Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 18:11
Problem - Opel Corsa C - błąd p1113, kolektor ssący
Autor Wiadomość
 beeliende


Informacje
malopolskie

Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Luty 2010, 13:21   Problem - Opel Corsa C - błąd p1113, kolektor ssący

Witam,

Na samym początku chciałem zaznaczyć że jestem totalnym laikiem, jeżeli chodzi o motoryzację (to mój 1 samochód), więc proszę o wyrozumiałość.

Kupiłem Corse C, silnik 1.0. Przed zakupem udałem się do ASO w celu sprawdzenia samochodu przed zakupem. Wykryto 2 rzeczy:

- przepływomierz do wymiany - diagnoza - kupić auto, wymienić przepływomierz i jeździć.

- błąd z jakimś modułem (nie wiem jakim) - diagnoza - raczej się nie przejmować się, bo błąd wyskakuje tylko dlatego, że ta część jest nieoryginalna, a tak to wszystko jest ok.

Samochód kupiłem. Po kilku dniach zaczęła się świecić żółta lampka kontrolna silnika. Przepływomierz - pomyślałem. Udałem się do prywatnego mechanika - kupiłem nowy oryginalny przepływomierz Bosha, mechanik wymienił, wykasował błąd, ale niestety... Na urządzeniu wyskoczył inny błąd:


Kod błędu - p1113.
Poszukałem w sieci. Oznaczenie błędu: Switch over valve 2. Obwód czujnika pozycji dezaktywacji portu, napięcie za niskie (zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 - zawór zablokowany).

Nie mam pojęcia co to oznacza. Zostawiłem samochód u tego mechanika, po pół godziny opowiedział coś, czego za bardzo nie rozumiem i proszę o wyjaśnienie.

"Ktoś sprzedając auto zachował się nie ładnie, bo wstawił zwykły kolektor ssący (bez twinportu, nie przystosowany o tego samochodu) dlatego auto pokazuje błąd. Skutkuje to tym że pokazuje się kontrolka, silnik ma mniejsze obroty i więcej pali. Dodatkowo wskazał mi jakieś gniazdko od silnika, na którym coś powinno być a tego nie ma (nie wiem co). Zdjęcie poniżej. Czy ktoś wie może co to jest?




Polecił 2 możliwe rozwiązania:
- Albo przeprogramować samochód na "zwykły", żeby myślał że nie ma tego twinportu, ale to się może nie udać.
- Albo kupić nowy kolektor ssący, co kosztuje ponad 1000 zł.


Moje pytania:

1. Od czego jest to puste gniazdko widoczne na zdjęciu? Co tam powinno być wpięte?
2. Czy w ASO nie powinni tego wykryć od razu? A może to jest ten "moduł" o którym mówili, którym niby się nie należy przejmować, bo jest "nieoryginalna część?"
3. Jakie rozwiązanie wybrać? Przeprogramować samochód, kupić nowy kolektor ssący za ponad 1000 zł? A może jeździć dalej z błędem tak jak do tej pory i się nie przejmować? Czym to może grozić?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,
M.

[ Dodano: 23 Luty 2010, 11:15 ]
Nikt nie wie? :(
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Układ elektryczny, zapłon » Problem - Opel Corsa C - błąd p1113, kolektor ssący
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.