SILNIK: Zaadaptowany z Vectry A 1993 ,c20ne
+ostry wałek z silnika 18e,
+wtryski c20xe,
+sportowe przewody,
+przelotowy układ wydechowy 4/2/1, końcowy WM Sport Mini Mugen,
+stożek K&N,
+lifty maski, siłowniki,
+..LPG sekwencja
WYGLĄD ZEW.: -kolor: granatowy metalic,
-BRA na masce,
-LAMPY: przód Black Clear, tył Red Clear,
-grill bez znaczka,
-naklejki "Nisko i szeroko",
-żółte światła, bańki na żarówkach,
UKŁAD NAPĘDOWY: skrzynia F16, przeniesienie napędu by Vectra,
ZAWIESZENIE: Przód: GWINT firmy TA Technix,
Tył: sprężyny -40mm i amorki MTS Technik,
FELGI: Lato: 15x6.0" Fire&Ice by VW,
Zima: oplowskie 14'tki,
UKŁAD HAMULCOWY: Przód: 256mm ATE Powerdisc nacinane for Vectra A,
Tył: seria bębny,
ŚRODEK: białe zegary, niebieskie podświetlenia
CAR-AUDIO: seria, nie jest dla mnie ważne
WYPOSAŻENIE: ogólnie golas, 2xpp, wspomaganie..
OPIS MOJEJ FURY - Nabyłem Corsine 12.02.2010 już po przeróbkach (silnik, zawieszenie, hamulce)..
Początkowo był w niej silnik 1,0 12v, następnie 1,4 16V ..po czym wsadzony jest
ten mały potworek 2.0 8V 115Km.. wsadzony "ostry" wałek z Ascony 1.8E, stożek K&N
oraz specjalnie dorabiany układ wydechowy rozpoczynający się na kolektorze 4/2/1..
Plusem ,a zarazem minusem jest to iż samochodzik posiada instalacje gazową..
Ogólnie wszystko jest bardzo dobrze i profesjonalnie poskładane...
Lecz zapomnieli wymienić pompę paliwa i została seryjna z 1.0 12v, która ma
zbyt małą wydajność jak na silnik 2.0 i podejrzewam że przez to silniczek
nie będzie osiągał 100% swego potencjału
Silniczek miał zrobiony generalny remont zanim został włożony ..od tamtego czasu
przejechał 25tys km..
Chwilę po zakupie, pojechałem na hamownie, aby sprawdzić moc i moment silniczka,
WYNIKI pokazaly
108,8KM / 5410rpm
159,7NM / 2965rpm
Ogólnie wykres jest zadowalający, ponieważ moment obrotowy jest ciągle powyżej 150NM
między 2200 a 5000rpm.. a zniekształcenia na końcu obu wykresów i niedobór mocy
mogą wskazywać na brak wydajności pompy paliwa oraz zagazowane wtryski
..mam nadzieję że wymiana tych podzespołów rozwiąże problem i poprawi osiągi Corsiny
PS. 7.05.2010
wtryski zostały wymienione ,teraz czekać na zastrzyk finansowy i pojedzie się na hamownie
STAN POCZĄTKOWY
STAN AKUTALNY
15.05.2010r.
Fotel kubełkowy ..model Bimarco Expert ..używany, utracił homologacje FIA.
Zakupiony od kuzyna startującego Astrą GSi w PZM..
Wymontował go zaraz po utracie homologacji i leżał przez jakiś czas w garażu..
Niema żadnych przetarć, używany tylko i wyłącznie podczas startów w rajdach,
STAN IDEALNY !!
PS.
to chyba mój początek drogi w stronę KJSów i innych tego typu imprez
MARZY MI SIĘ:
-c20xe,
-c20ne + kompresor,
-bezawaryjność ,
CELE NA TEN ROK:
Zamknięcie licznika i trochę ponad :P, zejście do 8,5-9s do 100km/h,
Wystartowanie w ALT na Torze Poznań (Amatorska Liga Torowa), jeżeli finanse pozwolą..
http://forum.sss.org.pl/v....php?f=9&t=2448
Start w mniejszych imprezach typu 1/4mili na przeróżnych zlotach
Ostatnio zmieniony przez pablo1208 27 Czerwiec 2010, 17:09, w całości zmieniany 27 razy
marces [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 16 Luty 2010, 16:41
No zacne autko , tylko powiedz mi czy znasz się na tym co piszesz odnośnie turbo ? czy tylko tak sobie wymyśliłeś
J
ak przyjdzie email proszę o lepszy opis
Taka estetyczna sugestia nie lepiej było by przerobić maskę na bedlook choć nie podoba mi się to ale jeszcze gorzej jak byś brewki walnął choć może dzięki BRZE nie będzie widać tej różnicy ( z daleka ) ale wolał bym już przerobić maskę i kupić brę dać ją do obszycia pod bedlook ,a nie robić brewki
aha a co do turbienia to chyba lepiej kupić poprostu silnik let z potrzebnymi gratami bo niewiem czy dobrze mówie ale do tego silnika po uturbieniu bez kucia będziesz mógł dmuchać zaledwie 0,4 bara ( nie jestem pewie może 0,6) a i tak pewnie długo by to nie pojeździło ... Choć nie ukrywam też mam taką wizję Jak zrobisz tak jak mówisz i będzie to jeździć i niebędzie awaryjny to będę czerpał od Ciebie info
Ostatnio zmieniony przez marces 16 Luty 2010, 16:46, w całości zmieniany 1 raz
Mały, nie każdemu podoba się badlock, nie każdemu się podoba rdza na masce i każdy ma swój gust!
Nie sugeruj podtekstami autorowi co ma robić! Nie lubię tego tylu spostzeżeń, a robisz to już nie pierwszy raz!
Co do Corsy autora: taka jakaż "Zyziowata" nie sądzicie? chodzi o kolor oraz grill
No zacne autko , tylko powiedz mi czy znasz się na tym co piszesz odnośnie turbo ? czy tylko tak sobie wymyśliłeś
J
ak przyjdzie email proszę o lepszy opis
Taka estetyczna sugestia nie lepiej było by przerobić maskę na bedlook choć nie podoba mi się to ale jeszcze gorzej jak byś brewki walnął choć może dzięki BRZE nie będzie widać tej różnicy ( z daleka ) ale wolał bym już przerobić maskę i kupić brę dać ją do obszycia pod bedlook ,a nie robić brewki
aha a co do turbienia to chyba lepiej kupić poprostu silnik let z potrzebnymi gratami bo niewiem czy dobrze mówie ale do tego silnika po uturbieniu bez kucia będziesz mógł dmuchać zaledwie 0,4 bara ( nie jestem pewie może 0,6) a i tak pewnie długo by to nie pojeździło ... Choć nie ukrywam też mam taką wizję Jak zrobisz tak jak mówisz i będzie to jeździć i niebędzie awaryjny to będę czerpał od Ciebie info
_________________
Więc.. badlook byłby fajny ale po co dłubać maskę która po roku zerdzewieje ..
Brewki to nie jest przesądzona sprawa .. kupie zalożę ,nieprzyjmą się.. wyrzuce..
Brewki to mały koszt..
Co do turbo .. turbo to taka daleka przyszłość ..i rozmawialem ze znajomymi mechanikami..
i powiedzieli że kolektor z oplowskiego 1,7 dieselka powinien podejść bez większych problemów..
a reszta to już kwestia dopracowania.. niezależy mi na niewiadomo jak wielkim doładowaniu ..
bawie sie w bezpieczny tuning .. a te silniki są bardzo podatne na tuning i wytrzymują wiele..
west napisał/a:
Co do Corsy autora: taka jakaż "Zyziowata" nie sądzicie? chodzi o kolor oraz grill
o gustach sie nie dyskutuje ..nie jest przesadzona wiochą..
kolor to orginał ..więc zmienił się tylko grill ..
PS. muszę zmierzyć ile przód wisi nad ziemią ..i chyba rochę podniose :P
...a i przydalo by isę ją umyćale przy tej pogodzie jest to bez sensu
Nie wiem czy ten pomysł z kolektorem od diesla jest dobry. Zastanawia mnie jedna rzecz jak doprowadzisz paliwo? Widzę ze masz na pełnym wtrysku i tu może być problem.
kolego.. niemysle o tym narazie... to z tym turbo to takie ciche marzenie..
tak tylko palłem ze z checia wsadzilbym turbo ..ale podejzewam ze jak
wsdze chip to bedzie juz mi wystarczyc ..a z turbo bylo by duzo zabawy ..
PS.
zna ktoś na SLĄSKU dobrego elektronika samochodowego.. ktory mi
wlutuje ten chip do komputera ?
bo wlutowac to ja tez wiem jak ..ale boje sie ze zrobie to zle wiec wole zeby zrobila to doswiadczona osoba..
4. Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu w tym celu po napisaniu postu istnieje możliwość sprawdzenia poprawności pisowni..
Pierwsze i ostatnie ostrzeżenie!
Ostatnio zmieniony przez west 16 Luty 2010, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Moja mała sugestia pozbądź się tej wycieraczki tylnej oraz literek opel, itd., psuje to wizerunek.
Następny jak Marces!
Pytanie a PO CO?
marces [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 10:30
Ja tylko doradziłem co mogło by ładniej wyglądać ale zgodze się z tobą West że niemożna narzucać swojego zdania. Ja nie mówie że ma tak zrobić. A co do tego co napisał Dawwwidek to powiem że może i fajniej było by jak by został w serii i 2l pod machą
Ja tylko doradziłem co mogło by ładniej wyglądać ale zgodzę się z tobą West że niemożna narzucać swojego zdania. Ja nie mówię że ma tak zrobić. A co do tego co napisał Dawwwidek to powiem że może i fajniej było by jak by został w serii i 2l pod machą
Więc ..chciałbym zostawić z zewnątrz Corsę w miarę możliwości seryjną ..
wiecie, żadnych wydziwaczałych zderzaków ,wielkich spojlerów itd..
Tak jak napisałem wcześniej ..zależy mi tylko na lotce z GSi i teraz tak
myślę że może jeszcze progi ..ale przy tym zawiasie i planach obniżenia
tyłu o -40mm ..nie wiem czy te progi to dobry pomysł ..
BRA i grill już raczej seryjnie nie wyglądają.. ale chociaż tył może zachować
oryginalny wygląd..
Na tylnej klapie jest napis "1.0 12V" ..co mnie bardzo bawi i czego raczej
Nie zmienię ..gdyż oglądanie min "mistrzów prostej" jest bezcenne..
Jak zobaczą 1.0 12V które przelatuje na autobanie obok nich 200km/h ..
lub jak im ucieka na przyśpieszeniu ..super sprawa nieprawdaż ??
Na lato planuję zostawić taką glebę w przodzie jaka jest i wyrównać tył do
przodu tak by ładnie się razem prezentowało
PS.
ostatnio trochę sobie pozwoliłem na obwodnicy Bytomia ..
(oczywiście nic nie jechało :P )
..i na 4'ce miałem 170km/h przy ok 5000obr/min.. dalej nie leciałem..
bo trochę mokrawo było i zostawiłem sobie więcej dystansu na
spokojne wyhamowanie..
ale na 4'ce przeciągnął bym do 5500-6000obr/min..
potem 5'tka ... i myślę że na tej skrzyni bez problemu 210-220 pójdzie ..
ale takie testy to dopiero na lato jak będzie sucho i puste drogi ..
zrobię jakąś nocną przejażdżkę po A4'ce i sie sprawdzi co Corsina potrafi ..
marces [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 12:29
pablo1208 napisał/a:
Na tylnej klapie jest napis "1.0 12V" ..co mnie bardzo bawi i czego raczej
Nie zmienię ..gdyż oglądanie min "mistrzów prostej" jest bezcenne..
Jak zobaczą 1.0 12V które przelatuje na autobanie obok nich 200km/h ..
lub jak im ucieka na przyśpieszeniu ..super sprawa nieprawdaż ??
dokładnie tak jak mówisz
A nie lepiej było by wogóle z nią na hamownie pojechać ... zmierzyć prędkość max i inne.
Na tylnej klapie jest napis "1.0 12V" ..co mnie bardzo bawi i czego raczej
Nie zmienię ..gdyż oglądanie min "mistrzów prostej" jest bezcenne..
Jak zobaczą 1.0 12V które przelatuje na autobanie obok nich 200km/h ..
lub jak im ucieka na przyśpieszeniu ..super sprawa nieprawdaż ??
dokładnie tak jak mówisz
A nie lepiej było by wogóle z nią na hamownie pojechać ... zmierzyć prędkość max i inne.
niby racja.. ale to też są koszta ..aa z tymi kosztami poczekam jak wsadzę chip ..
marces [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 13:25
Chip w silniku benzynowym to raczej da tyle co nic chipowanie to do diesla jest dobrze. Hamowanie 100zł ale może jakaś okazja będzie zlot czy coś tak że np. za 50zł będzie.
tomcio_zmc [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 13:32
a właśnie że i w benzyniaku chip dużo daje. Koledze w audi chip poprawił moc ze 150km na 192km. Spora różnica
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum