[ Corsa B] Czy jest sensowny SWAP z 1,4 8V na 1,4 16V
Autor Wiadomość
 Kisztan



Informacje
podkarpackie

Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 10:04   [ Corsa B] Czy jest sensowny SWAP z 1,4 8V na 1,4 16V

Witam!

Proszę o info doświadczonych wyjadaczy tematu.
Czy jest sens zabawy z wymianą silnika 1,4 8V ('95r.) na 1,4 16V ('98r.)?
Dodam, że posiadam dostęp do powypadkowej Corsiny 1,4 16V.
Rzecz tylko w tym, czy silniki różnią się na tyle kulturą pracy, że warto inwestować swój czas na SWAP'a, czy tez lepiej sprzedać silniczek 16V i nie zawracać sobie tym głowy.
A jeśli gra warta jest świeczki, to co wymienić?
- silnik + skrzynia
- komputer
- Immo?
Czy mocowanie silnika jest identyczne?

Wdzięczny będę za wszystkie sugestie i pomocne komentarze.
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 12:15   
   Moje auto: Porshe 911


zawsze +30 koni więcej a z 60 >>90 to już róznica
 
     
 kruszyn1
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 13:19   

zawsze warto, pytanie za ile masz ten silnik, czy to rzeczywiście okazja, w jakim stanie, żeby się nie okazało że bierze olej/nie przyśpiesza/faluje/co tam chcesz...
to 16v, więcej elektroniki, jednostka raczej wysokoobrotowa, jesli chcesz odczuć te 90KM to trzeba wysoko kręcić

do wymiany silnik, skrzynia (to teoretycznie możesz zostawić ze starego), ECU, wiązke też możnaby przełożyć skoro masz całego dawce - zawsze lepsze to niż ciąć kable i lutować później...

immo jesli u dawcy jest a u Ciebie nie ma to trzeba wziąć, można oczywiście jakoś to ominąć ale po co sobie komplikować skoro wygodniej jest przerzucić wszystko jak leci, nie wiem jak wygląda sprawa jeśli Ty też masz immo...
mocowanie silnika to, nie jestem pewny ale raczej napewno, do wymiany łapa przy skrzyni (weź tą z 16v razem)
 
     
 Kisztan



Informacje
podkarpackie

Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 14:09   

Dzięki za szybką reakcję.
Sprawa przedstawia się tak, że mam u siebie to autko.
Kupiłem okazyjnie powypadkowe na dawcę.
Silnika jeszcze nie odpalałem, bo bardziej zależało mi na wnętrzu, Corsinka żony bardzo uboga, dlatego chciałem jej trochu uprzyjemnić jazdę.
Puki co dziś wieczorem sprawdzę stan silnika dawcy.
Jak SWAP dojdzie do skutku to oczywiście pochwalę się na forum ;)

Dzięki
 
 
     
 kruszyn1
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 14:35   

Kisztan, na początek odpalic niech się zagrzeje, sprawdzić kompresje, jesli marnie wyjdzie to próba olejowa - zobaczysz na czym stoisz
jak stan jest dobry to wg mnie warto się bawić
 
     
 Blade1984



Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Włocławek
Wysłany: 15 Grudzień 2009, 09:59   

Sam posiadam silnik 1,4 16v i powiem że spokojnie daje rade w corsie c.
 
 
     
 Rumcajs



Informacje
LPG: Nie
Imię: Rumek
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 144
Skąd: Będzin
Wysłany: 24 Kwiecień 2010, 21:44   
   Moje auto: GSI 94'


Mam ten sam silniczek.Powiem Ci że daje rade leci ze 180km/h od 3tys obrotów zaczyna sie jego "praca" maksymalny moment obrotowy to 4tys.Różnice na pewno odczujesz,może nie będzie to ekstra duża różnica ale coś zawsze więcej ;)

Jedyny minus to to że ma dużo elektroniki i jeśli coś nawali a nie masz znajomego bądź sam nie jesteś zorientowany co i jak to wtedy ciężko jest.Bo Albo mechanik więcej policzy albo zanim wpadnie o co biega to minie trochę czasu.

[ Dodano: 24 Kwiecień 2010, 22:45 ]
ups! teraz zobaczyłem ze to stary temat ;p
 
 
     
 Kisztan



Informacje
podkarpackie

Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28 Maj 2010, 08:10   

Rumcajs napisał/a:
...

[ Dodano: 24 Kwiecień 2010, 22:45 ]
ups! teraz zobaczyłem ze to stary temat ;p

Ale nadal aktualny.
Swap'a planuję wykonać na wakacjach, więc niebawem wrócę do tematu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » SWAP - zmiany i modyfikacje silników » [ Corsa B] Czy jest sensowny SWAP z 1,4 8V na 1,4 16V
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.