Przesunięty przez: Kaszubski
5 Lipiec 2016, 10:27
spięcie - ale gdzie??
Autor Wiadomość
 Togor


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 21 Maj 2010, 23:21   spięcie - ale gdzie??

Witam
Mam mały problem a otóż, gdy kończyła się zima i jechałem do domku nagle głos w radiu ucichł i wycieraczki wyraźnie zwolniły, no ale myślę sobie nic jedzie przecież - zgasiłem po dojechaniu i już nie odpaliłem. Po zbadaniu sprawy wyszło że alternator padł. Wymieniłem, naładowałem aku i ruszył bez problemu. Po kilku dniach jednak zaczął mi się co jakiś czas resetować TID no i ostatnio z okazji wielkich deszczów samochód znowu odmówił posłuszeństwa. Schemat ten sam - zgasiłem i nie odpaliłem - gdy przekręcam kluczyk załączają się kontrolki, a przy próbie odpalenia wyłącza się wszystko. Jak już odpali to wszystko chodzi z wielkim trudem ( wycieraczki , nawiew i światła jakieś takie słabe ) bezpieczniki ok.
 
 
     
 Nikonen
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 22 Maj 2010, 09:45   

Sprawdź klemy, czy któryś nie pękł oraz czy wszystkie kable które dochodzą do akumulatora są nieuszkodzone.
 
     
 Togor


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22 Maj 2010, 12:04   

klemy OK kable dochodzące do aku też sprawdziłem w miarę możliwości i wyglądają OK Zaprzyjaźniony elektryk stwierdził - rozrusznik. Co wy na to??
 
 
     
 Nikonen
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 22 Maj 2010, 12:14   

Gdyby wina była rozrusznika, to raczej by był tylko problem z zapalaniem, a nie z prądem już po odpaleniu auta. A alternator jesteś pewny, że chodzi dobrze? Dobrze naciągnięty pasek?
 
     
 Andi



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 154
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Maj 2010, 17:19   

Tak jak pisał Nikodem - pasek na alternatorze masz dobrze naciągnięty? Jak odpalisz autko to kontrolka od akumulatora Ci momentalnie gaśnie czy musisz wcisnąć gaz i dopiero wtedy gaśnie?
 
 
     
 Togor


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22 Maj 2010, 19:53   

pasek dobrze napięty, kontrolka gaśnie zaraz po zapaleniu jak się uda odpalić, napięcie na aku jak chodzi ponad 14V (niewiele ponad normę). Wydawało by się że wszystko OK. No ale tak jak mówię głos w radiu nagle cichnie i robi się gdzieś nagle jakieś spięcie o niesamowitym poborze energii, zwalnia dosłownie wszystko, aku siada momentalnie po zgaszeniu, a jak próbuje odpali to nie reaguje ( tzn. jest napięcie początkowe: kontrolki palą, radio chodzi światła są itp.) ale jak chce zapali to cisza.
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 22 Maj 2010, 19:59   

Aku masz przekręcony? Czy stoi luźno? Ewidentnie jakieś spięcie na lini aku -> rozrusznik albo alternator -> aku. Albo jakaś dziwna usterka alternatora.
 
     
 Togor


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23 Maj 2010, 18:30   

sztywno stoi nie rusza się. Juto jadę do elektryka, zobaczymy co powie.

[ Dodano: 27 Maj 2010, 14:50 ]
no i wyszło co i jak. Przewód od masy od alternatora nie łączył tak jak powinien i go spięcie łapało. To by było tyle w tym temacie.
 
 
     
 Pablo_811


Informacje
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 10
Skąd: bytom
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 17:27   

Witam.
Może, by nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten.
Objawy takie same jak pisze "Togor" tylko mi dochodzi jeszcze, po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapala się kontrolka akumulatora. Kontrolka silnika się zapala i ciśnienia oleju.
Odpalam autko na chwilę, następnie gaszę silnik i ponownie przekręcam kluczyk w stacyjce i wszystko jest ok, Kontrolka akumulator się zapala. Co jest grane? :ojh2:
Ostatnio zmieniony przez Pablo_811 13 Styczeń 2013, 20:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 19:09   

Co do kontrolki sprawdź masę na alternatorze a co do ładowania to regulator napięcia.
 
 
     
 Pablo_811


Informacje
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 10
Skąd: bytom
Wysłany: 22 Styczeń 2013, 18:30   

Masa sprawdzona jest ok.
Regulator wymieniony na nowy i ładowanie jest w porządku, ale kontrolka dale się nie zapala, po całonocnym staniu na mrozie.
Brak wzbudzenia alternatora.
Jest jakiś może przekaźnik, który tym steruje?
 
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 22 Styczeń 2013, 22:21   

Jeśli masz licznik z obrotomierzem, z tego co mi wiadomo to kontrolka od hamulców, która znajduje się obok kontrolki ładowania jest przez nią wzbudzana automatycznie (ścieżką przez kontrolkę ładowania idzie prąd do kontrolki hamulców-na przekręconym zapłonie), czyli może masz przerwę na taśmie przy liczniku jeśli nie zapala się oczywiście także kontrolka od hamulców. Może troszkę chaotycznie wytłumaczone, ale mam nadzieje, że zrozumiesz.
 
 
     
 Pablo_811


Informacje
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 10
Skąd: bytom
Wysłany: 23 Styczeń 2013, 15:47   

No sęk w tym, że mam licznik bez obrotomierza.
Nie wiem co jest grane.
Może alternator uszkodzony?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » spięcie - ale gdzie??
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.