[Corsa B] Corsa 2.0i ..gookart
Autor Wiadomość
 pablo1208



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
  Wysłany: 16 Luty 2010, 15:48   [Corsa B] Corsa 2.0i ..gookart
   Moje auto: Alfa Romeo GTV 2.0TS


MODEL:
Corsa B

ROK PRODUKCJI:
1998 ..silnik 1993

SILNIK:
Zaadaptowany z Vectry A 1993 ,c20ne
+ostry wałek z silnika 18e,
+wtryski c20xe,
+sportowe przewody,
+przelotowy układ wydechowy 4/2/1, końcowy WM Sport Mini Mugen,
+stożek K&N,
+lifty maski, siłowniki,
+..LPG sekwencja :...:


WYGLĄD ZEW.:
-kolor: granatowy metalic,
-BRA na masce,
-LAMPY: przód Black Clear, tył Red Clear,
-grill bez znaczka,
-naklejki "Nisko i szeroko",
-żółte światła, bańki na żarówkach,


UKŁAD NAPĘDOWY:
skrzynia F16, przeniesienie napędu by Vectra,

ZAWIESZENIE:
Przód: GWINT firmy TA Technix,
Tył: sprężyny -40mm i amorki MTS Technik,


FELGI:
Lato: 15x6.0" Fire&Ice by VW,
Zima: oplowskie 14'tki,


OPONY:
LATO: przód Bridgestone 175/55r15, tył Nankang(?) 195/45r15,
ZIMA: nie wiem xD ,


UKŁAD HAMULCOWY:
Przód: 256mm ATE Powerdisc nacinane for Vectra A,
Tył: seria bębny,


ŚRODEK:
białe zegary, niebieskie podświetlenia

CAR-AUDIO:
seria, nie jest dla mnie ważne

WYPOSAŻENIE:
ogólnie golas, 2xpp, wspomaganie..

OPIS MOJEJ FURY -
Nabyłem Corsine 12.02.2010 już po przeróbkach (silnik, zawieszenie, hamulce)..
Początkowo był w niej silnik 1,0 12v, następnie 1,4 16V ..po czym wsadzony jest
ten mały potworek 2.0 8V 115Km.. wsadzony "ostry" wałek z Ascony 1.8E, stożek K&N
oraz specjalnie dorabiany układ wydechowy rozpoczynający się na kolektorze 4/2/1..
Plusem ,a zarazem minusem jest to iż samochodzik posiada instalacje gazową..

Ogólnie wszystko jest bardzo dobrze i profesjonalnie poskładane...
Lecz zapomnieli wymienić pompę paliwa i została seryjna z 1.0 12v, która ma
zbyt małą wydajność jak na silnik 2.0 i podejrzewam że przez to silniczek
nie będzie osiągał 100% swego potencjału
Silniczek miał zrobiony generalny remont zanim został włożony ..od tamtego czasu
przejechał 25tys km..
Chwilę po zakupie, pojechałem na hamownie, aby sprawdzić moc i moment silniczka,
WYNIKI pokazaly
108,8KM / 5410rpm
159,7NM / 2965rpm
Ogólnie wykres jest zadowalający, ponieważ moment obrotowy jest ciągle powyżej 150NM
między 2200 a 5000rpm.. a zniekształcenia na końcu obu wykresów i niedobór mocy
mogą wskazywać na brak wydajności pompy paliwa oraz zagazowane wtryski
..mam nadzieję że wymiana tych podzespołów rozwiąże problem i poprawi osiągi Corsiny ;)


PS. 7.05.2010
wtryski zostały wymienione ,teraz czekać na zastrzyk finansowy i pojedzie się na hamownie


STAN POCZĄTKOWY




STAN AKUTALNY












15.05.2010r.

Fotel kubełkowy ..model Bimarco Expert ..używany, utracił homologacje FIA.

Zakupiony od kuzyna startującego Astrą GSi w PZM..
Wymontował go zaraz po utracie homologacji i leżał przez jakiś czas w garażu..
Niema żadnych przetarć, używany tylko i wyłącznie podczas startów w rajdach,
STAN IDEALNY !!




PS.
to chyba mój początek drogi w stronę KJSów i innych tego typu imprez



--------------------------------------------------------------

MARZY MI SIĘ:
-c20xe,
-c20ne + kompresor,
-bezawaryjność ;) ,


CELE NA TEN ROK:
Zamknięcie licznika i trochę ponad :P, zejście do 8,5-9s do 100km/h,
Wystartowanie w ALT na Torze Poznań (Amatorska Liga Torowa), jeżeli finanse pozwolą..
http://forum.sss.org.pl/v....php?f=9&t=2448
Start w mniejszych imprezach typu 1/4mili na przeróżnych zlotach



My CB in youTube..


http://www.youtube.com/wa...amownia Gliwice

http://www.youtube.com/wa...tka prezentacja

http://www.youtube.com/wa... dźwięk tłumika



ZAKTUALIZOWANE dnia 16.05.2010r.
Ostatnio zmieniony przez pablo1208 27 Czerwiec 2010, 17:09, w całości zmieniany 27 razy  
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Luty 2010, 16:41   

No zacne autko , tylko powiedz mi czy znasz się na tym co piszesz odnośnie turbo ? czy tylko tak sobie wymyśliłeś ;p
J
ak przyjdzie email proszę o lepszy opis ;p

Taka estetyczna sugestia nie lepiej było by przerobić maskę na bedlook choć nie podoba mi się to ale jeszcze gorzej jak byś brewki walnął choć może dzięki BRZE nie będzie widać tej różnicy ( z daleka ) ale wolał bym już przerobić maskę i kupić brę dać ją do obszycia pod bedlook ,a nie robić brewki ;p


aha a co do turbienia to chyba lepiej kupić poprostu silnik let z potrzebnymi gratami bo niewiem czy dobrze mówie ale do tego silnika po uturbieniu bez kucia będziesz mógł dmuchać zaledwie 0,4 bara ( nie jestem pewie może 0,6) a i tak pewnie długo by to nie pojeździło ... Choć nie ukrywam też mam taką wizję ;p Jak zrobisz tak jak mówisz i będzie to jeździć i niebędzie awaryjny to będę czerpał od Ciebie info ;p
Ostatnio zmieniony przez marces 16 Luty 2010, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 16 Luty 2010, 16:46   
   Moje auto: Porshe 911


Mały, nie każdemu podoba się badlock, nie każdemu się podoba rdza na masce i każdy ma swój gust!
Nie sugeruj podtekstami autorowi co ma robić! Nie lubię tego tylu spostzeżeń, a robisz to już nie pierwszy raz!


Co do Corsy autora: taka jakaż "Zyziowata" nie sądzicie? chodzi o kolor oraz grill ;)
 
     
 pablo1208



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 16 Luty 2010, 16:58   
   Moje auto: Alfa Romeo GTV 2.0TS


marces napisał/a:
No zacne autko , tylko powiedz mi czy znasz się na tym co piszesz odnośnie turbo ? czy tylko tak sobie wymyśliłeś
J
ak przyjdzie email proszę o lepszy opis

Taka estetyczna sugestia nie lepiej było by przerobić maskę na bedlook choć nie podoba mi się to ale jeszcze gorzej jak byś brewki walnął choć może dzięki BRZE nie będzie widać tej różnicy ( z daleka ) ale wolał bym już przerobić maskę i kupić brę dać ją do obszycia pod bedlook ,a nie robić brewki


aha a co do turbienia to chyba lepiej kupić poprostu silnik let z potrzebnymi gratami bo niewiem czy dobrze mówie ale do tego silnika po uturbieniu bez kucia będziesz mógł dmuchać zaledwie 0,4 bara ( nie jestem pewie może 0,6) a i tak pewnie długo by to nie pojeździło ... Choć nie ukrywam też mam taką wizję Jak zrobisz tak jak mówisz i będzie to jeździć i niebędzie awaryjny to będę czerpał od Ciebie info
_________________


Więc.. badlook byłby fajny ale po co dłubać maskę która po roku zerdzewieje ..
Brewki to nie jest przesądzona sprawa .. kupie zalożę ,nieprzyjmą się.. wyrzuce..
Brewki to mały koszt..

Co do turbo .. turbo to taka daleka przyszłość ..i rozmawialem ze znajomymi mechanikami..
i powiedzieli że kolektor z oplowskiego 1,7 dieselka powinien podejść bez większych problemów..
a reszta to już kwestia dopracowania.. niezależy mi na niewiadomo jak wielkim doładowaniu ..
bawie sie w bezpieczny tuning .. a te silniki są bardzo podatne na tuning i wytrzymują wiele..


west napisał/a:
Co do Corsy autora: taka jakaż "Zyziowata" nie sądzicie? chodzi o kolor oraz grill


o gustach sie nie dyskutuje ;) ..nie jest przesadzona wiochą..
kolor to orginał ..więc zmienił się tylko grill ..

PS. muszę zmierzyć ile przód wisi nad ziemią ..i chyba rochę podniose :P

...a i przydalo by isę ją umyćale przy tej pogodzie jest to bez sensu

...POZDRO
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 16 Luty 2010, 17:05   
   Moje auto: Porshe 911


Autorze, źle mnie zrozumiałeś,
Zyziowata tzn podobna do Zyzia Corsy! Jesteś nowym użytkownikiem forum miałeś prawo nie zrozumieć
 
     
 pablo1208



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 16 Luty 2010, 17:12   
   Moje auto: Alfa Romeo GTV 2.0TS


aaaa ... spoko xD D rozumie ;) ..racja mogłem niezrozumieć..

Zapomniałem w opisie dodać że lampy przód to Black Clear a tył to Red Clear ... :P
 
 
     
 dawpio



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: Gdynia/Rekowo Górne
Wysłany: 16 Luty 2010, 18:11   
   Moje auto: VW Passat B4 1,9 TDI


Nie wiem czy ten pomysł z kolektorem od diesla jest dobry. Zastanawia mnie jedna rzecz jak doprowadzisz paliwo? Widzę ze masz na pełnym wtrysku i tu może być problem.
 
 
     
 pablo1208



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:12   
   Moje auto: Alfa Romeo GTV 2.0TS


kolego.. niemysle o tym narazie... to z tym turbo to takie ciche marzenie..
tak tylko palłem ze z checia wsadzilbym turbo ..ale podejzewam ze jak
wsdze chip to bedzie juz mi wystarczyc ..a z turbo bylo by duzo zabawy ;) ..

PS.
zna ktoś na SLĄSKU dobrego elektronika samochodowego.. ktory mi
wlutuje ten chip do komputera ?
bo wlutowac to ja tez wiem jak ..ale boje sie ze zrobie to zle wiec wole zeby zrobila to doswiadczona osoba..


4. Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu w tym celu po napisaniu postu istnieje możliwość sprawdzenia poprawności pisowni..



Pierwsze i ostatnie ostrzeżenie!
Ostatnio zmieniony przez west 16 Luty 2010, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 domel
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 09:41   

bardzo fajna corsa, czekam na kolejne modyfikacje :graty:
 
     
 Dawwwidek



Informacje
podkarpackie

Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 18
Skąd: Jasło [RJS]
Wysłany: 17 Luty 2010, 09:52   

Fajna CB, serducho zacne ;)
Moja mała sugestia pozbądź się tej wycieraczki tylnej oraz literek opel, itd., psuje to wizerunek.
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 17 Luty 2010, 10:06   
   Moje auto: Porshe 911


Dawwwidek napisał/a:
Moja mała sugestia pozbądź się tej wycieraczki tylnej oraz literek opel, itd., psuje to wizerunek.


Następny jak Marces!

Pytanie a PO CO?
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 10:30   

Ja tylko doradziłem co mogło by ładniej wyglądać ale zgodze się z tobą West że niemożna narzucać swojego zdania. Ja nie mówie że ma tak zrobić. A co do tego co napisał Dawwwidek to powiem że może i fajniej było by jak by został w serii i 2l pod machą :)
 
     
 pablo1208



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 17 Luty 2010, 11:58   
   Moje auto: Alfa Romeo GTV 2.0TS


marces napisał/a:
Ja tylko doradziłem co mogło by ładniej wyglądać ale zgodzę się z tobą West że niemożna narzucać swojego zdania. Ja nie mówię że ma tak zrobić. A co do tego co napisał Dawwwidek to powiem że może i fajniej było by jak by został w serii i 2l pod machą


Więc ..chciałbym zostawić z zewnątrz Corsę w miarę możliwości seryjną ..
wiecie, żadnych wydziwaczałych zderzaków ,wielkich spojlerów itd..

Tak jak napisałem wcześniej ..zależy mi tylko na lotce z GSi i teraz tak
myślę że może jeszcze progi ..ale przy tym zawiasie i planach obniżenia
tyłu o -40mm ..nie wiem czy te progi to dobry pomysł ..

BRA i grill już raczej seryjnie nie wyglądają.. ale chociaż tył może zachować
oryginalny wygląd..

Na tylnej klapie jest napis "1.0 12V" ..co mnie bardzo bawi i czego raczej
Nie zmienię ..gdyż oglądanie min "mistrzów prostej" jest bezcenne..
Jak zobaczą 1.0 12V które przelatuje na autobanie obok nich 200km/h ..
lub jak im ucieka na przyśpieszeniu ;) ..super sprawa nieprawdaż ??

Na lato planuję zostawić taką glebę w przodzie jaka jest i wyrównać tył do
przodu tak by ładnie się razem prezentowało ;)


PS.
ostatnio trochę sobie pozwoliłem na obwodnicy Bytomia ..
(oczywiście nic nie jechało :P )
..i na 4'ce miałem 170km/h przy ok 5000obr/min.. dalej nie leciałem..
bo trochę mokrawo było i zostawiłem sobie więcej dystansu na
spokojne wyhamowanie..
ale na 4'ce przeciągnął bym do 5500-6000obr/min..
potem 5'tka ... i myślę że na tej skrzyni bez problemu 210-220 pójdzie ..
ale takie testy to dopiero na lato jak będzie sucho i puste drogi ..
zrobię jakąś nocną przejażdżkę po A4'ce i sie sprawdzi co Corsina potrafi ..
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 12:29   

pablo1208 napisał/a:
Na tylnej klapie jest napis "1.0 12V" ..co mnie bardzo bawi i czego raczej
Nie zmienię ..gdyż oglądanie min "mistrzów prostej" jest bezcenne..
Jak zobaczą 1.0 12V które przelatuje na autobanie obok nich 200km/h ..
lub jak im ucieka na przyśpieszeniu ..super sprawa nieprawdaż ??


dokładnie tak jak mówisz xD

A nie lepiej było by wogóle z nią na hamownie pojechać ... zmierzyć prędkość max i inne.
 
     
 pablo1208



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 17 Luty 2010, 13:06   
   Moje auto: Alfa Romeo GTV 2.0TS


marces napisał/a:
pablo1208 napisał/a:
Na tylnej klapie jest napis "1.0 12V" ..co mnie bardzo bawi i czego raczej
Nie zmienię ..gdyż oglądanie min "mistrzów prostej" jest bezcenne..
Jak zobaczą 1.0 12V które przelatuje na autobanie obok nich 200km/h ..
lub jak im ucieka na przyśpieszeniu ..super sprawa nieprawdaż ??


dokładnie tak jak mówisz xD

A nie lepiej było by wogóle z nią na hamownie pojechać ... zmierzyć prędkość max i inne.



niby racja.. ale to też są koszta ;) ..aa z tymi kosztami poczekam jak wsadzę chip ;) ..
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 13:25   

Chip w silniku benzynowym to raczej da tyle co nic ;p chipowanie to do diesla jest dobrze. Hamowanie 100zł ale może jakaś okazja będzie zlot czy coś tak że np. za 50zł będzie.
 
     
 tomcio_zmc
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 13:32   

a właśnie że i w benzyniaku chip dużo daje. Koledze w audi chip poprawił moc ze 150km na 192km. Spora różnica
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2010, 13:50   

Aha :uuu: no zobaczymy jak to będzie u kolegi :)

Kod:
http://www.mchtr.com/chiptuning.php
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 17 Luty 2010, 13:58   
   Moje auto: ASTRA G


tomcio_zmc napisał/a:
a właśnie że i w benzyniaku chip dużo daje. Koledze w audi chip poprawił moc ze 150km na 192km. Spora różnica


Ale to chyba w 1.8T czyli z turbiną, bo napewno nie w wolnossącym - a ma to istotne znaczenie
 
 
     
 pablo1208



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 17 Luty 2010, 14:21   
   Moje auto: Alfa Romeo GTV 2.0TS


Zgadzam się z przedmówcą .. w chiptuningu, turbina ma wielkie znaczenie ..

..wg. producenta moc w moim przecinaku powinna
wzrosnąć o ok. 15KM i 30NM ..i po tym zrobie hamownie..


PS.
dajcie znać gdzie jest najtańsza hamownia na śląsku ?

PS2.
dodałem fotke alumków na lato .. + zmiana opisu dotyczącego ogumienia..
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 6 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Prezentacja naszych pojazdów » [Corsa B] Corsa 2.0i ..gookart
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.