Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 16:20
Chip Corsa D 1.3
Autor Wiadomość
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 02:24   

xxyy777e napisał/a:
75 KM ma turbinkę o stałej geometrii, 90 KM o zmiennej, w związku z tym inne oprogramowanie. Wersja 90KM ma wzmocnione elementy silnika, np. korbowody, przeniesienie napędu inne np. grubsze półosie itp. 90KM ma skrzynie 6 biegów, różnic jest sporo...


A wiesz coś o 1.7 i różnicach między dth 100KM, dtj 110KM i tym dtr 125KM?
Jak są takie różnice jak piszesz w 1.3 to raczej bezsensem bez zmian mechanicznych jest robić zmianę samych map bo to zarżnie w końcu silnik.
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 09:39   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Racja, troche mniej optymistycznie to wygląda.... :(
 
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 16:28   

Zła wiadomość:
Rozmawiałem dziś wstępnie z gościem z firmy KreatorMocy o której wspominał kolega Domel. Zacząłem go podpytać o różnice w silnikach i najpierw mi powiedział, że różnic nie ma ale jak wytoczyłem argument, że ponoć są inne turbiny, wtryskiwacze czy też intercoolery to powiedział, że rzeczywiście osprzęt może sie różnić no a wg mnie na tym to polega czyli stosowane są wytrzymalsze i wydajniejsze elementy - reasumując - moc nie tkwi tylko w mapach.

Dobra wiadomość:
Powiedział również, że istnieje możliwość indywidualnego zaprogramowania czyli podniesienia np mocy w granicach 10% co uważam z jednej strony za bezproblemowe dla silnika nawet bez zmiany mechaniki a z drugiej strony da to już wzrost, który można odczuć.
Oczywiście im mocniejszy silnik tym ta zmiana będzie bardziej odczuwalna.

Podjadę któregoś dnia do tej firmy pogadać o konkretach to info przekażę na forum.

Jeszcze jedna sprawa a mianowicie tzw boxy, które można samemu wmontowywać i wymontowywać zmieniają tylko dawkę paliwa czyli nie jest to w pełni optymalne programowanie. Tylko nowe pełne przeprogramowanie sterownika silnika daje możliwość ingerencji we wszystko. Czytałem z resztą że boxy są nie najlepszym rozwiązaniem.
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 18:24   
   Moje auto: ASTRA G


Tu możecie troszkę poczytać na temat Was interesujący :)
http://www.tdi-tuning.pl/artykuly.htm
 
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 21:48   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Dzięki mojo za konkretną wypowiedź, czekam na dalsze info, ja też będę swoją drogą się dopytywał. Pozdro
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Tuning optyczny i mechaniczny » Chip Corsa D 1.3
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.