[Corsa D] Corsa D 1.3 CDTI 75KM
Autor Wiadomość
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Listopad 2009, 09:54   [Corsa D] Corsa D 1.3 CDTI 75KM
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


Moja corsa kupiona w sierpniu 2009:
Silnik 1.3 cdti, 75 KM
Przebieg aktualnie 36 tys.
Abs, wspomaganie, 8 poduszek, radio mp3.







A tu na alumkach - 1 dzień po zakupie.

Ostatnio zmieniony przez gregor_bs 20 Lipiec 2013, 18:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 28 Listopad 2009, 10:02   
   Moje auto: Porshe 911


coś więcej? zdjęcia? plany?
 
     
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Listopad 2009, 10:09   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


west napisał/a:
coś więcej? zdjęcia? plany?


Na pewno halogeny. Staram się takie dostać, myślałem też o kołach 16' oryginał z opla.
I muszę rozwiązać jeden prolem w tym samochodzie, póki jest jeszcze na gwarancji.
 
 
     
 nati
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 28 Listopad 2009, 11:52   

Hej, corsiana D mile widziana, może jakieś fotki ze środka?
Co to za problem ci dokucza?
 
     
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Listopad 2009, 12:29   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


nati napisał/a:
Hej, corsiana D mile widziana, może jakieś fotki ze środka?
Co to za problem ci dokucza?


Jak umuje samochód, to zrobie zdjęcia środka, ale wszystko jest standardowe.
A problem polega na tym , że od momentu wymiany turbiny (nie wiem moze to nei ejst z tym powiązane) przy przyśpieszaniu, ok 3 tys obrotów po naciśnieciu sprzęgła słychac taki syk, grzechot, szmer. Pojechałem z tym z powrotem to facet w ASO mówi ze nie wie co to jest, ale jest na tą turbine gwarancja i jakby się coś działo to bedę robić z powrtoem. Natomiast zastanawiam się czemu to akurat się dzieje po naciśnięciu sprzęgła?
 
 
     
 nati
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 28 Listopad 2009, 13:20   

No to ciekawa sprawa, może zwykły zbieg okoliczności i coś innego siadło, ups..............oby nie!!!!!!!!!!
Bo co ma turbina dlo sprzęgła, hym???????????
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 28 Listopad 2009, 13:34   

Auto fajne ale już Ci turbina padła?
 
     
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Listopad 2009, 13:39   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


mojo napisał/a:
Auto fajne ale już Ci turbina padła?


sama nei padła ;) . Jak kupowałem auto to diagnosta na oględzinach mówił zeby poki auto jest na gwarancji obejrzec turbine bo na wężu od intercoolera zbierał się olej - na jednym z łączeniu. Kupiłem to auto bo wydawało się być jednak ok, mocy nie brakowało ale cały czas miałem w pamięci te słowa diagnosty. Więc pojechałem do najblższego aso w mojej miejscowosci i mówi co jest grane, ze jest ten olej itd. Za godzine facet dzwoni i mówi że turbina jest do wymiany. Ja mówie no to ok - lepiej nowa niz taka po 30 tys :) . No i od tego czasu sie zaczeło to co pisze.
 
 
     
 mauro



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 356
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Listopad 2009, 19:45   
   Moje auto: Bagażnik Flex Fix


Ja jak kupowałem swoją to też zbierał się olej na intrcoolerze, ale okazało się że po prostu się rozszczelnił na uszczelce (ktoś wcześniej źle złożył), bo auto było po dzwonku, ale jak narazie mam jeszcze 5 dni gwarancji i jest ok, mam nadzieje że się nie zmieni. Pozdro
 
 
     
 ZMoRa
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Listopad 2009, 14:39   

zwróć uwagę na szczelność. Może gdy turbina jest "zwalniana" z pracy to pojawia się nieszczelność albo luz który akurat w takim przypadku słychać. Nie jestem fachowcem to tylko moja rada.

No i ciesze się że kolejna CD zawitała do naszego grona;]
 
     
 klapek


Informacje
LPG: Tak
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 77
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 20:37   
   Moje auto: corsovectroastra


ładniutka :)
 
 
     
 HaZeT



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 9
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 17:45   

Trzeba być dobrej myśli ,i że w tym aso normalni ludzie pracują. 8 poduszek w takim małym autku to jest już coś.
 
 
     
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 20 Lipiec 2013, 18:27   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


Witam po 4 latach :-)
Corsa ma się dobrze. Jej aktualny przebieg to 114 tyś km. Z rzeczy które udało mi się w niej zrobić to przede wszystkim halogeny. Niestety nie udało się zrobić jak w fabryce ponieważ auto komunikuje się przez CAN i bez wymiany komputera nie da rady tego zrobić poprzez oryginalny włącznik. Dlatego została pociągnięta instalacja od bezpieczników do kabiny i tam mam pstryczek ukryty w schowku pod włącznikiem świateł. Instalacja od bezpieczników do świateł była podciągnięta fabrycznie wiec wystarczyło zamontować nowe halogeny i włożyć maskownice.
Ponadto auto dostało nowe odboje z tyłu po małych perypetiach z głuchymi odgłosami na dziurach. Problem bardzo dobrze znany z grande punto. W aucie zainstalowane są też gumowe nakładki (oryginał ASO) na pierwszy zwój sprężyny. Dzięki temu wyeliminowałem chrobot w wilgotne dni jaki dochodził z tego miejsca (lektura z forum Vectry). W aucie regularnie wymieniałem olej co 10-15 tyś oryginał OPEL DEXOS 2, filtry i zostały wymienione poduszki amortyzatora (oryginał Lemforder z Fiata - te same poduszki a o połowę tańsze niż w Oplu). Gumy stabilizatora z drążkiem (na gwarancji w ASO - ASO nie wymienia samych gum tylko cały komplet - masakra ale tym lepiej dla mnie bo mam nowy drążek). Oczywiście była zainstalowana nowa turbina o czym pisałem w 2009 roku i do teraz nie mam żadnych problemów. Ponadto zmieniłem 3 razy łączniki stabilizatora (Febi, Mogg, teraz JGR - rzemiosło ale bardzo solidne o czym dowiedziałem się z forum Mazdy. Faktycznie są bardzo solidne do teraz luzu nie wyczuwam a kosztowały coś 50 zł za komplet). Po drodze przy ok 60 tys piszczał pasek - wymiana na Contitech 6PK1318 załatwiła sprawę do dnia dzisiejszego jak makiem zasiał. Auto dostało nowe opony w 2012 roku Hankook Kinergy Eco 185/60/15. Pięknie chodzą żadnych dziwnych odgłosów. W tym roku w maju corsa dostała nowe tarcze hamulcowe i klocki. Oczywiście załapała się również na komplet olej+filtry. Przy 100 tys został zmieniony olej w skrzyni biegów. Niby się nie wymienia ale postanowiłem to zrobić. Kolor był mętny, taki lekko brązowy (mechanik mi pokazywał), ale po wymianie żadnej różnicy nie odczułem. Jedynie komfort psychiczny :-)
Pewnie po drodze było jeszcze pare innych pierdół o czym nie pamiętam. W każdym razie jedno jest pewne. Ani razu mnie nie zawiodła a na dzień dzisiejszy wygląda tak:













 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 21 Lipiec 2013, 12:28   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Obszerna Lektura 4 lat użytkowania wydaje się raczej bez większych Problemów a z Podstawowymi usterkami i przemijającym czasem :)

Corsa wygląda sympatycznie a co do Halogenów koniecznie musi być to Komputer ? Nie ma tam jakiś dodatkowych modułów ? Czy coś ?


Swoją Drogą zapraszam na Spoty ;)
 
 
     
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 21 Lipiec 2013, 14:37   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


DAMIAN1991 napisał/a:
Obszerna Lektura 4 lat użytkowania wydaje się raczej bez większych Problemów a z Podstawowymi usterkami i przemijającym czasem :)

Corsa wygląda sympatycznie a co do Halogenów koniecznie musi być to Komputer ? Nie ma tam jakiś dodatkowych modułów ? Czy coś ?


Swoją Drogą zapraszam na Spoty ;)


Dzieki:-)
Pytałem nawet w ASO o możliwość dołożenia halogenów fabrycznie (nie da rady bez zmiany komputera). Oddałem też elektronikowi, który odpalił koledze fabrycznie halogeny w Corsie C, ale w mojej się poddał. Miałem kiedyś na wypożycznie OP-COMa i niestety nie ma tam modułu do odpalenia halogenów. Ktoś kiedyś pisał że mu się udało ale być może była to sytuacja że halogeny były w oryginale, po drodze była stłuczka i założony zderzak z zaślepkami.
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 22 Lipiec 2013, 15:31   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Hmm No to straszna Lipa... Szkoda że nie jest to tak rozwiązane że każda dostaje pełny dostęp dokłada się uaktywnia zmienia panel do włączania lamp i śmiga...

Co do Aso Oni zawsze że się nie da prosto bo było by to zbyt Tanie.. Ważne że sobie poradziłeś.. szkoda że nie da się Tych Halo chociaż na Krótko podłączyć do Oryginalnego włącznika żeby wyglądało jak trzeba.

Może kiedyś dopadniesz w dobrej Cenie taki Komputer to sobie zmienisz ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Prezentacja naszych pojazdów » [Corsa D] Corsa D 1.3 CDTI 75KM
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.