Przesunięty przez: Kaszubski
16 Marzec 2016, 10:25
Wymiana rozrządu a predkosc maxywmalna zmalała !?
Autor Wiadomość
 mikan10


Informacje
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: ~Częstochowa
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 9 Luty 2010, 16:13   Wymiana rozrządu a predkosc maxywmalna zmalała !?

Witam, czy wymiana rozrządu możne mieć jakiś wpływ na prędkość maksymalną samochodu ? Wczoraj wyminąłem sobie rozrząd kompletny w warsztacie u mechanika: pasek, rolkę/i, napinacz oraz tez pompę wody.


Jakoś czuje jakbym miał lekki przyrost mocy przy ruszaniu i ma 1-2 i 3 biegu niż wcześniej (albo to tylko moje złudzenie albo jest faktycznie jakiś minimalny przyrost) ale dziś jadąc drogą jak codzień gdzie sobie leciałem już nie raz nieco ponad 130 nie mogłem się rozpędzić powyżej 120 z wciśniętym pedałem do konca. Mniej więcej mój egzemplarz konczył się zawsze na trasie na 140-145km/h i to bez wciskania pedalu do końca.

Czy może mieć na to wpływ założenie nowego rozrządu ? Jest jakoś źle założony ?


z góry dzięki za sugestie.
Ostatnio zmieniony przez mikan10 9 Luty 2010, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Nikonen
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 9 Luty 2010, 16:24   

Gdybyś miał źle założony rozrząd w Isuzu to chodził by Ci mniej-więcej 3x głośniej (w przypadku przestawionej pompy), lub nie chodził wcale. Więc źle ustawiony rozrząd raczej winą nie jest.
 
     
 mikan10


Informacje
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: ~Częstochowa
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 9 Luty 2010, 16:31   

Nikonen napisał/a:
Gdybyś miał źle założony rozrząd w Isuzu to chodził by Ci mniej-więcej 3x głośniej (w przypadku przestawionej pompy), lub nie chodził wcale. Więc źle ustawiony rozrząd raczej winą nie jest.



Dźwięk silnika jest nieco inny niż przed wymianą, a pompa może mieć jakiś wpływ na moc i prędkość?
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 9 Luty 2010, 17:06   

Ale piszesz ze niby czujesz przyrost mocy a prędkość maksymalna zmalała. Jak by było coś źle to byłby spadek mocy i prędkości, a nie jednego wzrost a drugiego spadek.
 
     
 mikan10


Informacje
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: ~Częstochowa
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 9 Luty 2010, 17:09   

Finos napisał/a:
Ale piszesz ze niby czujesz przyrost mocy a prędkość maksymalna zmalała. Jak by było coś źle to byłby spadek mocy i prędkości, a nie jednego wzrost a drugiego spadek.



No tak czuje dziwnie jakby była żwawsza (ewentualnie bez zmian na pewno nie gorzej) ale rozbujać się nie chciała dzisiaj i pierwszy raz chyba miałem wciśnięty pedał do końca przy niej. W czwartek robię dłuższą tracę to będę wiedział czy nadal mogę pojechać na trasie tyle ile jeździłem zawsze wcześniej.
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 9 Luty 2010, 17:12   

Nie wiem jak to w dieslu, ale w benzynie jak rozrząd jest trochę przestawiony to właśnie samochód traci na mocy.
 
     
 Nikonen
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 9 Luty 2010, 17:51   

W dieslu przy przestawieniu o jeden ząbek traci troszkę na mocy, ale chodzi zdecydowanie głośniej (jak traktor)...
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 9 Luty 2010, 17:58   
   Moje auto: ASTRA G


na 100% źle ustawiony rozrząd. Nawet jeden ząbek ma istotne znaczenie. Ustaw rozrząd jeszcze raz dokładnie na znakach i będzie dobrze.
 
 
     
 Nikonen
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 9 Luty 2010, 18:14   

spidan napisał/a:
na 100% źle ustawiony rozrząd. Nawet jeden ząbek ma istotne znaczenie. Ustaw rozrząd jeszcze raz dokładnie na znakach i będzie dobrze.


Jasne, że ma istotne znaczenie, ale w problemie mikan10 to jest ostatnia rzecz na jaką bym obstawił, raczej gorsze paliwo? (jest zima), albo filtr powoli do wymiany, lub cokolwiek, słyszałem dźwięk w Isuzu przestawionym o jeden ząbek, praktycznie nie da się z tym jeździć,więc dla mnie rozrząd odpada..
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 9 Luty 2010, 18:22   

A jaki problem ściągnąć obudowę paska i sprawdzić? Ja bym polecił Ci to zrobić, a jak sam nie dasz rady to pojedz do warsztatu gdzie robili Ci rozrząd - będziesz miał pewność
 
     
 Nikonen
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 9 Luty 2010, 19:07   

Finos napisał/a:
A jaki problem ściągnąć obudowę paska i sprawdzić? Ja bym polecił Ci to zrobić, a jak sam nie dasz rady to pojedz do warsztatu gdzie robili Ci rozrząd - będziesz miał pewność


Górną część obudowy zdjąć to nie problem, jeżeli chodzi o dolną, to trzeba wykręcić łapę silnika...
 
     
 mikan10


Informacje
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: ~Częstochowa
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 9 Luty 2010, 19:53   

W czwartek mam zrobić 250KM więc dokładnie sprawdzę i ewentualnie tego samego dnia podjade do warsztatu.


No i zrobiłem 700KM i okazuje się ze mój problem był wymyślony i wyssany z palca - przewrażliwienie i miłość do Corsy :) Auto nie dość ze minimalnie lepiej przyspiesza po zmianie rozrządu to jeszcze na dodatek udało mi się rozbujać moja Corsę do 160KM/h, wcześniej max 150 z małym haczykiem.
 
 
     
 Karolus2603


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 24 Marzec 2011, 14:07   

No ok a jak jest w silniku benzynowym 1.4 ? Miałem mały remont wymieniłem wałek rozrządu itd. Przed remontem o 150 km/h nie musiałem jej prosić a teraz 140 km/h i max :smutas: . Wie ktoś może co jej może być?
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 24 Marzec 2011, 14:25   
   Moje auto: ASTRA G


Karolus2603 napisał/a:
Wie ktoś może co jej może być?


1. Żle ustawiony rozrząd
2. Sprawdź ustawienia aparatu zapłonowego
3. Nowy - inny wałek trzeba wszystko ustawić na nowo
 
 
     
 Karolus2603


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 24 Marzec 2011, 23:54   

Sam tego nie robiłem. Robił to mechanik a ja tylko pomagałem mu więc myślałem że wszystko jest ok ale jak widać nie jest :wstyd: . On bawił się we wszystkie ustawienia wałka itd. No spoko a jak sprawdzić ustawienia aparatu zapłonowego i co ewentualnie zrobić żeby było wszystko ok?
 
 
     
 Canis Lupus


Informacje
podkarpackie

Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 28
Skąd: Agatówka
Wysłany: 25 Marzec 2011, 08:56   

Oznaczenie silnika 1.4i hmmm według INFO-TECH te oznaczenie mają zarówno Opelki z silnikami X14SZ jak i C14NZ . Wypadałoby wiedzieć który to motorek , bo X14SZ jak wiemy aparatu zapłonowego nie posiada .
Co do opisu silnika w naszych profilach dobrze byłoby dodać jeszcze kod silnika. Nie tylko 1.4i mają kilka wersji np. 1.6i 16V ma trzy C16SEL , X16XE oraz C16XE .... łatwiej by było pomagać znając dokładny kod silnika .

Karolus2603 napisz który to motorek i jaki wałek rozrządu został zamontowany ( oryginał , podróba , może jakiś dziwny tuning ? :) ).
 
 
     
 Karolus2603


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 25 Marzec 2011, 13:20   

Dokładnie nie wiem ale zdaje mi się że c14nz. Wałek rozrządu był też chyba oryginalny luz jakiś zamiennik bo za wałek planowanie głowicy uszczelki zawory i za jego pracę zapłaciłem 1200zł.
 
 
     
 Przemkowy



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 37
Skąd: Konarzewo koło PZ
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 07:40   

wprawdzie trochę czasu minęło od rozmowy w tym temacie ale piszę tu żeby nie zaśmiacać forum.

W piątek odebrałem auto od mechanika (wymieniona chłodnica, rozrząd, pompa wodna, termostat i uszczelka pod głowicą). Auto bardzo straciło na "mocy" nie mogę przekroczyć prędkości 100km/h (CB, 1.2i, 94r). Odpala bez problemu ale jakiekolwiek przyspieszenie odbywa się bardzo wolno. Na 4-tym biegu nie pojadę szybciej niż 80km/h a na 5-tym max. 95km/h.
Czy tu tak jak powyżej winą może być źle ustawiony rozrząd?
dodatkowo wczoraj jak w trasie zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka (nie wiem od czego ale miałą błyskawicę w środku) i po chwili (ok 5-7sek.) zgasła. Co ta kontrolka oznacza?
 
 
     
 bobogolf



Informacje
malopolskie

Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 35
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 19:11   
   Moje auto: x14sz


Pomarańczowa kontrolka to Check Engine czyli wystąpił jakiś błąd i trzeba pod kompa żeby zczytać błedy.
 
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 22:16   

Masz gaz, czy samą benzynę? Na początek ustaw sobie zapłon, może sporo pomóc.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Wymiana rozrządu a predkosc maxywmalna zmalała !?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.