Jak samochód ma duży przebieg to 15W40 jest najlepszy
Dlaczego? Bo uszczelnia?
Ja mam 199 500 i jeżdże na półsyntetyku 10W40 W MB mam przelatane 250 tys (licznikowo) - prawdopodobnie ok 400 000 i zmieniłem Elfa 15W-40 na Magnateca Diesel 10W-40 i nie żałuje.
Silnik jest czystszy, lepiej odpala w zimie i ma lepsze smarowanie
Ale dyskusji o olejach i poglądów są miliony.
Więc - każdy leje to co uważa za stosowne
Ostatnio zmieniony przez 4 Czerwiec 2010, 13:50, w całości zmieniany 2 razy
LPG: Tak Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2009 Posty: 18 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Czerwiec 2010, 22:06
Ja używam Castrol Magnatec 10W40, przebieg 210tyś km, wymieniany 2 miesiące temu ale poprzednio był taki sam, silnik chodzi cicho, równo i bez problemów więc jestem zadowolony.
Dobry mechanik, który się specjalizuje w Oplach mi powiedział przed wymianą żebym tylko nie kupował oleju Lotos, bo to najgorszy olej na rynku, nie wiem dlaczego ale takie ma zdanie.
No to MTO, mnie pocieszasz widzę ;D ja szczęśliwy że corsina znów ma nowe smarowanko, a Ty mi tu mówisz że "Lotos" nie dobry... Ale znam wiele osób co jeździ na tym, i sobie chwali .
Hej,
czytam i czytam Wasze posty i nadal nie wiem jaki olej zastosować :ojj:
Mam Corsę B; silnik 1,2i; rocznik 93. Wcześniej był w niej olej mineralny. Znajomy mechanik doradzał wymianę na półsyntetyk, bo już trochę ma na liczniku, ale gdy dowiedział się o mineralu to stwierdził, by zostawić mineral, bo trzeba by płukać.
Zostaw mineralny-gęstszy bo jak wlejesz półsyntetyk-rzadszy to się wszystko roszczelni i zacznie ci oleju ubywać jw. Thomas powiedział zostaw już ten mineral i nie kombinować, chyba że chcesz remont silnika robić to wtedy można se pozwolić na półsyntetyk a jak zwykła wymiana to zostaw :piwko:
Ale wy brednie piszecie o przechodzeniu z minerala na półsyntetyk Jak masz zdrowy silnik to śmiało zmieniaj! To są brednie że silnik ci się rozcieknie, rozwali i będzie do remontu. Jak masz mieć silnik do remontu to bez względu na jakim oleju!
LPG: Nie
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 18 Skąd: Żyrardów
Wysłany: 9 Grudzień 2010, 00:24
czarna_perla napisał/a:
Ale wy brednie piszecie o przechodzeniu z minerala na półsyntetyk Jak masz zdrowy silnik to śmiało zmieniaj! To są brednie że silnik ci się rozcieknie, rozwali i będzie do remontu. Jak masz mieć silnik do remontu to bez względu na jakim oleju!
Nie takie brednie, znajomy zmienił w Polo 1.4 z mineralnego na półsyntetyk. 2000 km i musiał cały silnik rozkręcać i czyścić. Zależy ile masz mineralnego nagaru.
Rozwiązanie: zmień filtr oleju 1000 km po zmianie, potem w miarę szybko olej za 6-7.000 i będzie ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum