Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 10:34
Ople Corsa D - testy - płusy i minusy auta
Autor Wiadomość
 dawpio



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: Gdynia/Rekowo Górne
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 17:54   
   Moje auto: VW Passat B4 1,9 TDI


Kiedyś wyczytałem na forum że jest tylko kontrola, która informuje o tym ze ciecz chłodząca ma za wysoką temp.
 
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 18:32   
   Moje auto: Opel Astra G


w Astrze III wskaźnik paliwa ( i komputer pokładowy) nie potrafią "zantować" tankowania poniżej około 7 litrów... wskaźnik zostaje na tym miejscu, na którym był ;p
Raz zrobiłem test... zalałem za 20zł więc trochę mniej niż 5litrów- nie podniósł się... dolałem za kolejne 20zł i wskaźnik zanotował tankowanie na + około 10 litrów :cmok:
 
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 19:29   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Bania26 napisał/a:
Czy w Corsie D jest wskaźnik temperatury silnika ? bo jak patrzę na zdjęcia tablicy wskaźników to nie ma.. a czy w takim razie jest jakaś informacja czy jakieś ostrzeżenie ( ostrzeżenia sygnalizowane przez komputer czy coś w tym stylu.. ) o ewentualnym przegrzaniu silnika czy nadmiernym wzroście temperatury ?

Wskaźnika nie ma jest tylko kontrolka przy wskaźniku paliwa która świeci się jak silnik się przegrzeje, co do komputera to nie wiem czy reaguje

[ Dodano: 1 Sierpień 2010, 20:38 ]
Jeżeli chodzi o awaryjność to tragedii nie ma, ale klocki i tarcze to jakaś kpina... W mojej Corsie z 2008 roku przebieg 37 tys. do wymiany mam klocki przód i tarcze w kiepskim stanie.... W tej CD z grudnia 2009 roku przy przebiegu 21 tys. klocki mi już hałasują mimo że cały przebieg to trasa... Kolega przy przebiegu 4400 zarżną turbinę nie katując ją w specjalny sposób, Ja natomiast w tej CD z 2009 nie robiłem jeszcze nic, a w tej z 2008:

- 37 tys. klocki, łącznik stabilizatora, serwis klimy, wymiana wszystkich filtrów prócz paliwa, bo cena w ASO mnie załamała (400 z wymianą) - własny koszt 750 zł + klima 280 zł
- 30 tys. wymiana czujnik ABS (zalany?) - gwarancja
- 28 tys. nagrzewnica pęknięta - gwarancja
- 27 tys. wymiana piasty przód lewa i prawa (grzały koła i hałasowały) - gwarancja
- 25 tys. intercooler rozszczelnił się (300 zł) - gwarancja
Jak na ten przebieg to sporo, ale ta z 2009 z powodu że cały przebieg to trasa to zdecydowanie mniej usterek szczególnie zawierzenie i układ napędowy. ogólnie jestem z obu zadowolony, ta z 2008 była kupiona bita więc nagrzewnica, intercooler, piasty i czujnik ABSu to prawdopodobnie następstwa kolizji, ale i tak poszło na gwarancję. :)
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Sierpień 2010, 18:12   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Mauro z całym szacunkiem jeśli piszesz, że okresowa wymiana płynów eksloatacyjnych wg. Ciebie to wada i problem to chyba musisz sprzedać auto.
Po drugie kupiłeś bitą furę i narzekasz, że uszkodziły się elementy które dostały podczas wypadku to jakaś hipokryzja.

Ja też kupiłem auto które miało kolizję z przodu i piszę oficjalnie intercoolery i skraplacze klimatyzacji w corsach są do d...y nie wytrzymują kolizii opel powinien wkładać jakieś pancerne elementy na bazie szyny kolejowej,wtedy nie będzie problemów.

Mnie ostatni przegląd w ASO w Warszawie kosztował 380 zł + materiały i wcale nie uważam że to drogo.

mauro napisał/a:

[ Dodano: 1 Sierpień 2010, 20:38 ]- 37 tys. klocki, łącznik stabilizatora, serwis klimy, wymiana wszystkich filtrów prócz paliwa, bo cena w ASO mnie załamała (400 z wymianą) - własny koszt 750 zł + klima 280 zł
- 30 tys. wymiana czujnik ABS (zalany?) - gwarancja
- 28 tys. nagrzewnica pęknięta - gwarancja
- 27 tys. wymiana piasty przód lewa i prawa (grzały koła i hałasowały) - gwarancja
- 25 tys. intercooler rozszczelnił się (300 zł) - gwarancja
Jak na ten przebieg to sporo, ale ta z 2009 z powodu że cały przebieg to trasa to zdecydowanie mniej usterek szczególnie zawierzenie i układ napędowy. ogólnie jestem z obu zadowolony, ta z 2008 była kupiona bita więc nagrzewnica, intercooler, piasty i czujnik ABSu to prawdopodobnie następstwa kolizji, ale i tak poszło na gwarancję. :)
 
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sierpień 2010, 12:48   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


xxyy777e, średnio rozumiem o co ci chodzi, ja napisałem co po kolei zrobiłem w swojej Corsie, nigdzie nie napisałem, że wymiana płynów i filtrów to wada, więc proszę czytaj uważnie. Nie narzekam..... "ta z 2008 była kupiona bita więc nagrzewnica, intercooler, piasty i czujnik ABSu to prawdopodobnie następstwa kolizji, ale i tak poszło na gwarancję. " Jeżeli to jest narzekanie to chyba inaczej to rozumiemy. Jestem zadowolony, że większość części zrobione były na gwarancji. Tak w ramach sprostowania moje auto nie było bite w przód tylko w prawy bok. Drogo to chodzi mi o filtr paliwa bo sama część w ASO kosztuje 250 zł a z wymianą około 400, więc dla mnie to sporo, gdzie za cały przegląd z olejem i wszystkimi innymi filtrami zapłaciłem 750 zł.
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Sierpień 2010, 16:19   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


mauro napisał/a:
xxyy777e, Drogo to chodzi mi o filtr paliwa bo sama część w ASO kosztuje 250 zł a z wymianą około 400, więc dla mnie to sporo, gdzie za cały przegląd z olejem i wszystkimi innymi filtrami zapłaciłem 750 zł.


Mauro kto Cię zmusza do kupowania filtra paliwa za 250 zł ? Ja kupiłem zamiennik za 52 zł.

Wróć jeszcze raz do początku wątku, opisujemy w nim plusy i minusy corsy.

mauro napisał/a:
xxyy777e, średnio rozumiem o co ci chodzi, ja napisałem co po kolei zrobiłem w swojej Corsie, nigdzie nie napisałem, że wymiana płynów i filtrów to wada, więc proszę czytaj uważnie. Nie narzekam.....


Navi działa ?
 
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sierpień 2010, 08:50   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Podaj jak możesz mi link do tego filtra paliwa co ty kupiłeś, bo ja zamienniki widziałem najtaniej za 130-140. Navi jeszcze nie działa jestem w trakcie uzgadniania ceny z Krzyśkiem, bo zastanawiam się jak by tu zrobić abym miał CID.
W takim razie na pewno Wady to:
- skrzypiące plastiki
- Kiepskie klocki i tarcze (czytałem nawet artykuł o tym jak są beznadziejne, fiat podobno wymienił na inne, a opel nie.)
- Wymiana żarówek
- włącznik świateł (regulacja i przeciw mgielne) położenie jest niebezpieczne, w zasie jazdy jak chcesz zapalić przeciwmgielne musisz oderwać wzrok od drogi
Pozdrawiam
 
 
     
 xxyy777e



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Sierpień 2010, 11:40   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


OK, sprawdzę co to za model filtra paliwa i dam znać na forum.
Co kombinujesz z CID ? pewnie jest taki problem, że nigdzie nie można kupić za rozsądne pieniądze ?
Pewnie zastanawiacie się czy nie podejdzie podobny wielkościowo CID z astry, signum ?
 
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sierpień 2010, 10:24   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Dokładnie na allegro znalazłem, ale za 1000 zł więc to chyba żart, nie wiem co i jak będzie z innymi, tak czy siak muszę naprawić navi, a potem będę kombinować. Pod koniec miesiąca będę naprawiał, bo muszę na wypłatę poczekać. Dam znać co z navi
 
 
     
 lukas430000



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 42
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: torun
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 12:48   

Bania26 napisał/a:
Czy w Corsie D jest wskaźnik temperatury silnika ? bo jak patrzę na zdjęcia tablicy wskaźników to nie ma.. a czy w takim razie jest jakaś informacja czy jakieś ostrzeżenie ( ostrzeżenia sygnalizowane przez komputer czy coś w tym stylu.. ) o ewentualnym przegrzaniu silnika czy nadmiernym wzroście temperatury ?


W odpowiedzi na powyzsze to niestety ale nowa Corsa niema wskaznika temperatury plynu chlodniczego. Hmm niektorym pasuje, mnie jednak brakuje tego. Nawet w 15-letniej Corolli byl wskaznik.Wg mnie jesli juz zapali sie kontrolka na desce to juz troche za pozno. Czego mi jeszcze brakuje? Hmm w starszej corsie sxi {niewiem jak sie nazywa w polsce, chyba sport?) byly biale tarcze zegarow. W nowej sa inne ale tylko w wersji OPC/VXR. niestety...
 
 
     
 klapek


Informacje
LPG: Tak
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 77
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Sierpień 2010, 21:48   
   Moje auto: corsovectroastra


wada i wielki brak to chyba brak regulacji oddzielnie każdego z osobna nawiewu :(
 
 
     
 zatorek



Informacje
podkarpackie

Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 09:41   

mauro, wcześniej w swoich postach pisałeś że wymieniałeś płyny itd.
robiłeś wszystko w ASO? ile Cie to koszotowało?
Narzeczona sprawiła sobie nie dawno właśnie D 1.3 75KM i zaimerzam właśnie zasponorowac Corsinie taka wymiane..

ten przeglądzik za 750.. co w "nim" masz? :)

a co do minusów, wysoko się siedzi, w C da się niżej ;)
a głównym plusem to przestrzeń w środku, w porównaniu z C, to inna klasa
 
 
     
 lukas430000



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 42
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: torun
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 11:47   

zatorek fakt siedzi sie strasznie wysoko. Ja przywyklem do vectry b wiec siedzi sie zdecydowanie nizej niz teraz. teraz masz wrazenie ze to wieksze auto jak astra. Ciezko jest tez wyczuc gdzie konczy sie tyl bo szyba strasznie szybko opada w dol w tylnej czesci auta. Jednak z drugiej strony dodaje to troche sportowego zaciecia.
 
 
     
 zatorek



Informacje
podkarpackie

Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 29 Sierpień 2010, 13:51   

lukas430000 napisał/a:
Ciezko jest tez wyczuc gdzie konczy sie tyl bo szyba strasznie szybko opada w dol w tylnej czesci auta.

moja ma 5d także tam szyba jest bardziej w pion i nie jest tak źle.

tylko nie moge zrozumieć czemu w bagażniku (podwójne dno) jendo jest fajne sztywne a drugie (nad kołem) sama szmata, jakby się i tak czegoś sztywnego nie dało dać :pff:

nie wiem jak u Was, ale skrzypienie plastików, jak wolno się przejeżdża np. po krawężniku.. masakra
 
 
     
 lukas430000



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 42
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: torun
Wysłany: 30 Sierpień 2010, 18:59   

zatorek Na szczescie u mnie jeszcze plastiki nie trzeszcza ale wku***rza mnie to trzeszczenie hamulcow. Niby to normalne w D. Zta szyba jest tak ze ja przywyklem do wiekszych aut i tak sie przesiasc na corse bylo ciezko na poczatku. ale teraz juz jest lepiej. Nie mialem okazji przejechac sie 5-drzwiowa ale chyba masz racje ze latwiej sie cofa bo szyba jest bardziej stromo. ja tylko nie czuje gdzie zderzak i zawsze zaparkuje ok 1/3 za daleko. Ale to chyba kwestia wyczucia.
Pozdro dla wszystkich ze slonecznej Szkocji...
 
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Sierpień 2010, 21:15   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


zatorek, masz rację 5d ma lepiej rozwiązany tył, ja mam obie więc łatwo mi porównać, z większych wad w 3d mam problem aby wyjąć półkę bagażnika (jakiś żart). Jeżeli chodzi o ten przegląd to w nim miałem, wymianę oleju z filtrem, wymianę filtru powietrza i paliwa, wymianę płynu chłodniczego oraz kontrolę zawieszenia, hamulców i ogólnego stanu technicznego.
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 31 Grudzień 2010, 14:52   

Plusy
-dosyć ekonomiczny
-fajny wygląd
- dużo miejsca jak na takie auto

Minusy
- padające podgrzewanie tylnej szyby (dosyć często)
- słaba widoczność z przodu ciężko czasem wyczuć odległość
 
 
     
 kierowca


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 31 Grudzień 2010, 20:46   

Plusy:
- Sporo miejsca z przodu (jak na tą klasę)
- Ładny wygląd

Minusy:
- trzeszczenie we wnętrzu przy wolnej jeździe po nierównościach
- niestabilność pracy silnika ciężka do diagnozy (brak błędów pomimo gaśnięcia silnika i falujących obrotów), co dziwne odłączenie akumulatora pomaga
- drogie części
- spore spalanie w cyklu miejskim (1.2 benzyna
- głośny silnik przy prędkościach powyżej 100km/h
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Inne » Ople Corsa D - testy - płusy i minusy auta
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.