Przesunięty przez: Kaszubski
20 Marzec 2016, 11:15
Zapalniczka w Crosie B
Autor Wiadomość
 zenobiazmiasta



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 27
Skąd: Lipie - Danków
Wysłany: 18 Kwiecień 2009, 17:42   Jak podłączyć gniazdo zapalniczki - Corsa B

Witam, jak podłączyć gniazdo zapalniczki w Corsie B? Podobny temat był już poruszany przez użytkownika majonez147, z ta różnicą ze, u niego wystarczyło ja podpiąć gdyż przewody do gniazda już miał doprowadzone a u mnie takowych nie ma :zalamany:
W związku z powyższym chciał bym zapytać jak je doprowadzić i do jakiego źródła zasilania podpiąć??
 
 
     
 StreetDemon
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 18 Kwiecień 2009, 19:27   

Hej
Najprościej Ci będzie podpiąć kable od kostki radia. Podepnij sobie jeśli masz kostke ISO w radiu od czerwonego (+) i czarnego (-) wtedy będziesz miał prąd w zapalniczce nawet bez kluczyka w stacyjce. I odpowiadając na kolejne Twoje pytanie które pewnie Ci sie nasunie to radiu nic się nie stanie :)
dobrze zaizoluj kable i będzie dobrze :) Powodzonka!
 
     
 zenobiazmiasta



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 27
Skąd: Lipie - Danków
Wysłany: 18 Kwiecień 2009, 20:46   

StreetDemon, Dzieki wielkie :super: dziś już ciemno :kwasny: ale jutro skoro świt sie za to zabiorę i napisze co i jak :D
 
 
     
 morhol


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 5 Lipiec 2009, 11:10   

A jakiś bezpiecznik czy cuś? Trzeba czy niekoniecznie? Kabli również nie mam chciałem pociągnąć od radia.
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Lipiec 2009, 11:26   

Jak podłączysz się pod kable od radia to one są juz zabezpieczone bezpiecznikiem. W tym przypadku nie ma potrzeby dawać kolejnego. Tylko pytanie chcecie zasilać z tego gniazda bo jak ładowarkę do telefonu to ok, ale już np. sprężarkę na 12V to nie bardzo. Orginalnie zapalniczka zasilana jest z innego bezpiecznika niż radio. Ja pociągnął bym kable od akumulatora, kable przeciągasz przez otwór po lewej stronie akumulatora (przechodzą tam inne kable), demontujesz schowek i masz na wierzchu wszystko, dużo roboty nie ma, tylko w tym przypadku trzeba wstawić tam bezpiecznik przelotowy na przewodzie dodatnim. (15-20A)
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 5 Lipiec 2009, 22:05   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Finos bez urazy, ale kolejny raz radzisz ciągnąć zasilanie z aku. Wszystko ok, ale... zapomniałeś o wyłączniku. Albo ciągnąć się do stacyjki, albo zrobić na przekaźniku.....
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Lipiec 2009, 22:24   

Dudu bez urazy - wiele samochodów ma gniazdo zapalniczki które działa bez włączonego zapłonu w samochodzie. Moim zdaniem taka opcja jest wygodniejsza, dlaczego? Bo np. ładujesz telefon, zatrzymujesz się na chwilę, wyłaczas samochód i d**pa ładowarka przestał ładować, za chwile wsiadasz, jedziesz dalej i ładowarka znów ładuje, niby ok, ale taka sytuacja jest niekorzystna dla baterii w telefonie (Zaraz ktoś napisze ze teraz są baterie bez efektu pamięci – ludzie takich baterie nie ma! Nawet na najnowsze baterie takie włączanie i wyłączanie wpływa niekorzystnie.). Poza tym wielokrotnie używa się gniazda na postoju, mój sposób wyklucza potrzebę włączonego zapłonu. Napiszesz ale jak ktoś wysiądzie z samochodu na dłużej i zapomni wyłączyć telefonu? – Jak ktoś wysiada na dłużej to zabiera ze sobą telefon, wiec wyciągnąć od razu ładowarkę z gniazda to nie problem(GPS też raczej nikt na wierzchu nie zostawia). A jak nic nie ma w gnieździe zapalniczki to po co wyłącznik? – przecież obwód jest otwarty i prąd nie płynie. Poza tym jeśli już to w żadnym wypadku przez stacyjkę, tylko i wyłącznie przez przekażnik. A co do ciągnięcia od aku - nie obciąża sie instalacji nie służących do zasilania zapalniczki.
 
     
 morhol


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 14:48   

Mam zamiar zrobić tak jak radzi Finos: + prosto z aku z bezpiecznikiem 15A (bo masę można wziąć chyba z bliższego miejsca niż ciągnąć z akumulatora, chociaż daleko też nie ma). Przyda się bez potrzeby zapłonu pod telefon lub nawigację. Jeszcze tylko pytanie jakiej grubości kable? Zwykłe tak jak w kostce przy radiu czy wysilić się i szukać ciut grubszych? (czasem może będzie korzystane z jakiegoś kompresorka z biedronki).
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 16:33   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Finos, rozumiem cie, ale jest druga strona medalu.... Nie zawsze takie zastosowanie jest dobre. To może niech ten, co montuje sam zadecyduje jaki chce sposób podłączenia....

morhol napisał/a:
jakiej grubości kable

popraw mnie Finos jak sie myle, ale 2 mm spoookojnie wystarczą,
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 19:38   

2 mm ^2 wystarczą spojnie
 
     
 morhol


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 23:33   

Rozumiem że mogę zakupić takie gniazdo http://www.allegro.pl/ite...dowe_1_5mm.html i będzie grało? Chyba wystarczy 1,5 bo są jeszcze 2,5. I jeszcze jedno pytanie czy przewód 20mm^2 do wzmacniacza też się zmieści przez ten otwór obok akumulatora? Czy szukać innego miejsca?
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 07:00   

- Dokładnie takie gniazdo na bezpiecznik.
- Jak masz włączać do gniazda zapalniczki kompresor to lepiej ciągnij 2,5^2 niż 1,5^2 (kompresor ma pobór prądu rzędu 10A).
- 20mm^2 też sie powinien zmieścić przez ten otwór, tylko pamiętaj żeby po przeciągnięciu wszystkich kabli, to przejście uszczelnić silikonem, tam niby jest guma, ale uczelnianie też musisz zrobić, bo będzie Ci zalewało samochód.
 
     
 morhol


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 19:40   

No i podłączone :) fabryka by tego lepiej nie zrobiła :cwaniak: normalnie nie do pomyślenia że helmuty poskąpiły nawet głupich kawałków kabla pod instalację zapalniczki, albo że w ogóle zapalniczki nie dali. No ale czego się spodziewać, to tylko niemiecki samochód :rotfl: . Podłączyłem bezpośrednio pod aku z bezpiecznikiem 10A (choć na zapalniczce którą kupiłem pisało że ma bezpiecznik ceramiczny, ale mi to nic nie mówiło) a masę wziąłem z najbliższej śrubki jaką znalazłem. Na próbę podłączyłem kompresorek i napompowałem zapas - kabelki zimniutkie, wszystko gra. Dzięki za pomoc :padam:
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 20:09   

morhol napisał/a:
choć na zapalniczce którą kupiłem pisało że ma bezpiecznik ceramiczny, ale mi to nic nie mówiło


To znaczy że jest tam bezpiecznik (taki rurkowaty). Nie zaszkodzi że teraz są dwa. Ciesze się ze pomogłem.
 
     
 Jacek88eg
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Sierpień 2009, 15:47   

Witam ja mam pytanie bo chcę zrobić zapalniczkę żeby działała bez zapłonu do zapalniczki są podłączone 3 kabelki 1 czarny i 2 takie jakby żółte , czy wystarczy tylko przeciąć jakiś kabel czy jakoś inaczej to zrobić proszę o pomoc z góry wielkie dzięki.
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 8 Sierpień 2009, 16:03   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Poprostu musisz pociągnąć plus z aku odrazu do zapalniczki, a minus to masa, czyli pierwsza lepsza śrubka...
A 3 przewody w zapalniczce to najprawdopodobniej są takie: jeden to masa, a tamte dwa to plus: jeden to plus zapalniczki, a drugi to plus żarówki podświetlającej obramowanie zapalniczki
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Sierpień 2009, 16:10   

Jacek88eg napisał/a:
Witam ja mam pytanie bo chcę zrobić zapalniczkę żeby działała bez zapłonu do zapalniczki są podłączone 3 kabelki 1 czarny i 2 takie jakby żółte , czy wystarczy tylko przeciąć jakiś kabel czy jakoś inaczej to zrobić proszę o pomoc z góry wielkie dzięki.


Przeczytaj sobie cały temat i w nim jest wszystko dokładnie opisane. Dudu zapomniałeś dodać ze jak będzie ciągnąc od aku to trzeba wstawić jeszcze bezpiecznik.
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 9 Sierpień 2009, 12:52   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Oczywiście... mój błąd.
 
 
     
 Krzysztofm6


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30 Styczeń 2010, 14:51   
   Moje auto: Corsa w holenderskim gazie <lol>


A co z uziemieniem? Trzeba ciągną do aku czy wystarczy wewnątrz podpiąć pod blachę??
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Styczeń 2010, 14:59   

Możesz podpiąć się pod blachę. W samochodzie przewód (-) stanowi cała karoseria.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Wyposażenie wnętrza » Zapalniczka w Crosie B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.