma obrotomierz to kontrolka się zapala i wówczas jest ok. 7l. A ja mam licznik bez obrotomierza, więc kontrolka mi się nie zapali pewnie, ale jak zejdę do poziomu na czerwonym polu to ile tam może być paliwa jeszcze??
Teraz będę starać się mieć zawsze więcej paliwa, bo jak pisano wyżej wymianę pompki mam już za sobą i nie powiem, zabolało po kieszeni :( Poza tym holowanie też przez to zaliczyłam, bo mi autko stanęło w tasie.


Ja często wyjeżdżam paliwo do 0 i gdy wlewam około 5-6 litrów to wskazówka jest minimalnie ponad rezerwą, także możemy przyjąć, że rezerwa może mieć koło 5-7 litrów.
Mi taka ilość paliwa starcza na przejechanie +/- 90km (trasa + miasto) :]

pozdrawiam serdecznie :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ paliwowy » Kontrolka rezerwy paliwa w Corsie B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.