Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 11:34
Ople Corsa D - testy - płusy i minusy auta
Autor Wiadomość
 west 
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 10:02   Ople Corsa D - testy - płusy i minusy auta
   Moje auto: Porshe 911


Proszę by właściciele Corsy D wpisali na liście plusy i minusy Corsy D.
Taki temat podobny istnieje w dziale Corsa B - porównamy sobie czy konstruktorzy zrobili postęp ...

Corsa B - wady i zalety
 
     
 mauro 



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 12:35   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Plusy:
Duża (wporównaniu do innych Cors)
Ekonomiczna
Fajny wygląd
Multimedialna kierownica
joysiki zamiast dźwigni
bagażnik rowerowy

Minusy
Włącznik świateł
deska roździelcza odbijająca się w szybie
źle działający wskaźnik paliwa
 
 
     
 lukas430000 



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: torun
Wysłany: 11 Lipiec 2010, 22:25   

Hello.
Jak wyzej...
Plus moze jeszcze hamulce strasznie zgrzytaja przy gwaltowniejszym nacisnieciu...
Zbyt duze martwe punkty w bocznych szybkach( poniewaz mieszkam w UK sprawia to problemy na rondach i wezszych zakretach).
Brak maty wygluszajacej silnk jak rowniez pokrywy pod silnikiem(takiej plastikowej jak np. w vectrze mialem)
Wg mnie zle zestrojona skrzynia (ale to tylko prywatna opinia)

zalety:
Ekonomia przede wszystkim...(w porownaniu z moja dwulitrowa vectra to portfel nie chudnie tak w oczach :piwko: )
Swietny wyglad zewnetrzy i przytulne wnetrze...
Ogolnie fajne autko.
 
 
     
 klapek 


Informacje
LPG: Tak
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Lipiec 2010, 19:09   
   Moje auto: corsovectroastra


wady:
- zawieszenie zawsze coś piszczy, trzeszczy i w ogóle puki stuki itp.
- części drogie póki co
- szybko wybijają się gumy w zawieszeniu przód
- tak jak wyżej już pisano duże martwe punkty w słupkach przednich
- ciężko wyczuć tył podczas parkowania

zalety:
- super wygląd w porównaniu do CC która nie wygląda po prostu
- wersja 3D sportowy charakterek :)
- ekonomiczna w trasie i mieście jak na 1.2 bena
- przytulne wnętrze
 
 
     
 paweleczek666 


Informacje
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Poznań - okolice
Wysłany: 15 Lipiec 2010, 16:40   
   Moje auto: OPC


Plus: "fun" - jazda + wygląd
Plus: ogromnie dużo miejsca z przodu
Plus: nie tak mało miejsca z tyłu
Minus: widoczność do tyłu + słupki o których wyżej
 
 
     
 xxyy777e 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lipiec 2010, 09:18   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


mauro napisał/a:


joysiki zamiast dźwigni

źle działający wskaźnik paliwa


Co to za joysiki ?
Co się dzieje ze wskaźnikiem paliwa, nie zauważyłem aby źle działał ?
 
 
     
 mauro 



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lipiec 2010, 18:42   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


joystik chodzi o kierunkowskaz, wg mnie ie to akurat zaleta, a jeżeli chodzi o wskaźnik paliwa to racja.xxyy777e, zostaw sobie paliwa na rezerwie i zatankuj 5L ropy a nie podskoczy ci wskazówka nic i rezerwa nie zgaśnie, taki o to myk.... i w ASO na gwarancji też nic nie zrobili, bo podobno to nie jest usterka :)
 
 
     
 klapek 


Informacje
LPG: Tak
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lipiec 2010, 22:00   
   Moje auto: corsovectroastra


mauro, w benie jest to samo ze wskaźnikiem :( na początku to się przestraszyłem że zapłaciłem wlałem a beny nie ma :(
 
 
     
 wobi 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Jan
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lipiec 2010, 23:09   
   Moje auto: RED&BLACK


Dla mnie są dwa minusy:
- włącznik świateł przeciwmgielnych. Niestety, trzeba oderwać wzrok od drogi. Z drugiej strony, jak się włączy je raz na rok, to już jest dobrze.

- włącznik tempomatu. Włącza się poprzez przekręcenie gałki od kierunkowskazów. Nie jest to wygodne, trzeba oderwać od kierownicy rękę. nie wiem, dlaczego nie zostali przy rozwiązaniu z Astry (dwa przyciski). Zdecydowanie bardziej ergonomiczne.


Natomiast kompletnie mi nie przeszkadzają włączniki kierunkowskazów i wycieraczek. Nigdy z tym nie miałem problemu, od razu przyzwyczaiłem się.

Tak samo, wskaźnik ilości paliwa. Jak dla mnie działa poprawnie. Zero problemów i złego wskazania paliwa. Ale fakt, ja po prostu samochód tankuje, a nie dawkuje mu po pięć litrów paliwa.
 
 
     
 lukas430000 



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: torun
Wysłany: 29 Lipiec 2010, 20:15   

wobi napisał/a:
Tak samo, wskaźnik ilości paliwa. Jak dla mnie działa poprawnie. Zero problemów i złego wskazania paliwa. Ale fakt, ja po prostu samochód tankuje, a nie dawkuje mu po pięć litrów paliwa.


Jak dla mnie rowniez dziala. jak wspomniano powyzej ja tankuje do pelna, czyli mniej wiecej 40 litrow. jeszcze nie milaem problemow ze wskaznikiem...Przy spokojnej jezdzie(1.2l nie rozbraja osiagami) starcza na ok tydzien i troszke jazdy do pracy i na maly wypad. Mieszkam w dosc zabudowanym miejscu wiec wiele swiatel i sygnalizacji...
 
 
     
 mauro 



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Lipiec 2010, 17:05   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Wobi uwierz mi, że ja tankuje i to sporo, samochód jest autem firmowym i średnio miesięcznie tankuje 250 - 300 L ON więc nie wyskakuj z tekstem o dawkowaniu, wskaźnik źle działa i czy się to komuś podoba czy nie taka też opinia jest 3 ASO w jakich byłem, jak miałem ponad 3/4 baku paliwa i zatankowałem do pełna to dopiero po kilkunastu kilometrach wskaźnik to zauważył, tak samo jeżeli tankowałem firmówkę za "swoje" i wlewałem 7-8 L to zero reakcji i to nie raz przez tak długi czas, że zdążyłem zatankować raz jeszcze. lukas430000, to że bak paliwa starcza ci na tydzień to nic nie znaczy, teren zabudowany dużo różni się jeżeli jeździsz po Krakowie, Łodzi , Warszawie itp. a jak jeździsz po Sulejowie czy Piasecznie... zresztą wszystko też zależy od nogi i od tego jak szybko zmieniasz biegi, szczególnie sprawia to różnicę tak małym silnikom benzynowym.
 
 
     
 lukas430000 



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: torun
Wysłany: 31 Lipiec 2010, 19:38   

Mauro to fakt kazdy ma inna noge. Ja podaje z wlasnego doswiadczenia. Oczywiscie opinia roznych ludzi rozni sie od siebie. Szacuneczek wiec z zalanej deszczem Szkocji... :piwo:
 
 
     
 Bania26 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 31 Lipiec 2010, 19:50   

Moim zdaniem wskaźnik paliwa działa prawidłowo jak nawet doleje się te 5 litrów to i tak powinien ruszyć się o te pół podziałki, czy 10 litrów to o całą podziałkę, czy nawet 3 litry to powinien o te 2 mm się podnieść... a wiec pytanie - posiadacze Cors D - jest tak jak piszę ? czy nie jest ?? bo jak nie jest to znaczy, że nie działa tak jak powinien działać... a jeśli nikt nie lał tych 10 litrów tylko cały czas tankuje do pełna to niech się nie wypowiada bo nie jest w stanie stwierdzić czy wskaźnik reaguje prawidłowo na każdą, większą lub mniejszą, zmianę poziomu paliwa w baku... i piszcie już o plusach i minusach Corsy D a nie temat zszedł - o wskaźniku paliwa.. może napiszcie jak jest z awaryjnością Cors D, kto jakie miał usterki, problemy ? po jakim przebiegu wymieniał klocki hamulcowe czy tarcze itp..
 
 
     
 Arrczi 


Informacje
opolskie

Imię: Artur
Wiek: 30
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 10:17   
   Moje auto: Corsa D Black&White


Wskaźnik paliwa działa źle od nowości moja ma dopiero 9500 i zawsze muszę pamiętać żeby tankować więcej niż 10l a na tych 40 litrach jakie się tankuje robię 550 do 600 km wiec wynik chyba ok silnik 1,4 i ciężka noga a co do usterek to pierdoły ale denerwujące np teraz jak szybę domykam to coś strzela fotel się rusza jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę
Pozdrawiam
 
 
     
 Bania26 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 16:20   

Czy w Corsie D jest wskaźnik temperatury silnika ? bo jak patrzę na zdjęcia tablicy wskaźników to nie ma.. a czy w takim razie jest jakaś informacja czy jakieś ostrzeżenie ( ostrzeżenia sygnalizowane przez komputer czy coś w tym stylu.. ) o ewentualnym przegrzaniu silnika czy nadmiernym wzroście temperatury ?
 
 
     
 dawpio 



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: Gdynia/Rekowo Górne
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 18:54   
   Moje auto: VW Passat B4 1,9 TDI


Kiedyś wyczytałem na forum że jest tylko kontrola, która informuje o tym ze ciecz chłodząca ma za wysoką temp.
 
 
     
 lukbud 
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 19:32   
   Moje auto: Opel Astra G


w Astrze III wskaźnik paliwa ( i komputer pokładowy) nie potrafią "zantować" tankowania poniżej około 7 litrów... wskaźnik zostaje na tym miejscu, na którym był ;p
Raz zrobiłem test... zalałem za 20zł więc trochę mniej niż 5litrów- nie podniósł się... dolałem za kolejne 20zł i wskaźnik zanotował tankowanie na + około 10 litrów :cmok:
 
 
     
 mauro 



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 20:29   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Bania26 napisał/a:
Czy w Corsie D jest wskaźnik temperatury silnika ? bo jak patrzę na zdjęcia tablicy wskaźników to nie ma.. a czy w takim razie jest jakaś informacja czy jakieś ostrzeżenie ( ostrzeżenia sygnalizowane przez komputer czy coś w tym stylu.. ) o ewentualnym przegrzaniu silnika czy nadmiernym wzroście temperatury ?

Wskaźnika nie ma jest tylko kontrolka przy wskaźniku paliwa która świeci się jak silnik się przegrzeje, co do komputera to nie wiem czy reaguje

[ Dodano: 1 Sierpień 2010, 20:38 ]
Jeżeli chodzi o awaryjność to tragedii nie ma, ale klocki i tarcze to jakaś kpina... W mojej Corsie z 2008 roku przebieg 37 tys. do wymiany mam klocki przód i tarcze w kiepskim stanie.... W tej CD z grudnia 2009 roku przy przebiegu 21 tys. klocki mi już hałasują mimo że cały przebieg to trasa... Kolega przy przebiegu 4400 zarżną turbinę nie katując ją w specjalny sposób, Ja natomiast w tej CD z 2009 nie robiłem jeszcze nic, a w tej z 2008:

- 37 tys. klocki, łącznik stabilizatora, serwis klimy, wymiana wszystkich filtrów prócz paliwa, bo cena w ASO mnie załamała (400 z wymianą) - własny koszt 750 zł + klima 280 zł
- 30 tys. wymiana czujnik ABS (zalany?) - gwarancja
- 28 tys. nagrzewnica pęknięta - gwarancja
- 27 tys. wymiana piasty przód lewa i prawa (grzały koła i hałasowały) - gwarancja
- 25 tys. intercooler rozszczelnił się (300 zł) - gwarancja
Jak na ten przebieg to sporo, ale ta z 2009 z powodu że cały przebieg to trasa to zdecydowanie mniej usterek szczególnie zawierzenie i układ napędowy. ogólnie jestem z obu zadowolony, ta z 2008 była kupiona bita więc nagrzewnica, intercooler, piasty i czujnik ABSu to prawdopodobnie następstwa kolizji, ale i tak poszło na gwarancję. :)
 
 
     
 xxyy777e 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: m
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Sierpień 2010, 19:12   
   Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7


Mauro z całym szacunkiem jeśli piszesz, że okresowa wymiana płynów eksloatacyjnych wg. Ciebie to wada i problem to chyba musisz sprzedać auto.
Po drugie kupiłeś bitą furę i narzekasz, że uszkodziły się elementy które dostały podczas wypadku to jakaś hipokryzja.

Ja też kupiłem auto które miało kolizję z przodu i piszę oficjalnie intercoolery i skraplacze klimatyzacji w corsach są do d...y nie wytrzymują kolizii opel powinien wkładać jakieś pancerne elementy na bazie szyny kolejowej,wtedy nie będzie problemów.

Mnie ostatni przegląd w ASO w Warszawie kosztował 380 zł + materiały i wcale nie uważam że to drogo.

mauro napisał/a:

[ Dodano: 1 Sierpień 2010, 20:38 ]- 37 tys. klocki, łącznik stabilizatora, serwis klimy, wymiana wszystkich filtrów prócz paliwa, bo cena w ASO mnie załamała (400 z wymianą) - własny koszt 750 zł + klima 280 zł
- 30 tys. wymiana czujnik ABS (zalany?) - gwarancja
- 28 tys. nagrzewnica pęknięta - gwarancja
- 27 tys. wymiana piasty przód lewa i prawa (grzały koła i hałasowały) - gwarancja
- 25 tys. intercooler rozszczelnił się (300 zł) - gwarancja
Jak na ten przebieg to sporo, ale ta z 2009 z powodu że cały przebieg to trasa to zdecydowanie mniej usterek szczególnie zawierzenie i układ napędowy. ogólnie jestem z obu zadowolony, ta z 2008 była kupiona bita więc nagrzewnica, intercooler, piasty i czujnik ABSu to prawdopodobnie następstwa kolizji, ale i tak poszło na gwarancję. :)
 
 
     
 mauro 



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sierpień 2010, 13:48   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


xxyy777e, średnio rozumiem o co ci chodzi, ja napisałem co po kolei zrobiłem w swojej Corsie, nigdzie nie napisałem, że wymiana płynów i filtrów to wada, więc proszę czytaj uważnie. Nie narzekam..... "ta z 2008 była kupiona bita więc nagrzewnica, intercooler, piasty i czujnik ABSu to prawdopodobnie następstwa kolizji, ale i tak poszło na gwarancję. " Jeżeli to jest narzekanie to chyba inaczej to rozumiemy. Jestem zadowolony, że większość części zrobione były na gwarancji. Tak w ramach sprostowania moje auto nie było bite w przód tylko w prawy bok. Drogo to chodzi mi o filtr paliwa bo sama część w ASO kosztuje 250 zł a z wymianą około 400, więc dla mnie to sporo, gdzie za cały przegląd z olejem i wszystkimi innymi filtrami zapłaciłem 750 zł.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Inne » Ople Corsa D - testy - płusy i minusy auta
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.