Hejka. Mam wrażenie, że moja corsa 1.2 SXI zjada olej silnikowy. parę tysięcy mil temu wymieniłem miernik cienienia oleju bo ciekł no i dolali mi w serwisie olej. I tak jakoś ostatnio z ciekawości zajrzałam do silniczka sprawdzić poziom oleju a tam prawie nima go. było sporo ponad minimum ale jak pamiętam to lali do pełna.
Problemów z autem nie ma,Ma moc i to całkiem niezłą jak na 1.2, nic nie cieknie silnik suchy, nie dymi z tyłka czy to możliwe, że po przejechaniu koło 6000 mil ubędzie tyle oleju. Auto ma zrobione 84500 mil z czego ja zrobiłem 9000.
No właśnie kolężka ma taxuweczke też vauxhala tyle że wectre na benzynce chyba 2.0 i jemu oleju prawie nic nie schodzi. po przejechaniu 10 tysięcy mil zeszła mu ledwie 1/5 oleju.
a u mnie została 1/5
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 1 Luty 2011, 13:59
Moje auto: ASTRA G
Zobacz w książce serwisowej jaką ma dopuszczaną normę zużycia na 1000 kilometrów np. silnik opla Z16XE ma dopuszczane 0,8 litra :nocom:
a to jest prawie różnica między stanem max a min na bagnecie.
Ponadto auto ma przebieg w granicach 140 tys. km - a to dużo na auto użytkowane w ruchu miejskim. Możliwe, że uszczelniacze już popuszczają lub pojawiły się luzy na pierścieniach.
Jeśli mieścisz się w normie to nie ma co się za bardzo przejmować.
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 1 Luty 2011, 14:38
Moje auto: Opel Astra G
Corsa C ma okresy między przeglądowe- 30.000km, kiedyś w naszej "od wymiany do wymiany" bagnet był suchy, gdy zbliżał się serwis. Pojechałem do ASO zapytać się czy tak może być, a oni powiedzieli, że 1,5-2l przez 30.000km to norma
Ogólnie silniki Ecotec 16v lubią sobie wypić trochę oleju
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Luty 2011, 19:23
Wszystko zależy od eksploatacji silnika, a więc po jakim czasie był zmieniany olej, w jakich warunkach silnik pracuje (trasa/miasto), na jakich obrotach pracuje ( na zimnym silniku kręcenie go ponad 3000tys. równa się z szybszym zużyciem elementów trących ), ciągła praca na wysokich obrotach również może zaowocować przytarciem elementów trących, szczególnie gdy jest zalany słaby olej lub już jest wyeksploatowany, elementy trące tracą tzw. film i następuje ich tarcie o siebie na sucho. Tak więc jeden silnik może brać olej już przy 140tys. km przebiegu, drugi dobrze traktowany może dopiero zacząć brać przy ponad 200tys. km. Musisz obserwować ile ci tego oleju ubywa, jeśli ubyło ten 1, 1,5 litra na te 6tys. mil to jeszcze ujdzie w tle, gorzej jak zejdzie do 1l / na 1000 mil, wtedy chyba bym szukał już przyczyny.
LPG: Nie
Wiek: 35 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Luty 2011, 03:58
Moje auto: Kadett D 1.3S Vectra A 1.6NZ
Nowsze silniki Opla niestety jakością nie rażą i to już nie to samo co 15-20 lat temu wrzucali.... Szczególnie wystrzegałbym się małych pojemności. Przed Corsą była Astra G 1.4 twinport- nówka salon 2007rok. I cóż trzeba było się pozbyć parcha bo odkąd przekroczyła magiczny próg 100tys. zaczęła palić olej, pojawiły się wycieki, jaja z elektryką, spadek mocy. A co najlepsze auto nigdy nie było piłowane, serwisowane w ASO i zalewane Mobilem 1. Dla porównania mam w domu kadecika D z 1979roku z przebiegiem gdzieś w granicach 400tys. i jakoś nie ma potrzeby dolewania oleju pomiędzy wymianami i silniczek chodzi jak szwajcarki zegarek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum