Przesunięty przez: Kaszubski
28 Marzec 2016, 16:10
Jaki olej do Corsy B?
Autor Wiadomość
 Thomas



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 48
Skąd: Katowice / Wadowice
Wysłany: 19 Październik 2010, 09:39   

Jak już miałeś wlany mineralny, to go zostaw i nie kombinuj.
 
 
     
 SlaVo


Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Bytom
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 19 Październik 2010, 13:19   

Zostaw mineralny-gęstszy bo jak wlejesz półsyntetyk-rzadszy to się wszystko roszczelni i zacznie ci oleju ubywać jw. Thomas powiedział zostaw już ten mineral i nie kombinować, chyba że chcesz remont silnika robić to wtedy można se pozwolić na półsyntetyk a jak zwykła wymiana to zostaw :piwko:
 
 
     
 pawelciunio



Informacje
LPG: Tak
Wiek: 35
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: Giedajty
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 15:16   

Ja również leję półsyntetyk Castrol Magnatec 10W40.
 
 
     
 mkk


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 21:47   

Półsyntetyk Mobil Super 2000 X1 10W-40
Przebieg 137.100, wymiana na 15.000
 
 
     
 czarna_perla



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 8 Grudzień 2010, 11:37   
   Moje auto: MB 230CE


Ale wy brednie piszecie o przechodzeniu z minerala na półsyntetyk Jak masz zdrowy silnik to śmiało zmieniaj! To są brednie że silnik ci się rozcieknie, rozwali i będzie do remontu. Jak masz mieć silnik do remontu to bez względu na jakim oleju!
 
 
     
 Banerx
Zasłużeni
VW Gruppe



Informacje
malopolskie

LPG: Tak
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 177
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Grudzień 2010, 11:56   
   Moje auto: Fabia I


Ja ostatnio wlałem Castrol Magnatec 10W40 Pół Syntetyk i nie narzekam :)
 
 
     
 czarna_perla



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 8 Grudzień 2010, 13:42   
   Moje auto: MB 230CE


Banerx napisał/a:
Ja ostatnio wlałem Castrol Magnatec 10W40 Pół Syntetyk i nie narzekam

I tak trzymać :) Silnik musi pracować na dobrym oleju :)

A nie - stary to wlać 15W-40 najlepiej z Motodoktorem albo co innego :)
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 8 Grudzień 2010, 14:03   
   Moje auto: Porshe 911


czarna_perla napisał/a:
najlepiej z Motodoktorem


to największy szit jaki ktoś wynalazł! Motodoktora leje się jak chcesz sprzedać auto ;)
 
     
 emil_Z



Informacje
mazowieckie

Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 32
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Grudzień 2010, 15:53   
   Moje auto: ISUZU POWER :)


A ja jeżdżę na Castrol Magnatec Diesel 10W40 i wymieniam co jakieś 9000km.
 
 
     
 mkk


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 9 Grudzień 2010, 00:24   

czarna_perla napisał/a:
Ale wy brednie piszecie o przechodzeniu z minerala na półsyntetyk Jak masz zdrowy silnik to śmiało zmieniaj! To są brednie że silnik ci się rozcieknie, rozwali i będzie do remontu. Jak masz mieć silnik do remontu to bez względu na jakim oleju!


Nie takie brednie, znajomy zmienił w Polo 1.4 z mineralnego na półsyntetyk. 2000 km i musiał cały silnik rozkręcać i czyścić. Zależy ile masz mineralnego nagaru.

Rozwiązanie: zmień filtr oleju 1000 km po zmianie, potem w miarę szybko olej za 6-7.000 i będzie ok.
 
 
     
 marek27117



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 18:46   

według mojego skromnego doświadczenia raczej nie można zmieniać oleju z półsyntetyk na mineralny aczkolwiek nie wiem jak to się ma w drugą stronę ale panowie, po co zmieniać?? co 10.000 tys zmiana oleju i filtru oleju na przykład na GM ja na nim jeżdżę i jestem z niego zadowolony
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 18:51   
   Moje auto: Porshe 911


marek27117 napisał/a:
co 10.000 tys zmiana oleju i filtru oleju na przykład na GM ja na nim jeżdżę i jestem z niego zadowolony


stara prawda, prawda jedyna! można jeździć na "oleju rzepakowym" ale jak się regularnie zmienia, nie katuje to wszystko będzie ok!

koniec OT! Panie i Panowie ta dyskusja się ciągnie jak flaki z OLEJEM
 
     
 gik


Informacje
opolskie

LPG: Tak
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 57
Skąd: opolskie
Wysłany: 18 Grudzień 2010, 21:22   

ale brednie hahahaha poczytajcie sobie skład oleju półsyntetycznego, to jest jakieś 90% olej mineralny albo nawet lepiej, dzisiejsze mineralne oleje są dobrej jakości, tutaj chodzi tylko o ich płynność w niskich temperaturach im wyższe oznaczenie 15W 20W tym gorsze smarowanie w początkującej fazie zimnego startu... stara zasada jest taka że nie zmienia się z gęstszego na rzadszy, jak ktoś nalał 15W40 to znaczy, że gdzieś wyciekało albo połykało, po wlaniu 15W przestało, więc wlanie znowu 10W może przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego zwłaszcza że ten półsyntetyk ma dodatki czyszczące, miałem peugeota który 150 tyś zrobił na mineralu silnik miał w sumie 350 i chodził jak nowy, tylko olej dobrej jakości i regularnie wymieniany. Gadanie że mineralny do poloneza to gadanie kogoś kto potrafi tylko odróżnić poloneza od czegoś innego i jak fura dobrze chodzi oleju nie bierze to nie wazne czy to 5W-50 czy 15W40 lać taki sam.
 
 
     
 czarna_perla



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 20 Grudzień 2010, 12:14   
   Moje auto: MB 230CE


gik napisał/a:
. stara zasada jest taka że nie zmienia się z gęstszego na rzadszy, jak ktoś nalał 15W40 t


Właśnie - stara... kiedyś - stare auto to byle jaki olej.

Dobry mineral też ma właściwości czyszczące.... tylko tu chodzi o kwestię lepkości/rzadkośći.

Jak silnik nie żarł oleju i nie przeciekał to śmiało można zejść w górę. A różnica w zimie jest baaardzo odczuwalna przy odpalaniu..
 
 
     
 gik


Informacje
opolskie

LPG: Tak
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 57
Skąd: opolskie
Wysłany: 20 Grudzień 2010, 14:52   

nie znając historii auta będziesz ryzykował zmianę na "wyżej" ? bo nikt po kupieniu auta wiedząc że był półsynt. nie wlewa minerala, tylko jak nie wie co było albo jak był mineral to już się przy nim zostaje
 
 
     
 czarna_perla



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 08:03   
   Moje auto: MB 230CE


gik napisał/a:
nie znając historii auta będziesz ryzykował zmianę na "wyżej" ? bo nikt po kupieniu auta wiedząc że był półsynt. nie wlewa minerala, tylko jak nie wie co było albo jak był mineral to już się przy nim zostaje

Ja tak zrobiłem - kompletnie nie znałem historii auta, tym bardziej 200 000 km na liczniku których (mniej więcej tyle) brakowało na liczniku....
Pierwsza wymiana - mineral.. druga już był semi - i już ponad rok jeżdżę na Castrolu 10W-40 i nie narzekam (jakieś 27 tys km). Przebieg silnika - licznikowo - 265 tys km.... stan faktyczny - grubo ponad 400 000 km :)
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 11:07   

czarna_perla napisał/a:
Ja tak zrobiłem - kompletnie nie znałem historii auta, tym bardziej 200 000 km na liczniku których (mniej więcej tyle) brakowało na liczniku....
Pierwsza wymiana - mineral.. druga już był semi - i już ponad rok jeżdżę na Castrolu 10W-40 i nie narzekam (jakieś 27 tys km). Przebieg silnika - licznikowo - 265 tys km.... stan faktyczny - grubo ponad 400 000 km


W Corsie?
 
     
 czarna_perla



Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 12:04   
   Moje auto: MB 230CE


Cytat:
W Corsie?
W MB. Corsa miała 204 000 i była na półsyntetyku :)

Poza tym - co za różnica czy Opel czy MB - ważny stan silnika. Jak nie cieknie jak z sita to trzeba lać lepszy olej.

Znam kilka osób, które tak zrobiły i sobie chwalą. A jak silnik jest w takim stanie że jest padliną to sztuczne podtrzymywanie olejami 15W-50, 20W-50 i dodatkami typu motodoktor nie mają sensu. Chyba że auto chce się sprzedać....
 
 
     
 gik


Informacje
opolskie

LPG: Tak
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 57
Skąd: opolskie
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 15:23   

a to szacun, ja się nie odważyłem i wlałem Elf Sporti SRI 15W/40 i jest o niebo lepiej a wcześniej był lotos który zrobił się czarny jak w dieslu
 
 
     
 skipper



Informacje
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: 24 Grudzień 2010, 12:34   

gik, to, że olej zrobił się czarny to raczej normalne. Ja zalałem corsę półsyntetykiem lotosa przy 170 tys. przebiegu i jest super. Wcześniej miałem mineralny. Z mineralnym jest tak jak koledzy piszą wyżej, jak silnik cieknie to może trochę poprawić sytuację.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 4 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Jaki olej do Corsy B?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.