Przesunięty przez: Kaszubski
19 Marzec 2016, 12:35
Corsa 1.4 60km na 90???
Autor Wiadomość
 stawiar_son


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 21:37   Corsa 1.4 60km na 90???

Witam,
słyszałem że podobno silniki 1.4 wyszły w rożnych wersjach i da się zmodyfikować tą 60km jakoś aby uzyskać 90km czy to możliwe?? jeśli tak to proszę o porady.

P.s. Jeśli podobny tematy był poruszany to przepraszam ale nie mogłem znaleźć i jeśli nie jestem w tym dziale co trzeba również przepraszam ale nie wiedziałem czy dac temat do porad czy tuningu (jak coś to proszę o przeniesienie)
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 21:45   

Słyszałem że do Corsy 1.4 8V 60KM, która jest na monowtysku można zamontować wielowtrysk od Corsy 1.4 8V 82KM (czyli wersji sport). Ale te silniki 82 KM są rzadko spotykane. 90KM jest w Corsach 1.4 16V, a z silnika 8V nie zrobisz 16V.
 
     
 stawiar_son


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 22:04   

A da się zmodowac ta wersje 60konną na 82?? jeśli tak to w jaki sposób
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 23:19   

No właśnie przełożeniem wtrysków bo najprawdopodobniej te silniki rózniły się tylko tym.
 
     
 dawidi89



Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Śrem
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 23:55   

Silnik zwykły:

C14NZ
Oznaczenie auta: 1.4,
8v ,60KM, 103Nm, wtrysk jednopunktowy,




C14SE
Oznaczenie auta: 1.4 Si,
8v ,82KM, 114Nm, wtrysk wielopunktowy,





Roznica na pierwsze oko nie ma... Ale normalnie to jest...
 
 
     
 stawiar_son


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Styczeń 2010, 02:56   

A orientujecie się gdzie tego szukać ?? bo na allegroszu niezabardzo jest co kolwiek w ten deseń. i ogólnie jaka jest cena modu (przybliżona)
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 16 Styczeń 2010, 10:06   
   Moje auto: ASTRA G


stawiar_son napisał/a:
bo na allegroszu niezabardzo jest co kolwiek w ten deseń.


bo to rarytas. Szukaj na szrotach. Cena jest uzależniona od stanu. Cały silnik już za 800 zł można znaleźć.
 
 
     
 cwirus88



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 67
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 16 Styczeń 2010, 14:02   

Daj spokój z konwersją na MPI, nie jest to tak prosta operacja oraz nie zawsze przynosi do końca wymierne skutki. Lepiej już poszukaj silnik kompletny c14se albo skuś się na c16se, masz 100 kucy na wejściu...
Koszty może ciut większe, ale efekt pewny !
 
 
     
 dawidi89



Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Śrem
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 16 Styczeń 2010, 16:48   

Efekt nie taki pewny ponieważ nigdy nie będziemy mieć pewności ile przejechane ma nasz nowy nabytek... wiec może się stać tak ze kupimy i przejedziemy tylko 100km i koniec...
 
 
     
 Blade1984



Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Włocławek
Wysłany: 16 Styczeń 2010, 16:59   

Zaraz tak pesymistycznie :P Zrób swapa silnika na 1,4 16v i tyle.
 
 
     
 cwirus88



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 67
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 16 Styczeń 2010, 18:01   

dawidi89 napisał/a:
Efekt nie taki pewny ponieważ nigdy nie będziemy mieć pewności ile przejechane ma nasz nowy nabytek... wiec może się stać tak ze kupimy i przejedziemy tylko 100km i koniec...


efekt przy konwersji też nie taki pewny, tym bardziej że to nie jest hop siup, a zabieg musi być zrobiony na tip top. A poza tym przy kupnie silnika można sprawdzić jego kompresję, można go rozebrać, zobaczyć itp.

Swoją drogą przed konwersją jak się zdecydujesz, sprawdź kompresje w swoim silniku czy w ogóle warto się bawić.
 
 
     
 robsien
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 06:23   

Jest sens? Zamienisz silnik i automatycznie paliwa będzie Ci żarło więcej :) Czy 90 KM to tak dużo? Będziesz się nim ścigał? Jak już zrobić swap'a to na coś porządnego.
 
     
 cwirus88



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 67
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 09:24   

robsien napisał/a:
Jest sens? Zamienisz silnik i automatycznie paliwa będzie Ci żarło więcej :)


Tak bankowo, bo jednym z durnych mitów w Polskich łbach jest twierdzenie że większy silnik=większe spalanie. Guzik prawda i tyle. Zdrowe c20xe przy spokojnej jeździe po mieście pali tyle samo co c14nz...

Druga sprawa, miałem corsę, teraz mam civica - silnik większy, mocy o wiele więcej a pali mniej !
 
 
     
 stawiar_son


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 12:22   

a jakie w tedy samochód ma spalanie na 1.4 16v no a jakie przy c16se?? i jak wygląda to cenowo :>
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 12:51   
   Moje auto: ASTRA G


cwirus88 napisał/a:
jednym z durnych mitów w Polskich łbach jest twierdzenie że większy silnik=większe spalanie. Guzik prawda i tyle. Zdrowe c20xe przy spokojnej jeździe po mieście pali tyle samo co c14nz


Dokładnie tak, nikt nie patrzy na stosunek mocy do masy.
 
 
     
 cwirus88



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 67
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 12:51   

Cenowo taniej kupisz c16se, bo to silnik 8v i ogólnie jego serwisowanie jest tańsze niż jednostki 16v. Spalanie tych silników będzie raczej podobne, chociaż c16se będzie bardziej dynamiczny od dolnych partii obrotów, niż silnik 16v.

Jak masz większą ilość gotówki to możesz pokusić się o kupno całej astry, np. rozbitka jakiegoś i przełożyć od razu hamulce i parę innych pierdół.
 
 
     
 Blade1984



Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 13:08   

Spalanie 1,4 16v 90km : trasa 6-6,5 , miasto 8-8,5
 
 
     
 stawiar_son


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Styczeń 2010, 20:04   

Jeszcze zapytam się o to :> znalazłem to na innym forum gdzie temat nie był już rozwijany ile dodało by to kucy?? czy trudny to moding i jaka cena mniej więcej?? i najważniejsze czy taka zabawa jest warta zachodu??


Jeśli C14NZ to:
- wałek z 13s na pierburgu(szajboos ten na varajecie miał 280st i mniejsze krzywki) - 282 stopnie
- głowica z 1,3 - większe kanały ssące, średnica zaworów taka sama 150zł
- kolektor wydechowy z 13s(4-2-1) z dorobionym miejscem na lambde(najlepiej grzaną z c20ne)
- kolektor ssący z c13n 50zł
- przepustnica z c18nz(większa średnica o 7mm bodajże)
- wtryskiwacz z c16nz(większa wydajność) 100
- można pokombinować z kompem z c12nz(schemat instalacji taki sam), efekty powinny być podobne jak przy założeniu ecu z c13n do c16nz, ale nie gwarantuje, sprawdzę to tak szybko jak to będzie możliwe(moja mama w kadecie ma c14nz)
- do tego porting kanałów w głowicy i polerka kolektorów(i spasowanie tego wszystkiego)
- planowanie głowicy z o 0,7mm
 
 
     
 cwirus88



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 67
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 21 Styczeń 2010, 22:35   

Tak, jak najbardziej warta zachodu. Graty nie drogie, powinieneś w częściach zamknąć się w 400 zł. Jeżeli silnik zdrowy, to moc powinna przy powyższej kombinacji wynieść ok 80 KM.

Kiedyś na niemieckim forum oglądałem projekt kadetta c14nz robionego na podobnym setupie, tyle że silnik stawiany "od podstaw". Moc wyniosła 80 KM i jakieś 130 Nm z tego co pamiętam.
 
 
     
 stawiar_son


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Styczeń 2010, 22:57   

a mam pytanie odnośnie tego powyżej bo nie wszystko tam rozumiem np co to jest wałek "na pierburgu" lub co to "do tego porting kanałów " i na koniec o co chodzi z" planowaniem głowicy z o 0,7mm" może i to banalne pytania ale po prostu jestem zielony jak o to chodzi a chciałbym się coś pobawić może jest tez ktoś z Wrocławia lub okolic kto chętnie by pomógł w tego typu zabawach i trochę mnie podszkolił?? (to już w ramach mojej skromnej prośby?






Tym razem tylko ostrzeżenie, bo do tej pory stosowałeś się do regulaminu. Proszę poprawić post i bezwzględnie używać polskich znaków. Następnym razem będzie WARN.
Pozdrawiam Myszka


błędy poprawione w tedy klawiatura mi padła :P

[ Dodano: 24 Styczeń 2010, 20:43 ]
Widzę że temat stoi to może zajdę z drugiej strony wiem że przy swapach jest więcej zabawy ale co się bardziej w tym momencie opłaca swap na 1.6 16v czy dokupienie tych kilku bajerków :) i próba wyciśnięcia z niego 80km. Wiem że 1.6 16v to chyba 100km ale do tego chyba jeszcze hamulce skrzynia i komputer ja kompletnie nigdy nie bawiłem się przy autkach dlatego fajnie by było jak byłby ktoś tak miły i np dał fachową rade. no bo chciałbym coś tak w maju/czerwcu zmienić i nie wiem ile mam sianka nazbierać. fajnie by było jak byłby tez ktoś chętny do pomocy :)
Ostatnio zmieniony przez Myszka 21 Styczeń 2010, 23:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Tuning optyczny i mechaniczny » Corsa 1.4 60km na 90???
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.