Przesunięty przez: Kaszubski
28 Luty 2016, 11:26
(Bi)Ksenon w Corsa B.
Autor Wiadomość
 Wiscoo


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 20:45   (Bi)Ksenon w Corsa B.

Witam serdecznie,

Na wstępie chcę zaznaczyć, że nie jestem domorosłym "tunerem" z Koluszek, ani nie mam podobnych aspiracji. O co więc chodzi?

W październiku ubiegłego roku stałem się posiadaczem Vectry C ze światłami biksenonowymi(skrętnymi). Jako, że jednak jest to dość duże auto stwierdziłem, że na miasto potrzebuję jakiegoś małego smroda.:) Wybór był dla mnie prosty - "Babcia" od Taty w formie Corsy B '98 1.4 8V. Generalnie, mówiąc szczerze, auto dość proste, ale ma to swoje uroki, w formie bardzo taniej eksploatacji (jest włożony gaz:)).
Jedna tylko rzecz (no może poza fabrycznym radiem Blaupunkt) bardzo mnie denerwuje. Są to (jak zapewne się domyślacie) światła. Nie są może jakieś szczególnie słabe, ale po przesiadce z Vectry, czuję się jakbym jechał ze świeczkami w kloszach. Stąd prosta droga do poszukiwań rozwiązania, które w miarę dobrze będzie imitować potężną soczewkę z Vectry.;)

Pierwsze kroki skierowałem do jakichś sklepów motoryzacyjnych, gdzie polecono mi zamienniki standardowych żarówek, w formie bardziej wydajnej - Philips Blue Vision czy inne Osram NightBreaker. Stwierdziłem jednak, że poszukam dalej, a żarówki zawsze można założyć.

Włączyłem oczywiście osławione allegro i zacząłem szperać. Jako, że jestem również instruktorem jazdy kat.B, nie są mi obce przepisy i ustawa o ruchu drogowym, jak i konkretne przepisy dotyczące dopuszczenia do ruchu drogowego.

Na wstępie chcę zaznaczyć, iż doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że projekt, który zamierzam Wam przedstawić, nigdy nie będzie "w pełni legalny". Dlaczego? A no dlatego, że wszelkie światła emitujące moc powyżej 2000 lux (ksenon od 2800 w górę dla barw w okolicach 12000k) wymuszają na producentach auta umieszczenie żyroskopu na tylnej belce w celu automatycznej regulacji poziomu świateł, w zależności od ciężaru, jaki jest przewożony w aucie. Kwestia spryskiwaczy, tak na prawdę, to nie jest wcale taki wielki wydatek, o czym za chwilę się przekonacie.

Dobrze, więc teraz, o co chodzi.

Jako, że jeśli już coś robię, to staram się robić to porządnie, skontaktowałem się z jedynym znanym mi (na terenie Wrocławia) serwisem "tunerskim" czyli D&W, na ulicy Borowskiej. O dziwo, po przedstawieniu Panu telefonicznie mojego pomysłu nie zostałem wyśmiany - co więcej, powiedziano mi, że nie będzie żadnego problemu.
Od strony finansowej, pomysł przedstawia się następująco, chociaż telefonicznie różniłem się z Panem, co do jednego szczegółu, o czym za chwilę.
Nowe lampy przednie soczewkowe, o gładkim szkle - od 500 do 1000 złotych.
Żarnik HID, bixenon - 750
Instalacja spryskiwaczy - 350.

Wszystkie ceny podałem z montażem. Ten szczegół, którym się różniliśmy, to fakt, że ja chciałem mieć bixenon w formie jednej, dużej soczewki (vide Vectra) i dodatkowo lampka H1 jako postojowe, pan natomiast sugerował dwie soczewki xenon. To kwestia dogrania, którą będę załatwiał (mam nadzieję) jutro. Oczywiście, zamiast nowych lamp, można zażyczyć sobie polerowanie standardowego szkła na gładko, ja stwierdziłem, że zrobię mały "lifting" szanownej Babci. Jest jeszcze kwestia ustawienia spryskiwaczy reflektorów, mianowicie chodzi o to, żeby nie było tak, że przy każdym spryśnięciu szyby, również spryskiwacze od ksenonów działały. W Vectrze spryski na froncie uruchamiają się raz na pięć razy, a przy zgaszonych światłach nie włączają się w ogóle. Podobny system chciałbym mieć w Corsie.

I tutaj pytania do szanownych forumowiczów:
Czy oprócz kwestii formalno-prawnych (wymiana żarówek na czas przeglądu) widzicie jakieś problemy w opisanym przeze mnie projekcie? Może coś zrobilibyście inaczej? A może macie własne warsztaty, które zrobią mi to lepiej?(W okolicach Wrocławia rzecz jasna)

Proszę Was o wszelką pomoc i uwagi, z racji tego, że trochę zamierzam wydać na ten cel, a po drugie jest to 1/4 wartości auta na dzień dzisiejszy.:)

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi,


W.
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 21:15   

Witam kolegę po fachu. Zawsze podchodziłem do montażu ksenonów w Corsie z lekkim dystansem, szczególnie że do tej pory wszystkie takie projekty jakie przedstawiono na tym forum opierały się głownie na pseudo ksenonach z allegro. Jednak twój pomysł ma u mnie pełna aprobatę, gdyż jak widać z opisu starasz sie by było bez problemów z prawem. Choć nie ma co ukrywać koszty w stosunku do ceny Corsy nie są małe.
A teraz czas na sugestie:
- pomyśl tez o jakiś światłach do jazdy dziennej w zderzaku - szkoda w dzień palić ksenony.
- H1 jako postojówki? zawsze wydawało mi się ze H1 są żarówkami halogenowymi czyli trochę za mocnymi do świateł przestojowych.

Jeśli do projekt zostanie zrealizowany pochwal się na forum zdjęciami i opisem.
 
     
 Wiscoo


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 21:25   

Hmm... No nie wiem, może się przełoży jakąś 5W5, albo coś.
Jeśli chodzi o sam "klosz", to myślałem o czymś w podobie tego:
http://moto.allegro.pl/it...promoc_p22.html

Nie koniecznie w takiej formie.

Do do samego palnika:

http://moto.allegro.pl/it...h7_hb3_hb4.html

Tego typu powinien być.

A propos świateł do jazdy dziennej - w jaki sposób chciałbyś je zrealizować? Listwy LED? Jak ustawić światła do jazdy dziennej? Nie ma na pokrętle od świateł funkcji Auto;), która i tak nie ma zastosowania w polskich warunkach (niestety, nie dane mi jest używać w Vectrze tego trybu).

Można, ewentualnie te światła do jazdy dziennej zrobić w formie ringów wokół soczewek, w przypadku dwóch ksenonów... Ech, problemy.:)
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 21:39   

Co do kloszy - są tutaj od tego spece to może sie wypowiedzą.

Co do dziennych - myślałem raczej o czymś w stylu zderzaka z Corsy GSI - tylko ze zamiast standardowych halogenów światła do jazdy dziennej. Ale ładnie wkomponowane listwy Led też by się sprawdziły. Natomiast co do układu sterownia nimi (włączanie po uruchomieniu pojazdu, wyłączanie po włączeniu świateł mijania, jak wiesz przy dziennych nie muszą już działać tylne postojówki.) - znajdziesz takie układy za nie duże pieniądze na allegro, ich montaż ogranicza się do podłączenia kilku przewodów.
 
     
 Wiscoo


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 21:43   

A co sądzisz o ringach wokół soczew? Co do modułu "jazdy dziennej", to i tak, z tego co mi wiadomo, soczewka ma większą żywotność niż żarówasie.:) Na razie, mówiąc szczerze, chciałbym zacząć od tego i później z miesiąca na miesiąc coś tam grzebnąć, nie chcę od razu porywać się z ogromnymi inwestycjami, na auto które ma już 12 lat.:)
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 21:47   

Ringi w formie postojowe mogą być.
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 07:59   
   Moje auto: ASTRA G


Wiscoo napisał/a:
Czy oprócz kwestii formalno-prawnych (wymiana żarówek na czas przeglądu) widzicie jakieś problemy w opisanym przeze mnie projekcie?


Tematów na forum o tego typu przeróbkach jest już kilka a w googlach jeszcze więcej. Ogólnie takie przeróbki to ZŁO :złyy:

Jednak na dzień dzisiejszy taki biksenon w hermetycznej soczewce to jedyne rozsądne rozwiązanie - to jest soczewka do tego typu światła a nie wstawianie żarników do lampy halogenowej. Teoretycznie nie powinno oślepiać. Jeden minus - całą dobrą lampę trzeba rozkleić.
Pytasz co zmienić - te soczewki nie podejdą do lamp które podałeś (rozwalisz całą lampę). Lepszym rozwiązaniem będą tu arteby. Spryskiwacze to już nie problem i można je zrobić dosłownie za kilka złotych.

Pytasz o problemy - jak rozwiążesz problem układu samopoziomowania reflektorów?

Co do kwestii prawnych - nie myśl tylko o przeglądzie. Na drodze możesz spodziewać się szybkiej kontroli i starty dowodu - bo corsa z xenonem wogóle nie zwróci uwagi :plff: Pamiętaj że łatwo to sprawdzić na drodze. Każda lampa ma homologację, a tu potrzeba lampę o oznaczeniu do xena (nie słyszałem żeby takie były do corsy b).

Tak na marginesie to w opisie tej aukcji piszą wielkie bzdury.

Lepiej zainwestuj te pieniądze w inne mody corsy np. mocniejsze hamulce czy zawieszenie, które przyniosą wymierne wyniki.
 
 
     
 Wiscoo


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 16:20   

O samopoziomowaniu reflektorów już pisałem - nie wiem, czy jest to wykonalne. Szczerze mówiąc, to bardzo wiele aut ostatnio widziałem z takimi ksenonami "after market" i nie mają z nimi problemów.
Co do innych lamp - możes podać mi jakieś strony, gdzie mógłbym takowe pooglądać? Chociażby te podane przez Ciebie?
A propos hamulców i zawieszenia - moja Corsa nie ma takiej mocy, żebym musiał w nią pchać jakichś streetowych zestawów.:D Bardziej myślę o wymianie felg i opon na jakieś porządne
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 18:09   
   Moje auto: ASTRA G


Wiscoo napisał/a:
Szczerze mówiąc, to bardzo wiele aut ostatnio widziałem z takimi ksenonami "after market" i nie mają z nimi problemów.


Poczekaj przyjdzie i na nich czas :złyy: albo kontrola albo ktoś da im w pysk za oślepianie.


Co do lamp - http://www.allegro.pl/ite...ear_tuning.html

dobre opony i ładne felgi są lepszym rozwiązaniem niż grzebanie w xenie.
 
 
     
 Wiscoo


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 20:45   

Pewnie w końcu się do tego Unia dobierze. A co do oślepiania - właśnie dlatego chcę to zrobić na soczewkach, bo ksenon, o ile mi wiadomo, to światło typowo kierunkowe, więc nie chcę ludziom psuć wzroku, bo sam nie raz ledwo widziałem przez takie wynalazki.
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 21:02   
   Moje auto: ASTRA G


Problem jest w ogniskowej - inna jest dla żarówki halogenowej gdzie światło powstaje w skutek żażenia się drucika a inna ogniskowa jest przy xenonie czyli lampie wyładowczej - tu światło powstaje z iskry w obecności gazu. Kierunkowość nie ma wielkiego znaczenia. Różnicą jest jeszcze temperatura świecenia - więcej się nie rozpisuję bo już o tym pisałem na forum
 
 
     
 Wiscoo


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 21:09   

A co ma ogniskowa do tego, bo teraz to ja nie rozumiem? Odpowiednio ustawiony poziom soczewki sprawia, że granica światło/cień jest poniżej poziomu oczu kierowców jadących z przeciwka - a chyba o to chodzi...
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 22:03   
   Moje auto: ASTRA G


No to poszukaj sobie w googlach co to jest ogniskowa i czym się różni światło ksenonu od halogenu. Rób kolego jak chcesz :piwo:
Ostatnio zmieniony przez spidan 13 Styczeń 2010, 07:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
 Wiscoo


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 22:12   

Ogniskowa (odległość ogniskowa) – odległość pomiędzy ogniskiem układu optycznego a punktem głównym układu optycznego, np. odległość środka soczewki od punktu, w którym skupione zostaną promienie świetlne, które przed przejściem przez soczewkę biegły równolegle do jej osi. Ogniskową można określić zarówno dla soczewek i ich układów, jak i dla zwierciadeł.

Where's the clue?
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 13 Styczeń 2010, 07:31   
   Moje auto: ASTRA G


Inna ogniskowa jest dla xenonu a inna dla halogenu a to przekłada się na inne soczewki. CZyli do xenonu musisz mieć soczewkę skontruowaną do tego światła. Jeśli włożysz żarnik xenonu do soczweki skonstruowanej dla halogenu - to zawsze będziesz oślepiał i będziesz miał zły rozkład światło-cień. Często zdarza się w takim przypadku, że masz prawą stronę oświetloną a przed sobą masz ciemną plamę.

:majty:

Tak na marginesie to nie czytasz regulaminu, założyłeś nowy temat chociaż już istnieje taki na forum.

http://www.klubcorsa.pl/t...highlight=xenon

http://www.klubcorsa.pl/t...rsie-b-vt86.htm

i jeszcze temat liźnięty u innego klubowicza : http://www.klubcorsa.pl/t...t=xenon&start=0
 
 
     
 Wiscoo


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 13 Styczeń 2010, 08:43   

Toż przecie pisałem o tym, że soczewka (soczewki) będą nowymi elementami w lampach, co oznacza, że nie będzie tam odbłyśnika li tylko soczewka.:)
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 13 Styczeń 2010, 09:00   
   Moje auto: ASTRA G


Wiscoo napisał/a:
Odpowiednio ustawiony poziom soczewki sprawia, że granica światło/cień jest poniżej poziomu oczu kierowców jadących z przeciwka - a chyba o to chodzi...


starałem Ci wytłumaczyć, że jesteś w błędzie. Jeśli masz niewłaściwą soczewkę to poziomowanie wiele nie pomoże. Takie są reguły optyki.
 
 
     
 Wiscoo


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 36
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 13 Styczeń 2010, 11:04   

Kupuję CAŁĄ NOWĄ SOCZEWKĘ Z ŻARNIKIEM KSENONOWYM. Jako komplet. Nie wkładam do zwykłej soczewki samego żarnika, tylko kupuję komplet.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Tuning optyczny i mechaniczny » (Bi)Ksenon w Corsa B.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.