Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 10:34
Komfort jazdy Corsa D, Astra III
Autor Wiadomość
 Bania26 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Maj 2010, 07:13   Komfort jazdy Corsa D, Astra III

Witam, zastanawiam się nad zmianą auta za jakiś czas i tak chodzi mi po głowie czy wybrać Corsę D czy może Astrę III, moja Corsa C nie sprawiła mi nigdy poważniejszego problemu i dalej chcę zostać przy Oplu twierdząc, że jednak jest to dobry i tani w utrzymaniu samochód. Czy miał ktoś styczność z Corsą C i Corsą D ? tak żeby mi powiedzieć jakie są różnice w jeździe tymi autami? jak jest z komfortem jazdy ? jak pracuje zawieszenie ? czy jest ciszej we wnętrzu auta niż w Corsie C ? i na koniec czy między Corsą D a Astrą III są duże różnice w komforcie jazdy ?
 
 
     
 wobi 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Jan
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Maj 2010, 08:40   
   Moje auto: RED&BLACK


Przesiadłem się z Astry G do Corsy D. Przed podjęciem decyzji byłem sceptycznie nastawiony, moje problemy rozwiała wizyta w salonie, obejrzenie dokładnie CD, oraz jazda testowa.

Komfort jazdy, jak dla mnie, porównywalny (porównując do Astry G), ten sam, lub zbliżony. Dużo więcej miejsca niż w CC, a porównywalnie do AG. Różnica, właściwie w bagażniku, bo mniejszy, ale na tym mi nie zależało.

Wracając do Twojego dylematu. Pojedź do salonu, przejedź się Corsą i Astra, i przekonasz się. Każdy może napisać Ci coś innego, jest to w sumie subiektywne podejście. Poza tym, zależy, ile osób będzie nią jeździło, miasto, trasa itd...
 
 
     
 lukbud 
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 24 Maj 2010, 10:08   
   Moje auto: Opel Astra G


To może coś ode mnie. Tata miał Corsę C, po 5 latach przesiedliśmy się do Astry G. Nie narzekałem nigdy na Corsę, ale komfort jazdy Astrą był o niebo lepszy. Większy rozstaw osi, szerokie opony, nie czuło się dziur a autko przyjemnie się bujało. Pokonywanie zakrętów Astrą należało do przyjemności. Rok temu zamieniliśmy Astrę G na Astrę H. Auto jeszcze bardziej obszerne, rozstaw osi jeszcze większy. Jednak zawieszenie o wiele sztywniejsze niż w Astrze II. Auto dość twardo pokonuje nierówności, ale w połączeniu z oponami 215 r16 frajda z jazdy jest naprawdę duża!!
Corsą D miałem tylko okazję się przejechać, dlatego nie mam porównania. Osobiście kupiłbym Astrę III- dlaczego? Większa, wygodniejsza, bezpieczniejsza ;)

ps: Corsę C mieliśmy od nowości do przebiegu 200.000km- awarii żadnych, ale z tego co pamiętam (i innych Cors C znajomych) wnętrze było masakrycznie rozklekotane- stuki z okolic tylnej kanapy doprowadzały do szału. Tak samo zawieszenie, które po prostu stukało na dziurach. W astrze II i III nie mam takiego problemu ;)
 
 
     
 mauro 



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2010, 12:29   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Ja miałem ten sam dylemat, oglądałem jednocześnie CD, AIII oraz VC. Ja chciałem kupić Vectre 2005 w boskim wyposażeniu, ale ponieważ miło to być głównie auto dla mojej żony, a ona nie lubi tak dużych samochodów pozostał pojedynek CD i AIII.
Czemu CD?
-W tej samej cenie masz dużo nowsze auto
-ekonomiczniejsze
-posiada dużo uchwytów na napoje
-można trafić na prawdę fajnie wyposażone
ładniejsze klamki zewnętrzne i wewnętrzne
Wady:
-mała
-bagażnik tylko na zakupy
-nawet auta z małym przebiegiem skrzypią
-standardowy silnik 1,3 diesel 75KM słaby.....
Czemu AIII?
-Większe
-standardowy silnik diesla 1,7 Isuzu 105 KM jest b. dynamiczny
-bagażnik nadaje się na wyjazdy a nie tylko na zakupy
-lepsze wyposażenie standardowe
-ekonomiczny na trasie
Wady:
-sporo pali przy ciężkiej nodze lub korkach
-ciężko trafić jakieś świetne wyposażenie
-klamki zewnętrzne i wewnętrzne jak u żuka
-starszy design
-W cenie CD, AIII będzie kilka lat starsza i z większym przebiegiem

Ale najlepiej salon, jazda testowa i porównać. Komfort jazdy w AIII musi być lepszy bo jest to auto o klasę wyżej, lecz zależy czego się oczekuje po aucie.
--------------------
out of my way.... I'm running.
 
 
     
 lukbud 
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 25 Maj 2010, 13:14   
   Moje auto: Opel Astra G


mauro napisał/a:
-standardowy silnik diesla 1,7 Isuzu 105 KM jest b. dynamiczny

Astra III nie ma silników Isuzu :uuu: Podstawowym silnikiem był 1.4 Twinport 90KM, albo Diesel CDTI 1,7 80/82 KM, potem dołączył jeszcze mniejszy diesel 1,3 90 KM, a silniki 1,7 i 1,9 CDTI zostały zmodernizowane, a ich moc wzrosła. Nie było silnika 1,7 cdti 105 KM.
mauro napisał/a:
-ciężko trafić jakieś świetne wyposażenie
-klamki zewnętrzne i wewnętrzne jak u żuka


To zależy co mamy pod pojęciem "świetne wyposażenie". Każda trójka ma w standardzie 4 poduszki, ABS, klimę, elektryczne szyby z przodu, wspomaganie i inne bajery estetyczne. Wersje sprowadzone wyposażenie podstawowe mają jeszcze bardziej bogate.

A co do klamek- nie dawało mi to spokoju... Klamka Corsy D-
Klamka Astry III- nie widzę różnicy... :piwko:
 
 
     
 mauro 



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2010, 21:24   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Co do silnika mylisz się kolego bo był Isuzu na pewno w roczniku 2001 bo mój kolega z pracy ma, zresztą jak chcesz sobie go kupić dużo szukać nie trzeba
http://dobre-miasto.autot...edaz/63765.html
A jak potrzebujesz więcej dowodów poszukaj sobie sam http://forum.opel24.com/tags/isuzu
Co do klamek znów nie mogę się z tobą zgodzić, bo Corsa ma mniejsze drzwi i te paskudne klamki prezentują się zgrabniej, a w dodatku w Corsie D poprawili ich toporne działanie (jak od lodówki), a o wewnętrznych chyba nie muszę uświadamiać. Jeżeli chodzi o wyposażenie to napisałem przecież to samo więc nie wiem po co twój komentarz.
PS klima w standardzie w Polsce dopiero od 2004 roku wcześniej nie było
--------------------
out of my way.... I'm running.
 
 
     
 lukbud 
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 25 Maj 2010, 21:47   
   Moje auto: Opel Astra G


No to wszystko jasne- zdjęcie auta Twojego kolegi z silnikiem izusu- przedstawia Astrę II (G)- a wyżej napisałeś o Astrze III (H). Zaczęła być produkowana w 2004 roku i nie miała silników Izusu tylko CDTI- Astra II została w produkcji i nazwano ją Astra Classic II. (dalej w ofercie silnik isuzu i dodano 1,7 cdti 80KM)

Co do wyposażenia- napisałeś, że plusem jest lepsze wyposażenie, ale wadą, że trudniej znaleźć egzemplarz z super wyposażeniem- tak jak napisałem- zależy co dla kogo jest super ;) W astrach ii- faktycznie słabo było z wyposażenie, w trójce jest o niebo lepiej!! :)

Także różnicę między AII a AIII mamy omówione ;p

Co do klamek to chyba nie dojdziemy do porozumienia bo zewnętrzne są identyczne w CD i AIII (chyba, że różnią się detalem) ;p Ale racja. W astrze III, chodzą ciężko!

Dobra proponuję zakończyć ten off top bo sam sobie będę musiał dać ostrzegawczy punkcik.

Jak ktoś ma coś mądrego do dodania w temacie to niech pisze :piwo:
Yooo!
 
 
     
 tereferee 


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 28
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 27 Maj 2010, 23:24   

Miałem przez 7 lat corsę C, słabiutka, bo 1.0. Prawie nic nie miała (nawet wspomagania, ale nawet to bylo fajne, oprócz parkowania). Było to spowodowane, że ukradziono nam spod domu stare autko i nie było kasy na nic lepszego.
Przesiadłem się na Corsę D. Już trochę lepsze wyposażenie (klima, abs, wspomaganie, centralny -> wcześniej tego nie miałem), ale niestety silnik tylko 1.2. Moc jest porównywalna ze starą corsą, bo ta jest trochę cięższa (trochę szybciej się zrywa ta nowa:) ).
Pierwsze wrażenia? Dużo więcej przestrzeni za kierownicą. Na początku dziwnie się jeździło, ale teaz to czysta przyjemność. Autko wyczułem i można zgrabnie śmigać. Jest w miarę dynamiczna przy niskich prędkościach i jeździ się trochę bardziej komfortowo niż w C. Zawieszenie jest dosyć twarde jak na takie auto, ale mi to nie przeszkadza.

Klima działa ładnie, wspomaganie jest lekko za mocne, ale w focusie jest w sumie podobnie, więc nie mam większego porównania. Bagażnik mi styka, z tyłu jest wystarczająco miejsca na 5 osób (krótsze trasy) i 4 osoby mogą pojechać komfortowo w dalszą podróż (o ile styknie bagażnik na 4 bagaże).

Fotele z przodu są wygodne i regulowane dodatkowo góra-dół, co jest przydatne, bo ja wole mieć fotel niżej, a mama np. zawsze sobie podnosi. Fajna sprawa jest też z regulacją kierownicy, każdy znajdzie swoje ulubione miejsce.

Schowek jest wyższy niż w starej corsie, ale za to troche mniej głębszy.

A dodatkowo CD jest piękna na zewnątrz :D
 
 
     
 Bania26 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 28 Maj 2010, 12:18   

tereferee mówisz, że miałeś C i teraz masz D, a jak jest z wyciszeniem kabiny ? czy w D silnik pracuje ciszej niż w C ? a tłumienie nierówności, jazda po dziurach.. czy w D jest ciszej pod tym względem ? Dzięki.
 
 
     
 tereferee 


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 28
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 28 Maj 2010, 14:09   

Bania26 napisał/a:
tereferee mówisz, że miałeś C i teraz masz D, a jak jest z wyciszeniem kabiny ? czy w D silnik pracuje ciszej niż w C ? a tłumienie nierówności, jazda po dziurach.. czy w D jest ciszej pod tym względem ? Dzięki.
Jest ciszej, lepiej sobie radzi na nierównościach, ale jak na polskie drogi to chyba jednak jest trochę za twarde zawieszenie, ale jak mówiłem mi to nie przeszkadza :) Silnik pracuje ciszej na nizszych obrotach, powyzej 3-3.5k już go słychać (jest it tak troszkę cichszy niż w CD), ale to mnie akurat cieszy :P

Ogólnie to udany zakup :) Teraz mi się marzy corsa opc, ale coś czuję, że trochę to potrwa zanim taką dorwę (pewnie już będzie nowy model ^^ ) :D
 
 
     
 Bania26 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 16:55   

Mam kolejne pytanie tym razem dotyczące silnika diesla ( w astrach III i corsach D 1.3 90KM jest chyba ten sam ), jak jest z obsługą silnika 1.3 CDTI 90KM czy 1.7 CDTI 100 KM ( w Astrach ), jak jest z rozrządem w tych silnikach ? co należy przy nich wymieniać przy normalnej eksploatacji ? na co zwracać uwagę przy zakupie takich używanych diesli ?
 
 
     
 xxyy777e 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 07:41   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Jeśli chodzi o zawieszenie w Corsie C jest zdecydowanie bardziej hałaśliwe w stosunku do Corsy D.
Żonka ma Corsę C, podczas jazdy bez przerwy z zawiasu dochodzą jakieś odgłosy, tylna półka hałasuje, trzeszczą plastiki. Może ten typ tak ma lub wynika z tego że corsa C jest starsza i ma większy przelot.

Corsa D jest autem o klasę wyższym w stosunku do C, zresztą widać to choćby po wykończeniu kabiny.

Obsługa silnika standard, wymiana płynów filtrów. Rozrząd w 1.3 CDTI wymieniasz jak hałasuje.
--------------------

 
 
     
 wobi 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Jan
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 09:42   
   Moje auto: RED&BLACK


Cytat:
Jest ciszej, lepiej sobie radzi na nierównościach, ale jak na polskie drogi to chyba jednak jest trochę za twarde zawieszenie,


W mojej jest fabryczne zawieszenie sportowe, obniżone. A do tego felgi 17-nastki. Jest twardawo, i czuć nierówności. Mimo to sprawuje się bardzo dobrze, nie jest głośno. Bardzo dobrze radzi sobie z poprzecznymi nierównościami, mały problem jest z równoległymi. Generalnie jestem z niego zadowolony.

Nigdy nie jeździłem CD ze standardowym zawieszeniem, więc nie mam odniesienia, ale przekonany jestem, że komfort jazdy będzie lepszy.

Z resztą na ten temat więcej może powiedzieć mauro, bo ma CD ze standardowym zawieszeniem i tym oplowskim sportowym - obniżonym.
 
 
     
 Bania26 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 12:28   

a jak się sprawują silniczki 1.3 90KM CDTI ? chodzi mi o usterkowość oraz jak jest z elastycznością przy wyprzedzaniu ?
 
 
     
 xxyy777e 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 13:53   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Usterkowość ??? - ja leję Paliwo i tyle nie wiem co to usterkowość.
Silniczek 1.3 CDTI 90 KM jest naprawdę fajny, elastyczny, - lepiej go wybrać niż 1.3 75 KM. Pozatym wersja 90 KM jest sprzedawana z 6 biegową skrzynią biegów. Naprawdę polecam 6 biegów na trasie świetna sprawa, małe spalanie i zdecydowanie ciszej w kabinie.
Czemu uparłeś się na 1.3 ? Jeśli szukasz wersji CDTI może warto poszukać 1.7 ?
Obecnie gdybym miał do wyboru kupiłbym 1.7 CDTI o mocy 125 KM jeszcze większa frajda z jazdy ;0
--------------------

 
 
     
.::Pani Reklama::.

pisz smiało! reklama@klubcorsa.pl

Dołaczył : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z bazy danych





Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.
   samochody kempingowe na sprzedaż